Στον δρόμο

Η νέα A-Class έχει καταπληκτική οδική συμπεριφορά και άριστη ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ακούγεται ελάχιστα στη καμπίνα μόλις πάρει μπροστά, αλλά στη συνέχεια θα ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα diesel αυτοκίνητο. Το 6-τάχυτο κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι με πολύ χαμηλές στροφές κρατώντας τη κατανάλωση πετρελαίου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, βλέποντας στον υπολογιστή ταξιδιού νούμερα που συναντάς σε… Smart. Στην εθνική με 100-120 χλμ μπορείς να δεις μέση κατανάλωση 3,5 -4,2 λίτρα/100 χλμ, ενώ μπορείς να ταξιδεύεις ικανοποιητικά με ταχύτητες 130-140 χλμ/ώρα με τη μέση κατανάλωση να μην ξεφεύγει πάνω από τα 5 λίτρα.

Mercedes-Benz A180 CDI BlueEFFICIENCY

Ο κινητήρας δεν διακρίνεται για τις εκρηκτικές του επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 11,3 δευτερόλεπτα), αλλά για την οικονομία και τη γραμμικότητα του. Το αυτοκίνητο δεν πλαγιάζει στις κλειστές στροφές του επαρχιακού δρόμου, και πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να το κάνεις να παρουσιάσει τάσεις υποστροφής, η οποία είναι προοδευτική και άκρως ελεγχόμενη. Σε αυτό συμβάλουν οι σκληρές αναρτήσεις και οι ζάντες 18″ που φορούσε το μοντέλο δοκιμής με run flat ελαστικά διαστάσεων 225/40. Ο συνδυασμός σφιχτής ανάρτησης και μεγάλων τροχών, μειώνει λίγο την άνεση, αλλά αυξάνει τόσο τη πρόσφυση, όσο και την ομορφιά. Αν είσαι πρόθυμος να θυσιάσεις μέρος της άνεσης, τότε ενδείκνυται με το παραπάνω να τοποθετήσεις τις ζάντες 18″ και τις σφιχτές αναρτήσεις. Το ESP, το οποίο δεν απενεργοποιείται πλήρως με το πάτημα του κουμπιού – αν και υπάρχει τρόπος πλήρης απενεργοποίησης- είναι εκεί παρόν, έτσι ώστε να διορθώσει κάθε σου λάθος, ακόμη και όταν εσύ το παρακάνεις.

Η Mercedes-Benz A180 CDI BlueEFFICIENCY στον δρόμο είναι άνετη, με την ποιότητα κύλισης να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου δείχνει ότι έχει κατασκευαστεί για πολύ παραπάνω άλογα, με την σκληρή ανάρτηση να μεταφέρει εγκάρσιες ανωμαλίες στη καμπίνα. Ωστόσο η έκδοση με την απλή ανάρτηση, απορροφά κάθε ανωμαλία του δρόμου, μη μεταφέροντας στο εσωτερικό τη παραμικρή αναπήδηση.

Η ανάρτηση της A-Class διαθέτει πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων, σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, λειτουργίες υποβοήθησης και σύστημα ESP με λειτουργία XTC (Εκτεταμένου Ελέγχου Πρόσφυσης). Οι δυνάμεις που δημιουργούνται στον πίσω άξονα, απορροφούνται από τρεις βραχίονες ελέγχου και έναν υστερούντα βραχίονα σε κάθε τροχό. Αυτό σημαίνει ότι οι διαμήκεις και οι πλευρικές δυνάμεις είναι ουσιαστικά ανεξάρτητες μεταξύ τους. Τα μουαγιέ των τροχών και τα ελατήρια της ανάρτησης είναι από αλουμίνιο, ώστε να μειώνονται οι μη αναρτημένες μάζες. Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί υψηλή πλευρική ευελιξία με υψηλή οδηγική ευστάθεια, χάρη στη μικρή γωνία πλευρικής απόκλισης του πίσω άξονα.

Κατά τη διάρκεια δοκιμής, καταφέραμε και καλύψαμε με ένα ρεζερβουάρ 1.100+ χλμ (800 εκ των οποίων σε αυτοκινητόδρομο) με τον υπολογιστή ταξιδίου να μας δείχνει ότι είχε πετρέλαιο για ακόμη 130 χλμ ακόμη! [/one_half_last] Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορείς να πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και να γυρίσεις με ένα μόνο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 50 λίτρων, καθώς και να κινηθείς και μέσα στις δύο πόλεις.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, οδηγήσαμε την A-Class εντός και εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακή διαδρομή, αφήνοντας μας σε όλες τις περιστάσεις, εξαιρετικές εντυπώσεις, κάνοντας το ταξίδι απολαυστικό. Ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε μέση κατανάλωση μόλις 4,2 λίτρων/100 χλμ, νούμερο σίγουρα εντυπωσιακό!

Mercedes-Benz A180 CDI BlueEFFICIENCY

Αν δεν έχεις βαρύ πόδι, μπορείς να πετύχεις εξαιρετικά νούμερα μέσης κατανάλωσης, ενώ αν θέλεις να τρέξεις, τα 190 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας που δίνει η Mercedes-Benz, τα βλέπεις στον πίνακα οργάνων, αν και ο 1.500αρης πετρελαιοκινητήρας δείχνει να ζορίζεται στις υψηλές στροφές, παράγοντας αρκετό θόρυβο. Στις υψηλές ταχύτητες η Α180 CDI παραμένει σταθερή με τα φρένα της να αποτελούνται από τέσσερις δισκόπλακες και να φρενάρουν άκρως ικανοποιητικά το αυτοκίνητο.