3 εκατ. πωλήσεις για το Suzuki Swift παγκοσμίως

Σχετικά άρθρα

Suzuki Swift Sport SZ-R and Swift SZ-L (2)

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι το Swift ξεπέρασε πλέον τα 3 εκατ. πωλήσεις. Το ρεκόρ έσπασε τον περασμένο Ιανουάριο και χρειάστηκαν συνολικά οκτώ χρόνια και δύο μήνες για να επιτευχθεί, αφού οι πωλήσεις του ξεκίνησαν το 2004.

Το Swift αντανακλά την τεχνογνωσία της Suzuki στα μικρά αυτοκίνητα και την αφοσίωση της στη δημιουργία μοντέλων που είναι σπορ, κομψά και απολαυστικά στην οδήγηση. Η παραγωγή και η πώλησή του ξεκίνησε από την Ιαπωνία το Νοέμβριο του 2004, ενώ από το 2005 ξεκίνησε και σε χώρες όπως η Ουγγαρία, η Ινδία και η Κίνα. Σήμερα, το Swift διατίθεται σε περισσότερες από 120 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο και κατάφερε να φτάσει σε συνολικές πωλήσεις τα τρία εκατομμύρια.

Από τα τρία εκατομμύρια Swift, περίπου 13% πωλήθηκαν στην Ιαπωνία, 45% πωλήθηκαν στην Ινδία και 23% πωλήθηκαν στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα, από το 2004 μέχρι και το Δεκέμβριο του 2012, έχουν πωληθεί 25.871 Suzuki Swift.

Παράλληλα, η Suzuki δημοσίευσε και τα οικονομικά του αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2012 καταγράφοντας αύξηση, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας.

Συγκεκριμένα οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,4% και διαμορφώθηκαν σε ¥1.822,8 δισ. έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ ενισχυμένα κατά 19,2% ήταν και τα καθαρά αποτελέσματα. Η ενίσχυση αυτή οφείλεται στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων εντός Ιαπωνίας, παρά την πτώση του κύκλου εργασιών στις αγορές εξωτερικού λόγω της ανατίμησης του γιεν και της στασιμότητας που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Ο τομέας αυτοκινήτων ενισχύθηκε σημαντικά λόγω της αύξησης των πωλήσεων στην αγορά της Ιαπωνίας και την ενίσχυση του προϊοντικού μείγματος με προϊόντα. Αξιοσημείωτη είναι και η ενίσχυση των λειτουργικών κερδών του εν λόγω τομέα, τα οποία ανήλθαν στα υψηλότερα επίπεδα που είχαν ανέλθει ποτέ λειτουργικά κέρδη τρίτου τριμήνου, ως αποτέλεσμα πέραν των ανωτέρω, και της αύξησης των πωλήσεων στην Ινδία και την Ινδονησία. Ο τομέας των μηχανών παρουσίασε πτώση λόγω των μειωμένων πωλήσεων στην Ευρώπη και την Ασία

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω εξελίξεων, η Suzuki προχώρησε σε θετική προς τα πάνω αναθεώρηση επιλεγμένων μεγεθών κερδοφορίας.

[Πηγή: Suzuki]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Suzuki announces Financial Results for FY2012 Third Quarter
(April 2012 to December 2012)
– Increased sales and income for the first time in two corresponding periods.
– Upward revision of full year forecasts for the consolidated operating results (operating and ordinary income).

1. Outline of Financial Results for FY2012 Third Quarter (April 2012 to December 2012)

The Japanese domestic net sales of the third quarter (April 2012 to December 2012) increased by ¥65.4 billion (9.5%) to ¥749.7 billion compared to the corresponding period of the previous fiscal year. As for the overseas, the net sales decreased by ¥40.6 billion (3.6%) to ¥1,073.1 billion year-on-year mainly because of the impact of the exchange conversion due to the yen appreciation, and the economic stagnation in Europe. As a result, the overall consolidated net sales increased by ¥24.8 billion (1.4%) to ¥1,822.8 billion year-on-year.

In terms of the consolidated income, the operating income increased by ¥5.2 billion (5.9%) to ¥92.9 billion year-on-year, and the ordinary income increased by ¥4.9 billion (5.2%) to ¥101.3 billion year-on-year. The Group was able to increase the operating income by covering the factors of income decrease such as the impact of the exchange rate and the decrease of sales in Europe, with the factors of income increase such as the increase of Japanese domestic automobile sales and cost reduction.

Net income increased by ¥7.8 billion (19.2%) to ¥48.4 billion year-on-year, although there was allocation of ¥15.5 billion for provision for loss on liquidation of subsidiaries and affiliates as an extraordinary loss.

2. The Operating Results by Segmentation

In the automobile business, the Japanese domestic net sales increased year-on-year, as a result of expanding its sales and strengthening the products such as by the launch of the new WagonR. The overseas net sales decreased year-on-year mainly because of the impact of the exchange conversion due to the yen appreciation, and the decrease of sales in Europe. As a result, the overall net sales of the automobile business increased by ¥52.3 billion (3.3%) to ¥1,626.5 billion year-on-year. The operating income increased by ¥13.0 billion (15.2%) to ¥98.8 billion year-on-year to mark the highest operating income ever for the third quarter, mainly due to the increase of income in India, Indonesia, and the Japanese domestic automobile business.

In the motorcycle business, the net sales decreased by ¥25.5 billion (13.5%) to ¥163.3 billion year-on-year mainly due to the decrease of sales in Europe and Asia. As for the operating income, the operating loss of ¥2.8 billion in the corresponding period of the previous fiscal year became an operating loss of ¥10.0 billion.

In the marine and power products, etc. business, the net sales decreased by ¥2.0 billion (5.8%) to ¥33.0 billion year-on-year mainly due to the decrease of exports to Europe. The operating income decreased by ¥0.6 billion (13.3%) to ¥4.1 billion year-on-year.

As for the operating results by geographical areas, Japan and Asia increased sales and income due to the increase of automobile sales. Although Japan is having difficulty in export profitability, it marked the highest operating income ever for the third quarter due to the increase of income in the Japanese domestic automobile business. Following the second quarter, Europe marked an operating loss due to the persisting economic stagnation.

3. Forecasts for the consolidated operating results-Full Year

As for the forecasts for the consolidated operating results, as a result of reviewing figures such as the foreign exchange rate, the Group has made an upward revision for the full year forecasts of the operating and the ordinary income. There is no change to the target of the net income from the previous forecast because there was allocation of ¥15.5 billion for provision for loss on liquidation of subsidiaries and affiliates as an extraordinary loss in the third quarter.
The Group will work as one to reform in every field to accomplish more than the below forecasts for the consolidated operation by pursuing the business activity.

(Forecasts for the consolidated operating results-Full Year)
Net Sales ¥2,600.0 billion (up 3.5% year-on-year)
Operating Income ¥130.0 billion
(up 9.0% year-on-year, up ¥10.0 billion from the previous forecast)
Ordinary Income ¥145.0 billion
(up 11.1% year-on-year, up ¥10.0 billion from the previous forecast)
Net Income ¥70.0 billion (up 29.9% year-on-year)
(Foreign Exchange Rate) ¥81/US$ (Jan.-Mar. ¥85/US$)
¥105/Euro (Jan.-Mar. ¥115/Euro)

For more information, please click here.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Ανάκληση 21.353 Suzuki Jimny

Η Suzuki προχωρά στην ανάκληση 21.353 Jimny παραγωγής μεταξύ 12 Νοεμβρίου 2018 και 7 Σεπτεμβρίου 2019 επειδή η φτερωτή τροφοδοσίας καυσίμου στην αντλία καυσίμου,...

Η Suzuki ανανεώνει δεύτερη φορά το Vitara

Η τωρινή γενιά του Vitara παρουσιάστηκε το 2014 και το καλοκαίρι του 2018 η Suzuki είχε παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοση του. Έξι χρόνια μετά,...

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...