Canadian F1 Grand Prix - Race

Τα σημερινά ελαστικά έχουν τη σημερινή Formula 1 από άθλημα ταχύτητας, σε άθλημα διαχείρισης ελαστικών, καθώς αυτό είναι πιο δίνει αποτελέσματα, αντί για την καθαρή ταχύτητα που βλέπαμε στο παρελθόν. Οι οδηγοί μπορούν να πιέσουν όσο θέλουν τα μονοθέσιά τους μόνο σ’ ελάχιστες στιγμές του αγώνα, διότι αυτό που έχουν στο μυαλό τους είναι να διαχειριστούν όσο καλύτερα μπορούν τα ελαστικά τους, για να μη βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει τους οδηγούς, οι οποίοι θέλουν να πιέζουν συνεχώς τα μονοθέσιά τους, κι ένας απ’ αυτούς που διαμαρτύρεται είναι ο Mark Webber, ο οποίος λέει ότι οι σημερινοί αγώνες είναι λιγότερο συναρπαστικοί για τους οδηγούς.

Νομίζω ότι σαν group, ειδικά για τα παιδιά που έχουν τρέξει σε περισσότερα από 100 Grands Prix, έχουμε δει πόσο διαφορετικά είναι τα Grands Prix στις μέρες μας. Θα πρέπει ν’ αντιμετωπίσουμε κάποιες προκλήσεις, όπως κάναμε πάντα, όπως με τους V10, τους V8, τους ανεφοδιασμούς και τις κατατακτήριες ενός γύρους: το Q1, το Q2 και το Q3.

Έχω δει τα περισσότερα από τα σενάρια που έπρεπε ν’ αντιμετωπίσουμε, και είναι σημαντικό για έναν οδηγό να μπορεί να τα βγάζει πέρα. Αλλά, είδατε στο Μονακό, άρχισα να προσέχω τα ελαστικά μου από το πρώτο σετ, όταν ήμασταν στη στροφή 3! Και μπορούσαμε να δούμε ότι και ο Nico έκανε το ίδιο.

Οι αγώνες είναι διαφορετικοί. Το Μονακό ήταν μια ακραία περίπτωση από την άποψη του ρυθμού, καθώς νομίζω ότι ήταν περίπου όσο και ο ρυθμός στο GP2, και αυτό είναι αρκετά ακραίο. Επίσης, πολύ σημαντική είναι και η στρατηγική από το pit wall, όπως και το πού είναι τα ελαστικά, τι μπορούμε να κάνουμε, μπορείς να το κάνεις αυτό, παρακαλώ;

Τα κυριότερα σημεία που πιέζουν οι οδηγοί είναι στην αρχή του αγώνα, προκειμένου ν’ ανοίξουν τις διαφορές και να μη δώσουν το δικαίωμα τον πίσω οδηγό να κάνει χρήση τού DRS από τον τρίτο γύρο και μετά, και φυσικά όταν έχουν κάποια μάχη με οδηγό που βρίσκεται στην ίδια στρατηγική μ’ αυτόν. Ο Webber λέει, επίσης, ότι οι οδηγοί δοκιμάζουν να πιέσουν προς το τέλος ενός αγώνα, για να μπορέσουν να πάρουν ό,τι μπορούν.

Μπορείτε να δείτε οδηγούς ν’ αγωνίζονται σαν τον Lewis, κι εγώ το έκανα στο Μπαχρέιν, με μόλις 3 ή 4 αγώνες ν’ απομένουν στο Μπαχρέιν. Δεν μπορείς, όμως, να το κάνεις αυτό στον 7ο γύρο, γιατί καταστρέφεις τον αγώνα σου, σκοτώνεις τα ελαστικά σου και τα stints σου μικραίνουν. Αλλά, αν έχεις 3 ή 4 γύρους για να τελειώσεις, μπορείς να δοκιμάσεις να τελειώσεις σε μια θέση που μπορείς.

Είναι ένα διαφορετικό είδος αγώνων, δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Έχεις ακόμα μερικές όμορφες στιγμές μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά είναι δύσκολο να κάνεις αυτό που σε ικανοποιεί. Είναι απλά διαφορετικό.

Ο Αυστραλός, όμως, γνωρίζει το μέγεθος του ανταγωνισμού, έτσι τονίζει ότι η σημασία της νίκης είναι ίδια με το παρελθόν.

Δεν είναι εύκολο να νικήσεις και να είσαι επιτυχημένος. Θα πρέπει να νικήσεις κάποιους αξιοπρεπείς αντιπάλους, και αυτό υπήρχε πάντα στη Formula 1. Θα πρέπει, επίσης, να νικήσεις άλλες ομάδες, όχι μόνο άλλους οδηγούς. Αυτό είναι μια πολύ ικανοποιητική πλευρά της δουλειάς. Ξέρετε, όταν είσαι στο ψηλότερο σκαλί τού βάθρου, είναι μια πολύ περήφανη στιγμή.

Ο 36χρονος, μετά από 7 αγώνες, βρίσκεται στην 5η θέση τής βαθμολογίας των οδηγών, έχοντας 69 βαθμούς, 63 λιγότερους από τον πρωτοπόρο και team-mate του, Sebastian Vettel, ο οποίος τον… έχει βγάλει perfect μέχρι στιγμής, καθώς το επιμέρους σκορ είναι 7-0, σε αγώνες και κατατακτήριες δοκιμές.


[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: Paul Gilham/Getty Images/Red Bull Racing]