Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποιος από τους 4 κινητήρες που υπάρχουν στη Formula 1 (Mercedes-Benz FO 108Z, Ferrari 056, Renault RS27 και Cosworth CA2012) είναι ο χειρότερος για τα ελαστικά; Λογικά, είναι ο πιο δυνατός, καθώς φορτίζει τα πίσω ελαστικά περισσότερο, άρα και τα φθείρει περισσότερο. Ο πιο δυνατός κινητήρας του grid είναι αυτός της Mercedes, με αποτέλεσμα οι McLaren, Mercedes και Force India (ομάδες που έχουν αυτόν τον κινητήρα) να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα προβλήματα φθοράς από τους υπόλοιπους.

Από αυτές τις 3 ομάδες, καλύτερη διαχείριση ελαστικών έχει η McLaren, καθώς χρησιμοποιεί εξελιγμένα συστήματα απαγωγής θερμότητας από τα φρένα, ενώ οι εξατμίσεις της εκμεταλλεύονται το φαινόμενο Coanda, ώστε να μη φτάνει ο θερμός αέρας στα ελαστικά. Μάλιστα, οι απολήξεις στις εξατμίσεις έχουν μικρότερη διάμετρο από αυτές της Mercedes, κάτι που στοιχίζει πολύ λίγο σε μέγιστη ισχύ, αλλά είναι καλύτερη λύση για τα ελαστικά. Αυτό ισχύει και για τη Force India, η οποία χρησιμοποιεί κι αυτή το φαινόμενο Coanda.

Ο Πρόεδρος της Mercedes, Ross Brawn, δήλωσε ότι η επίδραση του κινητήρα στα ελαστικά είναι μεγάλη, ενώ, σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, οι Γερμανοί έχουν αντιληφθεί το πρόβλημα κι εργάζονται σκληρά, για να το λύσουν. Πώς; Μέσα από τις χαρτογραφήσεις της ροπής.

[Πηγή: Auto Motor und Sport]