Το Jaguar C-X16 Concept έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο στη Φρανκφούρτη τον περασμένο Σεπτέμβριο και η Jaguar το έβαψε άσπρο (Neutron White) και το πήγε να το δούνε από κοντά και οι Αμερικάνοι στην έκθεση του Los Angeles. Το αυτοκίνητο δεν διαφέρει σε τίποτα από το πρωτότυπο της Φρανκφούρτης το οποίο μας δείχνει το πως θα είναι νέα XE 2013, αφού η Jaguar το ανακοίνωσε πλέον και επίσημα, ότι περνά στη παραγωγή. Θα τοποθετηθεί κάτω από την XF και θα τεθεί απέναντι από την Porsche Boxster. Το σασί του είναι από αλουμίνιο και προέρχεται από την επόμενη γενιά της XK. Έχει μήκος 4.445 mm, πλάτος 2.048 mm, ύψος 1.297 mm και μεταξόνιο 2.622 mm.

Μηχανικά φορά έναν υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν V6 κομπρεσοράτο κινητήρα 3.0-λίτρων απόδοσης 380 ίππων με 450 Nm ροπής και από έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί πάνω στο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με μια μπαταρία 1.6 kWh και φορτίζεται κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Αποδίδει 70 kW (95 ίππους) με 235 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα KERS, παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτό των μονοθεσίων της Formula 1 και μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται στο τιμόνι, μπορεί να βγάλει τα 95 επιπλέον άλογα του ηλεκτροκινητήρα, όταν και όποτε τα χρειαστεί ο οδηγός.

Το Jaguar C-X16 ζυγίζει 1.600 κιλά και έχει κατανομή βάρους 50:50. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.4 δευτ, τα 80-120 χλμ/ώρα σε 2.1 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 299 χλμ/ώρα. Το Jaguar C-X16 μπορεί να ταξιδέψει έως και με 80 χλμ/ώρα αποκλειστικά μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται μόλις στα 165 γρ/χλμ.

Τον σχεδιασμό του τον έχει αναλάβει ο Ian Callum και εξωτερικά συνδυάζει στοιχεία από την XK και το πρωτότυπο C-X75 που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Παρίσι. Το εσωτερικό του είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα περάσει στον μοντέλο παραγωγής. Είναι “αεροναυτική” εργονομία, λεβιέ ταχυτήτων τύπου joystick, κόκκινα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία προέρχονται από τα αγωνιστικά της Jaguar.

[Πηγή: Jaguar]

Δελτίο Τύπου

Jaguar C-X16 makes North America debut at the Los Angeles Auto Show

  • C-X16 is a ‘One plus One’ sports car concept
  • Lightweight, all-aluminium construction, bodywork in ‘Neutron White’
  • It explores future Jaguar design direction and hybrid powertrain options
  • Supercharged 3.0-litre V6 petrol engine produces 380PS (280kW) and 332lb ft (450Nm)
  • Hybrid system – activated by a steering-wheel mounted ‘push to pass’ button – boosts power by a further 70kW and 235Nm (equivalent to 95PS and 173lb ft)
  • Top speed 186mph, 0-62mph in 4.4 seconds, 50-75mph in 2.1 seconds
  • Eight-speed transmission with Intelligent Stop/Start
  • 41mpg (UK gallon), CO2 emissions of 165g/km, electric only capability up to 50mph
  • Driver-focused, two-seater cabin trimmed in red leather

Jaguar’s C-X16 production concept today made its North American debut at the Los Angeles Auto Show. Ahead of its appearance at the show the all-aluminium C-X16, finished in Neutron White, added a future-looking aspect to the contemporary LA evening skyline on East 6th Street Bridge having first prowled downtown on Mesquit and Matteo Streets.

Adrian Hallmark, Global Brand Director, Jaguar Cars, said: “Jaguar has always had a sporting heart, and the C-X16 is the perfect embodiment of our vision for a true 21st century Jaguar sports car. It’s fast, it’s beautiful, and it also highlights our commitment to the development of sustainable powertrain technologies.

“As it’s an indication of how a Jaguar sports car may look in the future, we’re eager to gauge the reaction to the C-X16 here in the important North American market, and the Los Angeles Auto Show provides us with the perfect platform to do so”.

A stunning vision of Jaguar’s future intent in the sports car segment, the C-X16 features perfect 50:50 weight distribution and a prototype hybrid powertrain comprising a 380PS (280kW), 332lb ft (450Nm) supercharged 3.0-litre V6 petrol engine, allied to an electric motor producing an additional 70kW and 235Nm (equivalent to 95PS and 173lb ft). Driving the rear wheels through an eight-speed transmission, this hybrid powertrain gives the lightweight C-X16 the potential to accelerate to 62mph in 4.4 seconds before going on to reach 186mph.

The C-X16’s Neutron White aluminium bodywork is wrapped as tightly as possible around its advanced mechanicals, its lithe stance highlighting its dynamic ability. The use of simple but purposeful lines allied to a low sweeping roof and tail give the C-X16 a muscular but sculptured look that can only be a Jaguar.

Ian Callum, Director of Design, Jaguar Cars, said: “A Jaguar sports car should have clear visual movement in its design, and the C-X16 is the perfect demonstration of that goal. Each of its lines begins with a sense of purpose, and ends with a sense of clarity.

“It’s that approach that has given the C-X16 its purposeful stance, and nowhere has that been more in evidence than when I saw it here on the streets of LA. Look at the C-X16 and you want to drive it – and that’s just how a Jaguar sports car should make you feel.”

  • Constantine

    Ένας έρωτας γεννιέται !!!! Υπέροχη !!!!!!!

  • πανέμορφος γάτος!!!!!
    όπως είναι το θέλω, έστω κ αν δε μ’αρεσει το άσπρο χρώμα!!!

    σχεδιαστικά πάντως όλο το σουλούπι μοιάζει με FT-86…

  • johny

    πλατος 2.048mm ?!?!?! πιο φαρδυ και απο aventador? ελπιζω η εκδοση παραγωγης να ειναι πιο στενη γιατι σε λιγο θα χρειαστουν καινουριοι δρομοι ετσι οπως συνεχως αυξανονται οι διαστασεις των νεων μοντελων..

  • Panos Alp

    Πολύ όμορφο αλλά ειδικά από μπροστά είναι σαν το αγγλικό GranTurismo