FIA-and-F11

Αλλαγών συνέχεια για το πρωτάθλημα του 2014. Πριν μερικές ημέρες μάθαμε για το νέο σύστημα προστασίας για πλευρικές προσκρούσεις, με τη FIA να ανακοινώνει χθες ένα πακέτο αλλαγών τόσο στους αγωνιστικούς, όσο και τους τεχνικούς κανονισμούς.

Μεγαλύτερη αλλά και αναμενόμενη αλλαγή, μετά και την υποτυπώδη τιμωρία της Mercedes για τις παράνομες δοκιμές, αυτή που αφορά τις επιτρεπόμενες ημέρες δοκιμών εξέλιξης. Το ετήσιο τεστ νέων οδηγών και οι οκτώ μονοήμερες δοκιμές για διαφημιστικούς/προωθητικούς σκοπούς, ακυρώνονται και τη θέση τους θα πάρουν τέσσερις διήμερες δοκιμές εξέλιξης, εντός της σεζόν. Πιό συγκεκριμένα, οι δοκιμές αυτές θα λάβουν χώρα την Τρίτη και Τετάρτη μετά από επιλεγμένα Ευρωπαϊκά Grand Prix, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι μετακινήσεις των ομάδων και κατ’επέκταση το κόστος των δοκιμών.

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρξει σημαντική μείωση για τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD, ώστε να μειωθούν δραστικά τα έξοδα και ενδεχομένως, να οδηγήσει δύο ομάδες να μοιράζονται την ίδια αεροδυναμική σήραγγα. Προσωπικά πιστεύω πως αυτή η κίνηση είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχει πράξει η FIA, με σκοπό τη μείωση των εξόδων αφού, όπως λένε και οι ίδιοι οι σχεδιαστές, το κόστος ελέγχετε όταν ελέγχεις το σχεδιαστήριο. Αυτή τη στιγμή οι αεροδυναμικές σύραγγες λειτουργούν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, έξι ημέρες την εβδομάδα και τα σχεδιαστήρια όλο τον χρόνο, εκτός του αναγκαστικού διαλείμματος τριών εβδομάδων τον Αύγουστο και κάποιων ημερών μετά το τέλος του πρωταθλήματος και κοντά στα Χριστούγεννα.

Η επόμενη σημαντική αλλαγή έρχετε στον τομέα των ποινών. Πλέον, εάν ένας οδηγός μαζέψει περισσότερους από 12 πόντους ποινών θα αποκλείεται αυτόματα από τον επόμενο αγώνα. Οι βαθμοί θα παραμένουν στην άδεια οδήγησης για 12 μήνες, ενώ ο αριθμός των πόντων που μπορεί να δοθεί για παραβάσεις, θα ποικίλει από το ένα έως το τρία, ανάλογα πάντα με τη σοβαρότητα της παράβασης.

Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα σετ ελαστικών, κάθε οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα έξτρα σετ, μόνο κατά τη διάρκεια των πρώτων 30 λεπτών, των πρώτων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής (FP1).

Τέλος, κάθε οδηγός θα έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει μέχρι και πέντε κινητήρες μέσα στη σεζόν, αντί για οκτώ που ισχύει φέτος. Κάθε αλλαγή από τον έκτο κινητήρα και μετά, θα έχει ως αποτέλεσμα ο οδηγός να πρέπει να εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane. Ο αριθμός των κιβωτίων που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυξάνεται από τα πέντε στα έξι, μιας και οι νέοι turbo κινητήρες αναμένεται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ροπή από τους σημερινούς V8 ατμοσφαιρικούς.

Αναλυτικά την ανακοίνωση της FIA με όλες τις αλλαγές για το 2014 μπορείς να την βρεις εδώ.

[Πηγή: Formula 1]