Η φετινή σεζόν δεν ήταν εύκολη για τη Red Bull Racing, διότι η RB8 ήταν ένα μονοθέσιο που δεν είχε το EBD (Exhaust Blown Diffuser), ενώ και η εμπρός πτέρυγα δεν παρουσίαζε την περσινή ευκαμψία. Τα δύο αυτά στοιχεία ήταν τα βασικά για την επιτυχία της αυστριακής ομάδας το 2010 και το 2011.


Φέτος, ο guru της αεροδυναμικής και της σχεδίασης, Adrian Newey, έπρεπε να κάνει την RB8 ένα άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο, δίχως, το EBD και την εύκαμπτη εμπρός αεροτομή. Ο Βρετανός δεν το κατάφερε αυτό στο ξεκίνημα του 2012, με τους πειραματισμούς στις διατάξεις των εξατμίσεων να είναι πολλές. Ωστόσο, από τα μέσα της σεζόν, και κυρίως μετά από το σημαντικό αεροδυναμικό πακέτο αναβάθμισης στη Σιγκαπούρη, η RB8 θύμισε RB7, με τον Sebastian Vettel να παίρνει 4 συνεχόμενες νίκες, σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Κορέα και Ινδία, οι οποίες ήταν καθοριστικές την έκβαση του πρωταθλήματος.

Ο 53χρονος, όμως, παραδέχεται πως ήταν ανήσυχος για το πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το φετινό δημιούργημά του.

Δυστυχώς, συνειδητοποιήσαμε ότι, ακόμα και πριν από τη σεζόν, χρειαζόμαστε χρόνο, για να καταλάβουμε το μονοθέσιο. Ήμασταν ανήσυχοι. Το πρόβλημα ήταν με τις εξατμίσεις που είδαμε το 2010 γύρω από τις οποίες σχεδιάσαμε εξ ολοκλήρου το μονοθέσιο του 2011. Τα πάντα, ακόμα και η θέση των μπαταριών, ήταν βασισμένα σ’ αυτό.

Ο νέος κανονισμός ήταν ένας περιορισμός. Αν περιορίζεις υπερβολικά τους κανονισμούς, τότε, για ‘μένα, γίνεται GP1, δηλαδή μόνο μία μάρκα, όχι Formula 1. Ακόμα κι αυτό που λέμε “πνεύμα των κανονισμών”, ουσιαστικά, δεν υπάρχει. Αν βρεις ένα παραθυράκι που να νικάει έναν κανονισμό, αλλά χωρίς να τον παραβιάζει, τότε θα πρέπει να δούμε αν είναι εφικτό να γίνει. Αυτή είναι η αληθινή φύση της Formula 1.

Ναι, έχουμε βρει κάποιες δυνατότητες που μπορεί να μην προβλέπουν οι κανονισμοί, αλλά, στην ουσία, δεν απαγορεύονται. Αυτό τρελαίνει τους άλλους, αλλά έχω βαρεθεί να είμαι συνεχώς κάτω από επιθέσεις, αφού οι άλλες ομάδες και η FIA μάς ελέγχουν διαρκώς. Όμως, ποτέ δεν βρίσκουν κάποιον κανονισμό που να έχουμε παραβιάσει. Όπως η περίφημη τρύπα στο πάτωμα που είχαμε στο Μπαχρέιν. Σε άλλο σημείο της χρονιά, και η Ferrari είχε την ίδια λύση.

Προφανώς, ο Newey είναι ενοχλημένος από τα πολλά παράπονα των ομάδων για κάποιες “λύσεις” που σκέφτεται, όμως δεν είναι κρυφό πως προσπαθούν να κατεβάσουν τη Red Bull από την κορυφή με κάθε δυνατό τρόπο. Ωστόσο, ο Adrian θα συνεχίζει ν’ αποτελεί έναν εξαιρετικά δύσκολο αντίπαλο για τις ομάδες, ίσως και ανίκητος, καθώς το μυαλό του θα συνεχίσει να παράγει συνεχώς νέες ιδέες, τις οποίες θ’ αποτυπώνει μ’ εξαιρετικό τρόπο στο χαρτί το αριστερό του χέρι.


[Πηγή: Autosprint | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images]