Σε ακόμη μια τεράστια ανάκληση προχώρησε η Toyota, αφού ανακαλεί 2,77 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο λόγω προβλημάτων στο σύστημα διεύθυνσης ή στην περίπτωση των υβριδικών μοντέλων, στις ηλεκτρικές αντλίες νερού.

Συνολικά ανακαλούνται 1,5 εκατ. αυτοκίνητα στην Ιαπωνία, 670.000 στην Αμερική και 496.000 στην Ευρώπη. Η ανάκληση αφορά αυτοκίνητα παλαιότερης γενιάς και όχι νέα μοντέλα που διατίθενται ακόμα προς πώληση. Μεταξύ των αυτοκινήτων που ανακαλούνται είναι τα Avensis, Corolla, Auris και Prius.

Σε ότι αφορά το πρόβλημα με την ηλεκτρική αντλία νερού, η ανάκληση αφορά συνολικά 630.000 υβριδικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, με τα 350.000 αυτοκίνητα να βρίσκονται στις ΗΠΑ και τα 175.000 στην Ιαπωνία. Το πρόβλημα εντοπίζεται αποκλειστικά στα υβριδικά της μοντέλα, και ενδέχεται να προκαλέσει τη διακοπή στη λειτουργία της αντλίας νερού.

Για το πρόβλημα αυτό η Toyota αναφέρει ότι το ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο είναι υπεύθυνο για την αντλία νερού, που με τη σειρά της ψύχει τα εξαρτήματα του υβριδικού συνόλου, μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί με αποτέλεσμα αφενός την εμφάνιση προειδοποιητικών ενδείξεων στο ταμπλό και αφετέρου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, στη διακοπή λειτουργίας του υβριδικού συνόλου εν κινήσει.

Σχετικά με το πρόβλημα αυτό, έχουν παρουσιαστεί τρία περιστατικά στην Ευρώπη, χωρίς όμως να έχει σημειωθεί κάποιο ατύχημα που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Πολλά από τα προς ανάκληση αυτοκίνητα μπορεί να εμφανίσουν και τα δύο προβλήματα με τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται να είναι παλαιότερης γενιάς τα οποία πλέον δεν διατίθενται προς πώληση, αφού τα περισσότερα έχουν παραχθεί μεταξύ του 2001 και του 2009.

Σε ότι αφορά το πρόβλημα το σύστημα διεύθυνσης, η Toyota αναφέρει ότι μια πιθανή ανεπαρκή επεξεργασία σκλήρυνσης των μετάλλων στους άξονες που χρησιμοποιούνται για την επέκταση του συστήματος διεύθυνσης, μπορεί να οδηγήσει στην παραμόρφωσή τους, ειδικά αν εξαντλείται συχνά η διαδρομή του τιμονιού είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση σε χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει θόρυβο ή και μείωση της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης. Όπως και να’χει, η Toyota ανακοινώνει ότι τα αυτοκίνητα που εμφανίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι ασφαλή, ενώ αν και έχουν παρουσιαστεί εννέα περιπτώσεις στην Ευρώπη, δεν έχει αναφερθεί κανένα ατύχημα που να οφείλεται σε αυτό.

[Πηγή: Toyota]