Η Formula 1 συνεχίζει να είναι συναρπαστική, καθώς ο Mark Webber ήταν ο μεγάλος νικητής και ο 6ος διαφορετικό, στους πρώτους 6 φετινούς αγώνες, με τη Red Bull είναι η πρώτη ομάδα που παίρνει δύο νίκες φέτος! Μαζί με τον Webber, στο βάθρο ήταν και οι Nico Rosberg και Fernando Alonso, ενώ ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Paul Di Resta, Nico Hulkenberg, Kimi Raikkonen και Bruno Senna.

Καλύτερα, όμως, να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ύστερα από τις χθεσινές, κατατακτήριες, ο Webber ξεκινούσε από την καλύτερη θέση, έχοντας δίπλα του τον Nico Rosberg, ενώ πίσω τους υπήρχαν οι Hamilton, Grosjean, Alonso, Schumacher και Massa. Η εκκίνηση του αγώνα ήταν επεισοδιακή, με τον Grosjean να μην ξεκινά καλά, να έχει επαφή με τον Schumacher, ο οποίος ακούμπησε στις μπαριέρες πριν από την πρώτη στροφή. Ο Γάλλος οδηγός της Lotus είδε το μονοθέσιό του να γυρνά κατά 90°, με αποτέλεσμα να είναι ο πρώτος που εγκατέλειψε, μαζί με τον Maldonado και Pedro de la Rosa, προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος. Επιπλέον, ο Kamui Kobayashi χτύπησε πάνω στην E20 τού Γάλλου, κάτι που σήκωσε την C31 του, κυριολεκτικά, στον αέρα!

Μετά από το πέρας των πρώτων 3.340 μέτρων, η πρώτη 10άδα είχε ως εξής: Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Raikkonen, Schumacher, Hulkenberg και Senna. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ωστόσο έμεινε μόλις 2 γύρους, με αποτέλεσμα να έχουμε ξανά δράση. Ο Alonso ασκούσε πίεση στον Hamilton για την 3η θέση, ενώ δεχόταν πίεση από τον Massa, με τις διαφορές να είναι πολύ μικρές. Αρκετά πιο πίσω, ο Jenson Button ήταν στην 14η θέση, φορώντας τα μαλακά ελαστικά, όπως έκανε και ο Vettel, ο οποίος δεν είχε γράψει χρόνο στο χθεσινό Q3 των κατατακτήριων δοκιμών.

Στον 8ο γύρο, ο Webber ήταν ο ταχύτερος απ’ όλους, ενώ υπήρχαν προβλέψεις για βροχή στο μέσο, περίπου, το αγώνα. Στο σημείο εκείνο, οι 3 πρώτοι (Webber, Rosberg, Hamilton) είχαν καλύτερο ρυθμό, συνεπώς έχτισαν μια διαφορά από τους Alonso και Massa, η διαφορά των οποίων ήταν στα 6 δέκατα του δευτερολέπτου. Εκεί ήταν που ο Ισπανός άρχισε να κινείται πιο γρήγορα απ’ όλους, και με 3 συνεχόμενους ταχύτερους γύρους (18ο, 19ο, 20ο), ο Ferni μείωσε τη διαφορά από τον Hamilton στο 1.9, από 4.2 που ήταν 3 γύρους πριν!

Στον 22ο γύρο, και λίγο πιο πίσω, ο Schumacher ήταν κολλημένος πίσω από τον Raikkonen, τον οποίο δεν μπορούσε να προσπεράσει, παρόλο που ο Φινλανδός είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του. Από το team radio των οδηγών, ακούγαμε ότι η βροχή είναι κοντά, την ώρα που ο Webber ήταν 2.5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Rosberg, ο Rosberg 3.2 από τον Hamilton, ο Hamilton 1.1 από τον Alonso, ο Alonso 2.0 από τον Massa, ο Massa 7.2 από τον Vettel, ο Vettel 0.5 από τον Raikkonen, ο Raikkonen 0.5 από τον Schumacher και ο Schumi 0.5 μπροστά από τον Hulkenberg, με τον Button να συνεχίζει να είναι 14ος.

Στον 27ο γύρο, ο Rosberg ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που μπήκε στα pits, ώστε να βάλει τη μαλακή γόμα και να φτάσει μέχρι το τέλος τού αγώνα. Βγήκε μπροστά από τον Raikkonen και πίσω από τον Vettel, έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του. Ο Alonso είχε φτάσει τον Hamilton, ενώ είχε “κολλήσει” στον διαχύτη της MP4-27 τού Βρετανού. Ο Lewis μπήκε γι’ αλλαγή ελαστικών στο τέλος του 28ου γύρου, μαζί με τους Webber, Raikkonen, Hulkenberg και Senna· όλοι επέλεξαν τη μαλακή γόμα, για να μην ξαναμπούν γι’ αλλαγή.

Ο Alonso μπήκε δύο γύρους μετά, με αποτέλεσμα να βγει μπροστά από τον Hamilton. Αμέσως μετά, ελαστικά άλλαξε και ο Massa, ο οποίος βγήκε πίσω από τον Schumi, που δεν είχε αλλάξει ακόμη λάστιχα, αφού τα μαλακά ελαστικά είχαν μεγάλη διάρκεια ζωής, όπως φάνηκε και από τον Vettel, ο οποίος ήταν πρώτος, και μάλιστα ήταν ταχύτερος από τους υπόλοιπους. Ο Schumacher αναγκάστηκε ν’ αλλάξει ελαστικά στον 34ο γύρο, αλλά το ίδιο δε συνέβη με τον Vettel, ο οποίος συνέχιζε με τα μαλακά, ενώ άνοιγε τη διαφορά από τον δεύτερο Webber!

Στον 35ο γύρο, ο Sergio Perez έκανε μια επικίνδυνη είσοδο στο pit lane, καθώς άλλαξε ξαφνικά κατεύθυνση, στρίβοντας μπροστά από τον Raikkonen, ο οποίος, εκείνη τη στιγμή, δεχόταν το προσπέρασμα από τον Hulkenberg. Ο Μεξικανός πήρε ποινή διέλευσης από τα pits, την οποία εξέθεσε 2 γύρους μετά από την αλλαγή των ελαστικών του, τη στιγμή που οι ψιχάλες έκαναν την εμφάνισή τους!

Στους γύρους 41 μέχρι 44, η διαφορά μεταξύ των Vettel και Webber κυμαίνονταν από 16.0 μέχρι 17.2 δευτερόλεπτα, και ο Vettel μπήκε για πρώτη και μοναδική φορά στα pits στον 46 γύρο, όταν η διαφορές των Webber, Rosberg, Alonso, Hamilton και Massa ήταν από 0.8 μέχρι 1.9 δευτερόλεπτα, μεταξύ του κάθε οδηγού. Ο Vettel έβαλε τα πολύ μαλακά ελαστικά και βγήκε πίσω από τον Alonso, τον οποίο άρχισε να πιέζει για την 3η θέση, ενώ πιο πίσω, ο Hamilton δεχόταν την πίεση του Massa. Ο Massa ήταν στα 0.7 από τον Hamilton, ο Hamilton στο 1.0 από τον Vettel και ο Vettel στα 0.6 από τον Alonso.

Στον 50ο γύρο, η 10άδα ήταν η εξής: Webber, Rosberg, Alonso, Vettel, Hamilton, Massa, Schumacher, Vergne, Di Resta, Hulkenberg και Raikkonen, ενώ ο Button ήταν ξανά 14ος. Σ’ εκείνο το σημείο, η διαφορές ήταν μικρές αλλά σταθερές, με αποτέλεσμα ο αγώνας να μην έχει κάποιο ενδιαφέρον. 12 γύρους μετά, στον 62ο, τα προβλήματα για τον Michael Schumacher ήταν όλο και μεγαλύτερα, με τον Vergne να τον περνά με άνεση στη St. Devote. Ο ρυθμός του 43χρονου είχε μειωθεί αρκετά, και η εγκατάλειψη ήρθε στον 64 γύρο.

Εκείνη τη χρονική στιγμή, ο αγώνας είχε αρχίσει να γίνεται ξανά ενδιαφέρον, καθώς ο Webber άρχισε να χάνει ρυθμό, με αποτέλεσμα να τον πλησιάσει ο Rosberg στα 0.9 δευτερόλεπτα, ενώ η σταγόνες τις βροχής έκαναν ξανά την εμφάνισή τους, δίχως, ωστόσο, να χρειάζεται να μπουν τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Στον 68 γύρο, η διαφορές των 5 πρώτων ήταν τόσο μικρή, που ο Hamilton ήταν μόλις 3.9 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο Webber, ενώ ο έκτος Massa ήταν 1.7 πίσω από τον Lewis. Οι 5 πρώτοι ήταν κολλημένοι μεταξύ τους, ενώ ο Massa πλησίασε κι αυτός τον Hamilton, υπό τη… συνοδεία της ψιχάλας! Ο Button, έκανε ένα τετ-α-κε στην 16 στροφή, ενώ στη συνέχεια, πάρκαρε την MP4-27 του στο garage τής McLaren.

Τη δική τους μάχη είχαν οι Perez και Kovalainen για τη 12 θέση, όμως η μάχη αυτή γίνονταν μπροστά από το τρενάκι των 6 πρώτων! Στον 73ο γύρο, οι διαφορές άνοιξαν ελάχιστα, λόγω “ντουμπλαρίσματος” των Perez και Kovalainen, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι μέχρι το τέλος του αγώνα, με τον Mark Webber να γίνεται ο 6ος διαφορετικό νικητής για φέτος! Ο ταχύτερος γύρος σημειώθηκε από τον Sergio Perez, στον 49ο γύρο, με επίδοση στα 1:17.296.

Ο Αυστραλός ανέβηκε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, έχοντας 73 βαθμούς, όσους έχει και ο team-mate του. Στην πρώτη θέση είναι ο Alonso, με 76 βαθμούς, ενώ ο Hamilton, με την πέμπτη θέση στον σημερινό αγώνα, έπεσε στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας, 13 βαθμούς πίσω από τον Alonso και 4 μπροστά από τον Rosberg. Στους κατασκευαστές, η Red Bull μεγάλωσε τη διαφορά της από τη McLaren, έχοντας 146 βαθμούς, έναντι 108 βαθμούς που έχει η βρετανική ομάδα. Στην τρίτη θέση, είναι η Ferrari, με 86 βαθμούς, όσους έχει και η Lotus.

Στη συνέχεια, μπορείς να δεις τ’ αποτελέσματα και τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών. Επόμενο Grand Prix είναι αυτό στο Μόντρεαλ του Καναδά, στις 8-10 Ιουνίου.

FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2012

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Pts
1 2 Mark Webber Red Bull Racing 78 Winner 1 25
2 8 Nico Rosberg Mercedes 78 +0.6 secs 2 18
3 5 Fernando Alonso Ferrari 78 +0.9 secs 5 15
4 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 78 +1.3 secs 9 12
5 4 Lewis Hamilton McLaren 78 +4.1 secs 3 10
6 6 Felipe Massa Ferrari 78 +6.1 secs 7 8
7 11 Paul di Resta Force India 78 +41.5 secs 14 6
8 12 Nico Hulkenberg Force India 78 +42.5 secs 10 4
9 9 Kimi Räikkönen Lotus 78 +44.0 secs 8 2
10 19 Bruno Senna Williams 78 +44.5 secs 13 1
11 15 Sergio Perez Sauber 77 +1 Lap 23
12 17 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 77 +1 Lap 16
13 20 Heikki Kovalainen Caterham 77 +1 Lap 17
14 24 Timo Glock Marussia 77 +1 Lap 19
15 23 Narain Karthikeyan HRT 76 +2 Laps 22
16 3 Jenson Button McLaren 70 +8 Laps 12
Ret 16 Daniel Ricciardo Toro Rosso 65 +13 Laps 15
Ret 25 Charles Pic Marussia 64 +14 Laps 21
Ret 7 Michael Schumacher Mercedes 63 +15 Laps 6
Ret 21 Vitaly Petrov Caterham 15 Ηλεκτρικά 18
Ret 14 Kamui Kobayashi Sauber 5 Ατύχημα 11
Ret 22 Pedro de la Rosa HRT 0 Ατύχημα 20
Ret 18 Pastor Maldonado Williams 0 Ατύχημα 24
Ret 10 Romain Grosjean Lotus 0 Ατύχημα 4

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Fernando Alonso Spanish Ferrari 76
2 Sebastian Vettel German Red Bull Racing 73
3 Mark Webber Australian Red Bull Racing 73
4 Lewis Hamilton British McLaren 63
5 Nico Rosberg German Mercedes 59
6 Kimi Räikkönen Finnish Lotus 51
7 Jenson Button British McLaren 45
8 Romain Grosjean French Lotus 35
9 Pastor Maldonado Venezuelan Williams 29
10 Sergio Perez Mexican Sauber 22
11 Paul di Resta British Force India 21
12 Kamui Kobayashi Japanese Sauber 19
13 Bruno Senna Brazilian Williams 15
14 Felipe Massa Brazilian Ferrari 10
15 Nico Hulkenberg German Force India 7
16 Jean-Eric Vergne French Toro Rosso 4
17 Daniel Ricciardo Australian Toro Rosso 2
18 Michael Schumacher German Mercedes 2
19 Heikki Kovalainen Finnish Caterham 0
20 Timo Glock German Marussia 0
21 Charles Pic French Marussia 0
22 Narain Karthikeyan Indian HRT 0
23 Vitaly Petrov Russian Caterham 0
24 Pedro de la Rosa Spanish HRT 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 146
2 McLaren-Mercedes 108
3 Ferrari 86
4 Lotus-Renault 86
5 Mercedes 61
6 Williams-Renault 44
7 Sauber-Ferrari 41
8 Force India-Mercedes 28
9 STR-Ferrari 6
10 Caterham-Renault 0
11 Marussia-Cosworth 0
12 HRT-Cosworth 0

 

[Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing, Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing, Tom Gandolfini/AFP/GettyImages, REUTERS/Robert Pratta, REUTERS/Max Rossi, BORIS HORVAT/AFP/GettyImages]