Citroen Mehari (2)

H Citroen αυτόν τον μήνα γιορτάζει τα 45 χρόνια του Mehari. Στις 16 Μαΐου του 1968, η Γαλλική εταιρία παρουσίασε στο κοινό για πρώτη φορά το Mehari. Βασίζεται πάνω στο Dyane 6 και ήταν εφοδιασμένο με ένα σώμα κατασκευασμένο από πλαστικό ABS και ένα πτυσσόμενο κάλυμμα για οροφή.

Φορούσε έναν δικύλινδρο 602 κ.εκ κινητήρα, προερχόμενο από το 2CV, απόδοσης 28,5 ίππων. Ζύγιζε μόλις 570 κιλά και συνολικά κατασκευάστηκαν 144.953 στα 19 έτη παραγωγής του (1968-1987). Η τελική ταχύτητα κυμαινόταν από 100 km/h έως 103 km/h, ανάλογα με την έκδοση.

Το 1970, το Méhari έλαβε νέους προβολείς και νέα γρίλια. Το 1978, έλαβε ξανά νέα γρίλια, καθώς και μπροστινά δισκόφρενα. Στις 23 Μαΐου 1979, η Citroën λανσάρισε το «Méhari 4×4». Η έκδοση με κίνηση στους 4 τροχούς, είχε εξαιρετικές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου, λόγω του χαμηλού του βάρους, μόλις 555 κιλών, της πλήρως ανεξάρτητης ανάρτησης, που προήλθε από το Citroën 2CV. Στην εποχή του, ήταν ένα από τα λίγα 4×4 με πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς.

Έφερε επίσης μειωτήρα σχέσεων, με τον οποίο ο οδηγός μπορούσε να μειώσει τις 4 ταχύτητες του κιβωτίου σε 3. Αυτό του επέτρεπε αναρρίχηση σε ανηφόρες με κλίσεις έως και 60%. Επίσης διέθετε δισκόφρενα και στους 4 τροχούς, κάτι πολύ σπάνιο για την εποχή του. Όλα τα 4×4 ξεχωρίζουν από την ρεζέρβα, που είχε τοποθετηθεί πάνω στο μπροστινό καπό. Η παραγωγή του Méhari 4×4 σταμάτησε στα τέλη Ιουνίου του 1983. Μόνο 1.300 αντίτυπα κατασκευάστηκαν και είναι πλέον περιζήτητα.

Επίσης, ο γαλλικός Στρατός χρησιμοποίησε ηλεκτροκίνητα Méhari, τάσης 24V. Η διάταξη παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ήταν η ίδια με αυτή που εφαρμόζεται στα φορτηγά και στα λεωφορεία, δηλαδή δύο μπαταρίες αυτοκινήτου (συσσωρευτές) των 12 βολτ που συνδέονται στη σειρά, με έναν διακόπτη που παρεμβάλλεται ανάμεσά τους. Λόγω έλλειψης χώρου στο μπροστινό μέρος του Méhari, η δεύτερη μπαταρία είχε τοποθετηθεί μέσα στο ντουλαπάκι.

Στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού το Citroën Méhari διατέθηκε για ένα έτος, το 1970. Επισήμως, το αυτοκίνητο είχε χαρακτηριστεί ως truck (ελαφρύ φορτηγό), καθώς όποιο όχημα ταξινομείτο ως truck είχε πολύ χαμηλότερες υποχρεώσεις στις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας των ΗΠΑ, σε σύγκριση με τις προδιαγραφές ασφαλείας των επιβατικών αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, το Mehari αμερικανικών προδιαγραφών δεν είχε ζώνες ασφαλείας. Τελικώς, μόλις 214 Méhari πωλήθηκαν το 1970 στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η παραγωγή του Méhari έληξε στις 30 Ιουνίου 1987. Τον Μάιο του 2003 εμφανίστηκε ένας έμμεσος διάδοχος, το Citroën C3 Pluriel, που όμως ήταν ένα μοντέλο πολύ προηγμένο τεχνολογικά για την εποχή του, σε αντίθεση με το εντελώς «σπαρτιατικό», ακόμα και για τα δεδομένα της τότε εποχής, Méhari.

[Πηγή: Citroen, Wikipedia]

Δελτίο Τύπου

CITROËN CELEBRATES 45 YEARS OF THE MÉHARI

  • Citroën marks the 45th anniversary of the Méhari
  • First unveiled on 16 May 1968, originally named Diane 6 Méhari
  • An unpretentious design, equally at ease transporting hay or surfboards
  • Dedicated area at C_42 in Paris showcasing key moments in the Méhari’s history

Citroën is marking the 45th anniversary of one of its much-loved models – the Méhari. The Diane 6 Méhari, as it was originally known, was first unveiled on 16 May 1968 in Deauville, France. An unpretentious car built for utility and pleasure, it was designed to be equally at ease transporting hay or surfboards.

The Citroën Méhari was created by Roland de La Poype, who was a French fighter ace during World War II and a successful industrialist in the post-war period. The Méhari carried over the versatility and economy of the 2CV, while featuring more contemporary materials. The innovative lightweight body, moulded in ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) was extremely malleable and could be vividly coloured. The Méhari’s other key characteristic was that it could be fully opened above the waistline, including the windscreen, which folded down onto the bonnet.

Almost 150,000 examples were produced between 1968 and 1987. There was even a 4WD version launched in 1979. Just two special editions were released – the Méhari Beach (in Spain) and the Méhari Azur (in France, Italy and Portugal). The Méhari Azur was produced in white with blue doors, grille, canvas roof and headlamp surrounds, plus white and blue striped seats.

Citroën Méhari models took part in the Liége-Dakar-Liège rally in 1969, the Paris-Kabul-Paris rally in 1970, the Paris-Persepolis-Paris rally in 1971 and provided medical assistance in the 1980 Paris-Dakar. The Méhari was even used by the French army as its lightweight design made it easy to parachute drop the car behind enemy lines.

The model’s name – Méhari – comes from a word used in North Africa and the Sahara for dromedary camels whose speed and endurance makes them ideal for the tough conditions in the area, enabling them to transport people and goods.

To celebrate the occasion, a special area at Citroën’s C_42 showcase on the Champs-Élysées in Paris has been dedicated to key moments from the Méhari’shistory.