Mercedes AMG

Το ιδιωτικό ή μυστικό τεστ της Mercedes με την Pirelli έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, κάτι στο οποίο συνέβαλε και η εξαιρετική εμφάνιση της γερμανικής ομάδας στο Μονακό, με την νίκη του Nico Rosberg, ενώ το αποτέλεσμα θα ήταν κατά πάσα πιθανότητα και 1-2, αν το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν έμπαινε στην πίστα όταν οι Rosberg και Hamilton δεν είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών, κάτι που κόστισε στον Βρετανό τη δεύτερη θέση, αφού, μετά από το pit stop, βρέθηκε πίσω από τις δύο Red Bull.


Οι αντιδράσεις από τους αντιπάλους των Γερμανών δεν έχουν σταματήσει και δε θα σταματήσουν μέχρι να λήξει το θέμα, στις 20 Ιουνίου, όταν και θα συνεδριάσει η FIA, προκειμένου ν’ αποφασίσει αν θα τιμωρήσει τη Mercedes για το 3ήμερο τεστ στη Βαρκελώνη, στο οποίο πήρε δεδομένα 1.000 χιλιομέτρων για τα ελαστικά τής Pirelli, τα οποία είναι, φυσικά, πολύ χρήσιμα.

Κανένας δε γνωρίζει με βεβαιότητα ποια θα είναι η τιμωρία της Mercedes, αν υπάρξει, με τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull Racing, Helmut Marko, να λέει ότι ένα βαρύ χρηματικό πρόστιμο και μια αφαίρεση βαθμών θα ήταν ό,τι πρέπει. Η Mercedes μπορεί να μη χρησιμοποιήσει το επιχείρημα της έγκρισης του Charlie Whiting, ο ο οποίος φαίνεται να είπε ότι, μόνο αν όλες οι ομάδες ήταν ενημερωμένες και συμφωνούσαν, μπορούσε να γίνει το 3ήμερο ιδιωτικό τεστ.

Ο Εκτελεστικό Διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, λέει πως οι Rosberg και Hamilton φορούσαν μαύρα κράνη μόνο και μόνο για να μην καταλάβουν οι οπαδοί ότι δεν ήταν αυτοί μέσα στα μονοθέσια, ώστε να μην μπουν στην πίστα, καθώς δεν υπήρχαν μέτρα προστασίας. Επίσης, λέει πως, αν ήθελαν να κάνουν κάτι κρυφό, δε θα χρησιμοποιούσαν κανονικά φορτηγά ή τις κανονικές φόρμες της ομάδας.

Επιπλέον, ο Πρόεδρος της ομάδας, Ross Brawn, δήλωσε στον Καναδά ότι αναλαμβάνει ο ίδιος την ευθύνη για ό,τι κι αν γίνει, αφού αυτός είναι που πήρε την απόφαση για το ιδιωτικό και όχι μυστικό τεστ, όπως λέει. Ο 58χρονος δε φοβάται την απόφαση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, ελπίζοντας πως οι υπεύθυνοι θα πάρουν τη σωστή απόφαση, κρίνοντας σφαιρικά το τι έχει συμβεί.

Είναι προφανές ότι τα 1.000 χιλιόμετρα ήταν πολύ χρήσιμα για τη Mercedes κι έχουν αναλυθεί σε βάθος από τους τεχνικούς στο Brackley, διότι γνωρίζουμε καλά ότι το πρόβλημα με την W04 είναι η φθορά των ελαστικών, καθώς έχουμε δει ότι, στον έναν γύρο, είναι ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο. Το χρηματικό πρόστιμο (υπολογίζεται κοντά στα €10.000.000) δε θα είναι πρόβλημα για τους Γερμανούς, οι οποίοι δε θέλουν αφαίρεση βαθμών.

Ακόμα και υπάρξει, όμως, αφαίρεση βαθμών, είναι πολύ πιθανό να μπορέσουν να καλύψουν την τιμωρία αυτή, μέσα από τη αισθητή βελτίωση στις μεγάλες αποστάσεις, αν υπάρξει και στο Μόντρεαλ, βέβαια, γιατί στο Monte Carlo, το γερμανικό μονοθέσιο ήταν πολύ καλύτερο σε αγωνιστικό ρυθμό απ’ ό,τι στη Βαρκελώνη.

[Πηγές: GMM, FIA]