Το καλοκαίρι σχεδόν τελείωσε, το ίδιο και οι διακοπές των περισσοτέρων και όλοι ξαναμπαίνουμε σιγά σιγά στην καθημερινότητά μας. Θεωρώ πως αυτό το θέμα είναι ότι πρέπει για μπούμε δυναμικά στην καινούρια σαιζόν και “να την παλέψουμε” ως την επόμενη περίοδο διακοπών και ξεκούρασης.

Όπως φαντάζομαι θα έχετε ήδη καταλάβει, θα μιλήσουμε για Muscle Cars.  Για αυτοκίνητα δηλαδή με κινητήρα μεγάλου κυβισμού, συνήθως V8, με υψηλές επιδόσεις, πίσω κίνηση και σπορ χαρακτήρα ενώ προέρχονται αποκλειστικά από κατασκευαστές των Η.Π.Α. και κυκλοφόρησαν στις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Τώρα βέβαια θα μου πείτε πως δεν έβγαζαν μόνο οι Αμερικάνοι αυτοκίνητα με αυτά τα χαρακτηριστικά αλλά με την ονομασία “Muscle Car”, κατά το Λεξικό Merriam-Webster, αναφερόμαστε σε “οποιοδήποτε 2-θυρο, σπορ-κουπέ αυτοκίνητο, Αμερικανού κατασκευαστή, με ισχυρό κινητήρα, σχεδιασμένο για οδήγηση υψηλών επιδόσεων”.

Εκτός από την έκδοση “πλήρους δύναμης” συνήθως υπήρχε και αντίστοιχο μοντέλο με χαμηλότερες επιδόσεις και πιο προσιτή τιμή. Τα μοντέλα αυτά ονομάζονται “Pony Cars”, κάποια από τα οποία όμως δεν είχαν πολλά να ζηλέψουν από τα μεγαλύτερα αδέρφια τους και κυκλοφόρησαν ή συνεχίζουν να κυκλοφορούν με πολύ μεγάλη επιτυχία. Πάμε λοιπόν να δούμε τα μοντέλα τα οποία, κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελούν τα πιο αντιπροσωπευτικά του χώρου:

Ford Torino GT– Ford Mustang (Pony Car)

Το Muscle Car της Ford κατασκευαζόταν από το 1968 ως το 1976. Κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδόσεις, ακόμα και σε κάποιες που δεν κατατάσσονται στα Muscle Cars (Station Wagon) αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να παραληφθεί. Το αυτοκίνητο ήταν η αναβάθμιση του Ford Fairlane και αρχικά κυκλοφορούσε ως ειδική του έκδοση. Στη συνέχεια σταμάτησε να χρησιμοποιείται εντελώς η ονομασία Fairlane και παρέμεινε αυτή του Torino. Πιο γνωστές είναι οι εκδόσεις Gran Torino Sport Sports Roof (1972) και Torino Cobra (1970). O μεγαλύτερος κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε στο μοντέλο ήταν αυτός των 7.5-λίτρων με απόδοση 365 ίππων.

Όσο και αν σας φανεί παράξενο το αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε σαν Pony Car του Torino ήταν το πασίγνωστο Ford Mustang. Πρωτομπήκε στην παραγωγή το 1964 και συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα έχοντας παρουσιάσει πολύ αξιόλογες εκδόσεις. Προσωπική μου επιλογή είναι το GT 500 Shelby του 1967 με κινητήρα 6.4-λίτρων και ιπποδύναμη 355 ίππων.

Chevrolet Chevelle SSChevrolet Camaro (Pony Car)

Η Chevelle SS παραγόταν από το 1969 ως το 1977 και ο V8 κινητήρας των 6.5-λίτρων απέδιδε 375 άλογα στις 5.600 σ.α.λ ενώ την κίνηση μετέδιδε το μόλις τεσσάρων σχέσεων κιβώτιο, στον πίσω άξονα.

Το Pony Car του μοντέλου είναι το ίσως περισσότερο γνωστό Camaro, το οποίο συνεχίζει να παράγεται και σήμερα. Για όσους δεν ξέρουν για ποιο αυτοκίνητο μιλάμε, πρόκειται για το μοντέλο στο οποίο μεταμορφώνεται ο Bumblebee από την ταινία “Transformers”, αρχικά στη έκδοση του 1976 και αργότερα σε δύο από τις τελευταίες του εκδόσεις. Και αυτό έκανε την εμφάνισή του το 1967 ενώ μετά από ένα μικρό διάλειμμα από το 2002 μέχρι το 2009 συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα. Το πρώτο μοντέλο που κυκλοφόρησε φορούσε κινητήρα 5.7-λίτρων με απόδοση 299 ίππων ενώ το αντίστοιχο σημερινό φοράει V6, αντί του V8, έχει χωρητικότητα 3.5-λίτρων και αποδίδει 300 άλογα.

Dodge Charger RT – Dodge Challenger (Pony Car)

Αφήνουμε πίσω τα Transformers και πάμε στους “Dukes of Hazard” (πολύ σινεμά ρε φίλε!) και το Dodge Charger του ‘69 που οδηγούσαν. Το μοντέλο κατασκευαζόταν από το 1965 ως το 1972. Υπάρχει και σήμερα αυτοκίνητο με το ίδιο όνομα αλλά δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το αρχικό μοντέλο με εξαίρεση, εκτός από το όνομα, τον V8 που φοράει. Κάθε έκδοση του μοντέλου κυκλοφορούσε με διαφορετικό σύνολο κινητήρα, με μεγαλύτερο αυτόν των 7.2-λίτρων και 357 ίππων που φορούσε το μοντέλο του ’71 αν και τη μεγαλύτερη απόδοση την είχε η έκδοση Daytona του ’69 (431 άλογα!)

To Challenger κατασκευαζόταν από το 1969 ως το 1974 με κινητήρα 5.6-λίτρων και απόδοση 355 ίππων. Και εδώ υπάρχει μοντέλο Remake το οποίο αντίθετα με αυτό του Charger είναι ένα αρκετά αξιόλογο, για την κατηγορία, μοντέλο. Κυκλοφορεί από το 2008 και στην καλύτερή του έκδοση έχει κινητήρα 5.7-λίτρων που αποδίδει 372 άλογα.

Pontiac GTO – Pontiac Firebird (Pony Car)

To GTO κυκλοφόρησε από το 1964 ως το 1974 με μια πιο πρόσφατη του έκδοση που κυκλοφόρησε με, επιτρέψτε μου να πω, όχι και τόσο μεγάλη επιτυχία από το 2003 ως το 2006. Η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου ήταν η μια εκ των δύο που κυκλοφόρησαν το 1974 με χωρητικότητα 7.5-λίτρων και ισχύ 364 ίππων.

Όσο για το Pony Car, πρόκειται για το Pontiac Firebird που κυκλοφόρησε από το 1967 μέχρι το 2002. Η κορυφαία του έκδοση ήταν αυτή του 1970 και απέδιδε 340 άλογα από το σύνολο των 7.5-λίτρων

[Πηγές: Muscle Car Society, Μerriam-Webster, Car Memories]