ethniki odos

Από την αρχή της οικονομικής κρίσης μέχρι και σήμερα, έχει παρατηρηθεί 40% η κυκλοφορία των οχημάτων στις εθνικές οδούς της χώρας.

Το γεγονός αυτό δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει αρνητικά και τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων, καθώς σύμφωνα με την Καθημερινή, η κυκλοφορία λιγότερων αυτοκινήτων έχει προκαλέσει ζημιές και στην εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδός Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει την εκμετάλλευση και λειτουργία του οδικού άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.

Οι καθαρές ζημιές της εταιρείας είναι ύψους 57,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 30,2 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό, για την χρήση 2012. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε σε 58,6 εκατ. ευρώ, έναντι 68,2 εκατ. ευρώ το 2011.

Οι ζημίες αποδίδονται στην πτώση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά μήκος της οδού, καθώς οι εισπράξεις από τα διόδια συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, τη στιγμή που οι εργασίες ήταν τελματωμένες.

Υπενθυμίζεται ότι στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμμετέχουν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και J&P Αβαξ), η Vinci Concessions και η Hochtief.

Η αισθητά μειωμένη κυκλοφορία (συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις), σε συνδυασμό και με τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν (κυρίως σε ό,τι αφορά τον ρυθμό των απαλλοτριώσεων) ήταν οι βασικές αιτίες που οι σχετικές συμβάσεις «τινάχτηκαν στον αέρα» και χρειάστηκε σχεδόν μία διετία, έως ότου βρεθεί συμβιβαστική λύση, που εκ των πραγμάτων περιλάμβανε περικοπή του φυσικού αντικειμένου των έργων, προκειμένου αυτά να καταστούν βιώσιμα.

Όπως όλα δείχνουν πάντως, έως το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία του Δημοσίου και με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα. Στη συνέχεια, οι αναθεωρημένες συμβάσεις θα σταλούν για έγκριση στην Ε.Ε., με απώτερο στόχο να κατατεθούν προς ψήφιση στην Βουλή, προτού ξεκινήσουν τα θερινά τμήματα.

Ήδη, πάντως, οι πρώτες εργασίες έχουν ξεκινήσει. Στην Ολυμπία Οδό έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πλήρη επανεκκίνηση τεσσάρων εργοταξίων, σε Ζευγολατιό, Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο. Οι εργασίες που εκτελούνται, σε διάφορες θέσεις κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, περιλαμβάνουν χωματουργικές εργασίες (γενικές εκσκαφές και κατασκευές επιχωμάτων), εργασίες μετατόπισης δικτύων, κατασκευές άνω διαβάσεων, στέγαστρων των τοίχων Αντιστήριξης, κατασκευή φρεατοπασσάλων, κατασκευή τοίχων ακροβάθρων γεφυρών, εργασίες σηράγγων και όσων άλλων αναγκαίων απαιτούνται.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 30% των εργασιών. Μόλις ξεκινήσουν οι εργασίες στο σύνολο του άξονα, η κοινοπραξία υπολογίζει ότι θα απασχολούνται συνολικά 25.000 εργαζόμενοι. Τα δε έργα αναμένεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2015.

[Πηγή: Καθημερινή]