[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/09/Hyundai-Genesis-by-Bisimoto.jpg”]Hyundai Genesis by Bisimoto[/lightbox]

Η Hyundai και η Bisimoto Engineering, ανακοίνωσαν τα σχέδια τους να συνεργαστούν ώστε να δημιουργήσουν ένα βελτιωμένο Genesis Coupe για την SEMA που θα γίνει στο Las Vegas, τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Το δελτίο τύπου περιγράφει το όχημα ως αμάξι δρόμου με την «εξωπραγματική δύναμη ενός ασυμβίβαστου αγωνιστικού». Εξωτερικά, τα πράγματα είναι σχετικά νορμάλ καθώς το Genesis θα είναι βαμμένο στο χαρακτηριστικό για την Bisimoto Electric Blue και θα πατάει σε 20άρες ζάντες ελαφρού κράματος με το carbon καπό να είναι της ARK και στο πίσω μέρος να υπάρχει ένα μικρό ανθρακονημάτινο spoiler.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/09/Hyundai-Genesis-by-Bisimoto-2.jpg”]Hyundai Genesis by Bisimoto 2[/lightbox]

Όλα αυτά όμως είναι ορεκτικά… το κυρίως πιάτο κρύβεται κάτω από το καπό. Ο Lambda V6 των 3,8 λίτρων έχει δεχθεί την περιποίηση του Bisimoto με τα καλύτερα εξαρτήματα και την τεχνογνωσία του Bisi. Διαθέτει δύο turbos της Turbonetics, σφυρήλατα πιστόνια, αναβαθμισμένα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και αντλία με σαφώς μεγαλύτερη παροχή. Διαθέτει φυσικά intercooler από την Spearco και πιο ελεύθερη εξάτμιση από την Burns. Χάρη σε όλα αυτά, ο κινητήρας παράγει 1.000 άλογα. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της Bisimoto, Bisi Ezerioha:

Ο Lambda V6 των 3,8 λίτρων είναι ένας πραγματικά ανθεκτικός κινητήρας και η Bisimoto Engineering χάρηκε που τον εξέλιξε στο 100% των δυνατοτήτων του… Περισσότερες πληροφορίες στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Hyundai]

Δελτίο Τύπου

HYUNDAI PARTNERS WITH POWERTRAIN GURU BISIMOTO TO CREATE 1,000 HORSEPOWER SEMA SHOW GENESIS COUPE

Bisimoto Engineering Leverages the Proven Durability of Stock Hyundai Powerplant to Create Monster-powered Genesis Coupe Variant

COSTA MESA, Calif., Sept. 23, 2013 – Hyundai is again partnering with the engine wizards of Bisimoto Engineering to create a 1,000 horsepower Genesis Coupe for the 2013 SEMA show in Las Vegas. Bisimoto Engineering is known for extracting awesome, reliable power out of production-grade, everyday powerplants, and the Bisimoto 2013 Hyundai Genesis Coupe is no exception, with 1,000 horsepower generated from a turbocharged Hyundai-factory-based 3.8-liter V6 engine. The Bisimoto powertrain uses newly-designed internal parts, using the naturally-aspirated Genesis Coupe 3.8 R-Spec engine as its core building block. The Bisimoto concept is designed for the reliability of a street car but with the outrageous power of a no-holds-barred racer.

“The key to producing reliable, high-horsepower engines goes well beyond the design, engineering and fabrication of performance parts. The core powerplant must be strong enough to withstand advanced modifications. The Genesis Coupe 3.8-liter Lambda engine is a thoroughly robust powerplant, and Bisimoto Engineering is excited to develop it to its full potential for the rigors of competitive motorsport,” said Bisi Ezerioha, owner of Bisimoto Engineering.

Complementing the extensive work underhood, Bisimoto created a custom Electric Blue paint, Denmatic design graphics package, ARK hood and Carbon Fiber decklid. From the rear view, a Burns stainless exhaust and Bisimoto rear badge round out the visual impact.

3.8-LITER LAMBDA ENGINE MODIFICATIONS

Stock Hyundai Lambda 3.8-liter V6 engine

  • Bisimoto-developed internal components:
  • Steel connecting rods
  • Intake gasket
  • Injectors
  • Level 2.4 camshafts
  • Twin Bisimoto/Turbonetics BTX6462 turbochargers
  • Godzilla blow-off valve
  • Dual RG45 wastegate
  • Arias forged pistons
  • Golden Eagle sleeves
  • WPC metal surface treatment
  • Supertech valvetrain
  • Vibrant VanJen clamps and stainless hardware
  • Magnafuel 750 fuel pump
  • ARP head, main, and wheel studs
  • Portflow custom headwork
  • AEM Infinity EMS
  • Custom smart ignition coils
  • NGK Iridium spark plugs
  • Puröl Elite synthetic oil
  • Spearco intercooler
  • Griffin radiator
  • Kinsler fuel filters
  • Bisimoto-spec Action Ironman clutch

CHASSIS MODIFICATIONS

  • Bisimoto roll cage
  • Progress coilover suspension and anti-roll bars
  • Drive Shaft Shop 5.9 Axles and driveshaft
  • Incurve 20×9.5 and 20×11 aluminum wheels
  • Toyo Tires R888 R-Compound tires

INTERIOR MODIFICATIONS

  • Buddy Club racing seats and harness
  • Bisimoto reservoir socks
  • Racepack IQ3 dash
  • Bisimoto oil cap
  • Odyssey dry cell battery
  • Rywire mil-spec harness
  • G&J braided lines