Formula One Winter Testing, Barcelona

Οι καινοτομίες από τη Williams συνεχίζονται: ύστερα από τις καινοτόμες εξατμίσεις, οι οποίες τελικά δεν είναι σίγουρα παράνομες, αφού η FIA δεν έχει πάρει επίσημη απόφαση για το θέμα αν και δε φαίνεται να είναι απόλυτα νόμιμες και θα υπάρξει επανασχεδιασμός, καινοτομία υπάρχει και στους εμπρός αεραγωγούς των φρένων.

Ο αέρας που μπαίνεις από τους εμπρός αεραγωγούς των φρένων περνά μέσα από τον άξονα και βγαίνει από το κούφιο μουαγιέ. Θεωρητικά, αυτό μπορεί να μειώσει την αντίσταση σ’ εκείνο το σημείο και να βελτιώσει τη ροή αέρα γύρω από τον τροχό, αλλά και τη ροή αέρα για τα sidepods.

Πέρυσι, κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και η Red Bull στην RB8, αλλά το σύστημα κρίθηκε παράνομο. Όχι, δεν έχει αλλάξει κάποιος κανονισμός, απλά το λάθος της αυστριακής ομάδας ήταν ότι υπήρχε περιστροφή, έτσι θεωρήθηκε ότι λειτουργεί σαν κινητό αεροδυναμικό βοήθημα, κάτι που απαγορεύουν ρητά οι κανονισμοί για οποιοδήποτε σημείο του μονοθεσίου.

Οι τεχνικοί του Grove κατάφεραν να διασφαλίσουν ότι το σύστημά τους είναι ανεξάρτητο από τον άξονα, με τον αέρα να περνά από έναν σωλήνα, ο οποίος δεν περιστρέφεται. Επιπλέον, έχουν σχεδιάσει αντίστοιχα και τα μπουλόνια ώστε να είναι κι αυτά προσαρμοσμένα στο σύστημα.

Σύμφωνα με τον Michael Schmidt από το Auto Motor und Sport, το σύστημα είναι νόμιμο, αφού οι σχεδιαστές της Williams έκαναν ό,τι χρειαζόταν για να μην έχουν τ’ αντίστοιχα προβλήματα που είχε πέρυσι η Red Bull στο δικό της σύστημα. Όπως και να ‘χει, θα πρέπει να περιμένουμε την επιβεβαίωση της FIA για νομιμότητα, αν βέβαια δεν υπάρχει κάτι παράνομο.

[Πηγή: Auto Motor und Sport | Photo Copyright: Marco Miltenburg/Race Pictures]