Pirelli Tyres

Οι ζυμώσεις στο παρασκήνιο, για το ποιος θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της επόμενης σεζόν, συνεχίζονται. Η μόνη εταιρεία που δείχνει ζεστό ενδιαφέρον είναι η Pirelli, με τον πρόεδρο της FIA,  Jean Todd, να φέρεται διατεθειμένος να προσεγγίσει και την Michelin. Με την επιστροφή της τελευταίας να φαντάζει αδύνατη, αφού η αποχώρησή της από το σπορ έγινε με την ταμπέλα του κλέφτη και η ίδια ήταν αποκλειστικά υπεύθυνη για το φιάσκο στην Ινδιανάπολη το 2005.


Από την άλλη πλευρά, η θέση της FIΑ για αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών, αποκλείει τις όποιες ιδέες για επιστροφή της Bridgestone στο σπορ (αποχώρησε το 2010). Και οι ίδιες οι ομάδες δείχνουν να συμφωνούν με την σημερινή κατάσταση, αφού στα χρόνια του πολέμου Bridgestone-Michelin δεν υπήρχε ισονομία ως προς τις μικρότερες και μόνο μια-δυo μεγάλες έπαιρναν τα καλά ελαστικά. Επίσης, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών δείχνει να είναι και μια εξαιρετική λύση ως προς την μείωση των εξόδων, ειδικά φέτος που οι ομάδες είναι αναγκασμένες να τρέξουν διπλά προγράμματα εξέλιξης μονοθεσίων ενόψει των μεγάλων αλλαγών του 2014. Άλλη μια εταιρεία που απέρριψε την είσοδό της στην Φόρμουλα 1, είναι η Κορεάτικη Hankook. O υπεύθυνος του αγωνιστικού τμήματος, Michael Eckert, δήλωσε πως είναι πολύ αργά ώστε να σκεφτούν να μπουν στην F1 το 2014, με τα προβλήματα να είναι πολλά. Πιο συγκεκριμένα:

Για το 2014, είναι εντελώς αδύνατο και όχι μόνο λόγω της έλλειψης  χρόνου ανάπτυξης των ελαστικών. Ακόμη και αν η Hankook θέλει τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια για να μεταβεί στη Formula 1 ως προμηθευτής, η έλλειψη δοκιμών θα καταστήσει μια τέτοια κίνηση αδύνατη. Ακόμα και αν ξεκινήσουμε φέτος με την πρώτη δοκιμή των ελαστικών, θα πάρει εύκολα τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρώσουμε ένα ασφαλές και ανταγωνιστικό ελαστικό για την F1. Τώρα οι κανονισμοί αλλάζουν. Ο τύπος του κινητήρα, το πλαίσιο και η αεροδυναμική.

Κανείς δεν ξέρει ακόμη τις διαστάσεις των ελαστικών για το 2014 – δεν έχουν ακόμα καθοριστεί. Δεν είναι 100 τοις εκατό σίγουροι ότι θα συνεχίσουν με 13-ιντσών ελαστικά. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και 15 ή 17. Θα μπορούσε μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια τα μονοθέσια της F1 να φορούν 18-ιντσών ελαστικά.

Όσο για το δέλεαρ της συμμετοχής τους στη Φόρμουλα 1, δήλωσε:

Δεν είναι υποχρεωτικό ότι η F1 πρέπει να είναι ο τελικός προορισμός. Από πλευράς τεχνολογίας, η F1 είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά και από οικονομική άποψη, είναι μια τεράστια επένδυση και θα πρέπει να είσαι έτοιμος με όλες τις πτυχές της επιχείρησης, όχι μόνο με το ίδιο το ελαστικό αλλά στις υποδομές όσον αφορά τα logistics.

Επί του παρόντος, το σύνολο της παραγωγής ελαστικών Hankook είναι στην Κορέα και θα είναι μια μεγάλη βοήθεια να έχουμε μια ευρωπαϊκή βάση, όπως η Pirelli κάνει με την Τουρκία. Δεν είμαστε έτοιμοι να μπούμε στη Formula 1 για το 2014 και δεν είναι ο στόχος μας βραχυπρόθεσμα. Σίγουρα θα ακολουθήσουμε τις εξελίξεις και τόσο επιχειρηματικά, όσο και από πλευράς branding, μας ενδιαφέρουν οι νέες ευκαιρίες.

Όπως βλέπουμε λοιπόν, οι δυσκολίες για να εισέλθει μια νέα εταιρεία ως προμηθευτής ελαστικών στην F1, είναι αρκετές και λίγες εταιρείες είναι εκείνες που έχουν το υπόβαθρο να κάνουν κάτι τέτοιο. Έτσι, με την Pirelli να βρίσκεται υπόλογη για το μυστικό τεστ με την Mercedes και το συμβόλαιό της να μην έχει ανανεωθεί για το 2014, οι επιλογές δείχνουν να λιγοστεύουν επικίνδυνα.

[Πηγή: GMM]