Οι εκάστοτε Υπουργοί που έχουνε περάσει κατά καιρούς από την καρέκλα του Υπουργείου Οικονομίας πρέπει να νοιώθουν υπερήφανοι, αφού η Ελλάδα, πλέον είναι μέσα στις 5 χώρες του κόσμου με την υψηλότερη τιμή βενζίνης.

Κλικ για μεγέθυνση

Οι ιθύνοντες μας λένε ότι η τιμή της βενζίνης, η οποία πλέον αγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο σε πολλές περιοχές της χώρας μας (1,81 ευρώ/λίτρο η μέση τιμή της σε όλη την Ελλάδα), οφείλεται στις διεθνείς τιμές του “μαύρου χρυσού”, αλλά και στην ισοτιμία ευρώ δολαρίου. Μας λένε την αλήθεια όμως;

Για να δούμε όπως στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης της γίνεται. Ουγγαρία: 1.22 ευρώ/λίτρο, Ελβετία: 1.25 ευρώ/λίτρο, Λουξεμβούργο: 1.33 ευρώ/λίτρο, Πολωνία: 1.35 ευρώ/λίτρο, Αυστρία: 1.36 ευρώ/λίτρο, Ισπανία: 1.37 ευρώ/λίτρο, Τσεχία: 1.40 ευρώ/λίτρο, Βέλγιο: 1.41 ευρώ/λίτρο. Σε χώρες όπως τα Εμιράτα, η Ρωσία, η Αίγυπτος κτλ καλύτερα να μην μάθεις πόσο πληρώνουν την βενζίνη γιατί θα στεναχωρηθείς. Μπορείς να δεις αναλυτικά τις τιμές στο γράφημα (τιμές σε cents του Ευρώ)

Αναρωτιέσαι που οφείλεται η τόσο ακριβή τιμή; Όχι δεν ευθύνονται οι βενζινοπώλες, αλλά ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ), ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους φόρους που επιβαρύνουν την βενζίνη, την κάνουν να αγγίζει πλέον τα 2 ευρώ. Πόσος είναι ο συνολικός φόρος; Φτάνει περίπου τα 1,10 ευρώ/λίτρο, όταν η τιμή της βενζίνης αγγίζει τα 2 ευρώ! Έξυπνοι οι υπουργοί δεν νομίζεις; Ασκούν σκληρή εισπρακτική οικονομική πολιτική, σε ένα είδος πρώτης ανάγκης, που ο καθένας μας δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Όσο και να περιορίσεις την χρήση του αυτοκινήτου, πάλι θα πρέπει να βάζεις βενζίνη.

Αυτό έχει οδηγήσει την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών να ζητήσει την άμεση και δραστική μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Η Ομοσπονδία σε ανακοίνωση της, αναφέρει ότι οι τιμές διυλιστηρίου στην αμόλυβδη βενζίνη έχουν αυξηθεί πάνω από 16 λεπτά το λίτρο, την ίδια περίοδο, οι τιμές λιανικής, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, έχουν αυξηθεί 10 λεπτά το λίτρο. Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, για ακόμη μια φορά, προτείνει τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης των καυσίμων, ειδικά σε περιόδους έντονων ανατιμήσεων.