F1 Grand Prix of Brazil - Race

Με τη σφραγίδα τού Sebastian Vettel γράφτηκε το τέλος τής φετινής σεζόν, καθώς ο Γερμανός πήρε την 9η συνεχόμενή του νίκη για φέτος, κάτι που αποτελεί και πάλι ρεκόρ, τη στιγμή που η νίκη αυτή ήταν η 13η για τον Seb μέσα στο 2013, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που είχε πετύχει ο Michael Schumacher, το 2004, με τη Ferrari, σε μια χρονιά που ο Γερμανός είχε ανάβει και στους 18 αγώνες στο βάθρο. Μαζί του στο βάθρο, ο Mark Webber, που ήθελε νίκη για τον τελευταίο του αγώνα στη Formula 1, αλλά δεν μπόρεσε να πιέσει τον Vettel. Στην τελευταία θέση τού βάθρου, ο Fernando Alonso, αλλά η Ferrari δεν κατάφερε να πάρει την 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Στις υπόλοιπες θέσεις, ο Jenson Button ήταν πολύ καλός και τερμάτισε 4ος, μπροστά από τον Nico Rosberg, που άντεξε στην πίεση τού Sergio Perez, με τη McLaren να έχει πολύ καλύτερο ρυθμό στον αγώνα σε σχέση με τις κατατακτήριες, αφού οι Βρετανοί είχαν επιλέξει set-up για στεγνό αγώνα. Ο Felipe Massa τερμάτισε στην 7η θέση, θέλοντας κάτι καλύτερο μπροστά στους συμπατριώτες του, αλλά η ποινή διέλευσης επειδή πάτησε τη γραμμή για την είσοδο στο pit lane δεν του επέτρεπε να πάρει μία καλύτερη θέση. Ο Nico Hulkenberg είδε την καρό σημαία στην 8η θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton που και αυτός πήρε ποινή διέλευσης από το pit lane, λόγω επαφής που είχε με τον Valtteri Bottas, κάτι που έβγαλε εκτός αγώνα τον οδηγό τής Williams. Στην τελευταία θέση τής βαθμολογούμενης 10άδας, ο Daniel Ricciardo που ετοιμάζει βαλίτσες για το Milton Keynes, μιας και εκεί είναι η έδρα τής Red Bull με την οποία θ’ αγωνίζεται το 2014.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, την αναλυτική περιγραφή του αγώνα από την αρχή, όπως είναι το σωστό. Αν και πολλοί περίμεναν να δούμε έναν αγώνα με βροχή ή έστω το οδόστρωμα να είναι βρεγμένο στην εκκίνηση, τα πράγματα δεν ήταν έτσι, διότι η πίστα ήταν σχεδόν τελείως στεγνή και οι όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με στεγνά ελαστικά, με τα σύννεφα στον ουρανό ν’ απειλούν με εμφάνιση βροχής, και οι 10 πρώτοι στο grid ήταν οι : Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Hamilton, Grosjean, Ricciardo, Vergne, Massa και Hulkenberg. Από την 14η θέση εκκινούσε ο Jenson Button και από την 19η ο Sergio Perez, λόγω τής μη-προγραμματισμένης αλλαγής κιβωτίου, η οποία των έριξε 5 θέσεις πίσω.

Μόλις έσβησαν τα 5 κόκκινα φώτα, ο Vettel δεν ξεκίνησε πολύ καλά, σε αντίθεση με τον Rosberg, που του “έκλεψε” την πρώτη θέση. Το ίδιο έγινε και με τον Webber, που έπεσε 5ος, πίσω από τους Hamilton και Alonso, με τον Hamilton να ξεκινά πολύ καλά και να περνάει και τον Ισπανό. Στην 6η θέση ανέβηκε ο Massa, περνώντας τους Grosjean, Ricciardo και Vergne, ενώ στις θέσεις 7, 8, 9 και 10 ήταν οι Grosjean, Hulkenberg, Ricciardo και Bottas.

Φυσικά, ο Vettel θέλει να βρίσκεται συνεχώς στην 1η θέση, έτσι ξεκίνησε αμέσως την πίεσή του προς τον Rosberg, περνώντας τον εύκολα στο τέλος τού πρώτου γύρου, κάτι που έκανε και ο Alonso με τον Hamilton. Ο Βρετανός έχασε και την 4η θέση, από τον Webber, μόλις στον 2ο γύρο, με τις Mercedes να δείχνουν ότι δεν μπορούσαν να βρουν ρυθμό. Πιο πίσω, στην 10η θέση, ο Button πέρασε τον Bottas, και ο οδηγός τής McLaren είχε υψηλούς στόχους για τον τελευταίο αγώνα, τη στιγμή που ο Grosjean εγκατέλειπε με σπασμένο τον Renault RS27 στην πλάτη τής E21.

Στον 6ο γύρο, ο Rosberg δεχόταν μεγάλη πίεση από τον Webber, για την 3η θέση, και τελικά έχασε τη θέση του. Τη διαφορά από τον team-mate του μείωνε και ο Hamilton. Ο Rosberg έλεγε στον ασύρματο ότι δυσκολευόταν με τα πίσω ελαστικά, και τη Mercedes να του λέει ν’ αφήσει τον Hamilton να περάσει, διότι πίσω από τον “Billion Dollar Man” ήταν σε κοντινή απόσταση ο Massa, στην 6η θέση. Στον 8ο γύρο, ο Button είχε φτάσει στην 8η θέση, περνώντας τον Ricciardo, όταν ο Webber άρχισε να πιέζει τον Alonso για τη δεύτερη θέση.

Ο Hamilton πέρασε τελικά τον Rosberg, στον 10ο γύρο, και ο Vergne έμπαινε στα pits, για να βγάλει τη μέση και να βάλει τη σκληρή γόμα, κάτι που έκανε σε 3.2 δευτερόλεπτα. Στην πίστα, είχαμε μικρή επαφή μεταξύ των Perez και Di Resta, με τους αγωνοδίκες να μη δίνουν καμία ποινή, όπως αποφάσισαν στον 12ο γύρο. Το πιο σημαντικό, όμως, εκείνη τη στιγμή ήταν ότι ο Webber περνούσε τον Alonso για να κάνει το “1-2” για τη Red Bull.

Δύο γύρους αργότερα, στον 13ο και 14ο, ο Perez ανέβηκε 10ος, περνώντας τον Bottas, με τον team-mate τού Μεξικανού να είναι 7ος, καθώς είχε προσπεράσει τον Hulkenberg. Προσπέραση έκανε και ο Massa στον 15ο, απέναντι στον Rosberg, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, με τον Ricciardo να μπαίνει στα pits, ενώ ο μηχανικός τού Maldonado τού λέει ότι υπάρχει πιθανότητα βροχής για τα επόμενα λεπτά.

Στον 18ο γύρο, μπήκαν στα pits οι Bottas και Sutil, από την 11η και 12η θέση, αντίστοιχα. Οι μηχανικοί τής Force India ήταν πιο γρήγοροι, με αποτέλεσμα ο Sutil να κερδίσει μία θέση. Για τη δική τους πρώτη αλλαγή μπήκαν και οι Massa και Perez, στον 20ο γύρο, όταν έπεφταν μερικές σταγόνες στην πίστα, ωστόσο δεν ήταν αρκετές για να κάνουν τα ενδιάμεσα ελαστικά να βγουν από τις ηλεκτρικές κουβέρτες.

Στον 21ο γύρο, ο Vettel είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Webber στα 11 σχεδόν δευτερόλεπτα, όταν οι Button, Hulkenberg και Di Resta μπήκαν στα pits, με τον Button να βγάζει τη σκληρή γόμα και να βάζει τη μέση. Το ίδιο έκανα και οι Alonso και Hamilton, έναν γύρο μετά, βάζοντας και οι δύο τη σκληρή γόμα, σε 3.1 και 3.0 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Στην πίστα, ο Button έκανε μία διπλή προσπέραση (ανεβαίνοντας 8ος), κερδίζοντας θέσεις από τους Ricciado και Maldonado, όταν ο τελευταίος έπεσε από την 8η στην 10η θέση!

Οι Red Bulls ακόμα δεν είχαν μπει στα pits, κάτι που δεν είχε κάνει ούτε ο Rosberg. Οι 3 οδηγοί μπήκαν για αλλαγή στον 23ο, 24ο και 25ο γύρο, αλλά ο Webber δεν κατάφερε να κρατήσει τη δεύτερη θέση, την οποία έχασε από τον Alonso. Ο Αυστραλός, όμως, κατάφερε να περάσει τον Ισπανό, στον 26ο γύρο, με τη 10άδα εκείνη τη στιγμή να είναι: Vettel, (10.3)Webber, (0.4)Alonso, (3.7)Massa, (0.4)Hamilton, (9.1)Button, (2.5)Rosberg, (1.7)Perez, (1.3)Hulkenberg, (1.1)Ricciardo.

Ο Hamilton ασκούσε μεγάλη πίεση στον Massa, για την 4η θέση, με τον Βραζιλιάνο να κάνει λάθος και να πατάει με όλους τους τροχούς τη γραμμή για την είσοδο του pit lane, στο σημείο που η γραμμή γινόταν διπλή, κάτι που δεν επιτρέπεται. Στον 30ο γύρο, ο Massa ακούει από τον Rob Smedley να του λέει ότι πήρε ποινή διέλευσης από τον pit lane, και αυτό ήταν αρκετό για προκαλέσει αντιδράσεις από τον Massa, ο οποίος φώναζε στον ασύρματο. Ο οδηγός τής Ferrari μπήκε τελικά για την ποινή του στον 35ο γύρο, βγαίνοντας 8ος, πίσω από τον Perez, ενώ αυτό έδωσε στον Hamilton την 4η θέση.

Η δράση συνεχιζόταν κανονικά, δίχως κάποιο αξιόλογο συμβάν, ενώ η βροχή ακόμα δεν είχε κάνει την εμφάνισή της, κάτι που καθόλου δεν άγχωνε τον Vettel, ο οποίος ήταν 12.6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Webber, στον 42ο γύρο. Ο 37χρονος απείχε 6.7 δευτερόλεπτα από τον Alonso, και δε φαινόταν να μπορούσε ν’ απειλήσει τη Red Bull, τουλάχιστον με τα slicks ελαστικά.

Στον 43ο γύρο, μπήκαν για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών οι Button και Massa, βάζοντας τη μέση και τη σκληρή γόμα, αντίστοιχα, σε 4.0 και 2.8 δευτερόλεπτα. Το ίδιο έκανα οι Rosberg και Perez, στον επόμενο γύρο, βάζοντας και οι δύο τη σκληρή γόμα, με τον Massa να περνάει τον Di Resta για την 9η θέση.

Ένα από τα πιο αξιόλογα περιαστικά τού αγώνα ήταν αυτό που έγινε στον 47ο γύρο, μεταξύ των Hamilton και Bottas: ο Bottas ήθελε να “ξεντουμπλαριστεί” από τον Hamilton, όμως ο Βρετανός δεν του έδωσε αρκετό χώρο για τη στροφή 4, κάτι που οδήγησε σ’ επαφή. Ο Bottas βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας την πίσω αριστερά ανάρτηση (μαζί με το ελαστικό, αλλά όχι και τη ζάντα!), και τον Hamilton να έχει κλαταρισμένο το πίσω δεξί ελαστικό.

Ο 28χρονος μπήκε, φυσικά, αμέσως στα pits, κάτι που έκαναν και οι Vettel, Webber και Alonso, εν μέσω φόβων για είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Οι μηχανικοί τής Red Bull, όμως, δεν είχαν έτοιμα όλα τα ελαστικά για τον Vettel, κάτι που οδήγησε σε pit stop 13 δευτερολέπτων, ενώ ο Webber αναγκάστηκε να περιμένει για λίγο πίσω από τον team-mate του. Αυτό, όμως, δεν ήταν αρκετό για να κάνει τον Webber να διεκδικήσει την νίκη. Αντίθετα, έπρεπε να κοιτάζει τους καθρέφτες του, διότι δεχόταν πίεση από τον Alonso, που επωφελήθηκε από την καθυστέρηση της αυστριακής ομάδας.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο Hamilton έπρεπε να πάρει ποινή διέλευσης, κάτι που έκανε στον 52ο γύρο, πέφτοντας στην 12η θέση. Ποινή πήρε, όμως, και ο Giedo van der Garge, επειδή αγνόησε τις μπλε σημαίες. Στον 55ο γύρο, οι σταγόνες γινόταν περισσότερες στην πίστα, ειδικότερα στη στροφή 12, αλλά τα ενδιάμεσα ελαστικά ακόμα δεν ήταν τα καταλληλότερα. Ο Perez ασκούσε πίεσε στον Rosberg, αλλά ο οδηγός τής Mercedes κρατούσε την 5η θέση.

Στον 57ο γύρο, η 10άδα ήταν: Vettel, (6.0)Webber, (1.6)Alonso, (24.5)Button, (3.6)Rosberg, (0.9)Perez, (2.7)Massa, (16.5)Hulkenberg, (9.3)Ricciardo, (0.4)Hamilton. Στον 59ο γύρο, ο Hamilton πέρασε τον Ricciardo, για την 9η θέση, με τον Massa να μην μπορεί να πλησιάσει τον Perez, που έχανε και αυτός χρόνο έναντι του Rosberg. Δύο γύρους μετά, ο Charles Pic εγκατέλειψε τον αγώνα, έχοντας σπάσει κάτι στο μονοθέσιό του, πίσω δεξιά, ίσως η ανάρτηση.

Στο τελευταίο συμβάν του αγώνα, πρωταγωνιστής ήταν ο Pastor Maldonado. Ο οδηγός της Williams, στην προσπάθειά του να περάσει τον Jean-Eric Vergne για την 15η θέση, δεν άφησε αρκετό χώρο στον οδηγό τής Toro Rosso στην 1η στροφή, με αποτέλεσμα να έχουν επαφή, αλλά και οι δύο κατάφεραν να τερματίσουν τον αγώνα.

Από ‘κεί και πέρα, δεν έγινε κάτι αξιόλογο, με τον Vettel να κλείνει ιδανικά αυτή την επιτυχημένη χρονιά, κάνοντας ξανά donuts, στην pit straight. Ο Webber έκλεισε την καριέρα του στη Formula 1 με ταχύτερο γύρο που σημείωσε στον 51ο γύρο, με χρόνο 1:15.436. Αξίζει ν’ αναφέρουμε ότι ο Webber, κατά την επιστροφή του στα pits, έβγαλε το κράνος και την “κουκούλα” που φοράνε οι οδηγοί, παρόλο που το μονοθέσιο ήταν σε κίνηση, με μικρή ταχύτητα φυσικά. Επίσης, στο τελευταίο του βάθρο, γλίστρησε κι έπεσε κατά τη διάρκεια των πανηγυρισμών, αλλά σηκώθηκε αμέσως και συνέχισε να πανηγυρίζει.

Στις βαθμολογίες, ο Vettel τελείωσε το 2013 έχοντας διαφορά 155 βαθμούς από τον δεύτερο στη βαθμολογία Alonso, που έχει 242 βαθμούς, 43 περισσότερους από τον Webber, που προσπέρασε τον Hamilton για την 3η θέση στη βαθμολογία. Στους κατασκευαστές, η Red Bull συγκέντρωσε 596 βαθμούς, 236 περισσότερους από την 2η Mercedes. Η Ferrari αρκέστηκε στην 3η θέση, 6 βαθμούς πίσω από τη γερμανική ομάδα, με τη Lotus να κάνει μία πολύ καλή σεζόν, όντας κοντά στους 3 πρώτους, αλλά έμεινε πίσω τους για 39 βαθμούς.

Η νέα σεζόν ξεκινά στις 14-16 Μαρτίου, με το Grand Prix τής Αυστραλίας. Η συντακτική ομάδα τού AutoBlog.gr για τη Formula 1 θα φροντίσουμε να καλύψουμε το κενό των σχεδόν 4 μηνών με μερικά πολύ ενδιαφέροντα άρθρα, τα οποία θα βγουν τον “αέρα” μέσα στις επόμενες εβδομάδες! Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον τελευταίο αγώνα, όπως και οι τελικές βαθμολογίες, σε οδηγούς και κατασκευαστές:

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 71 Winner 1 25
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 71 +10.4 secs 4 18
3 3 Fernando Alonso Ferrari 71 +18.9 secs 3 15
4 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 71 +37.3 secs 14 12
5 9 Nico Rosberg Mercedes 71 +39.0 secs 2 10
6 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 71 +44.0 secs 19 8
7 4 Felipe Massa Ferrari 71 +49.1 secs 9 6
8 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 71 +64.2 secs 10 4
9 10 Lewis Hamilton Mercedes 71 +72.9 secs 5 2
10 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 70 +1 Lap 7 1
11 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 70 +1 Lap 12
12 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 70 +1 Lap 17
13 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 70 +1 Lap 15
14 7 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 70 +1 Lap 11
15 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 70 +1 Lap 8
16 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 70 +1 Lap 16
17 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 69 +2 Lap 21
18 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 69 +2 Lap 20
19 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 69 +2 Lap 22
Ret 20 Charles Pic Caterham-Renault +13 Lap 18
Ret 17 Valtteri Bottas Williams-Renault +26 Laps 13
Ret 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +69 Laps 6

Note – Perez originally qualified 14th, but received a 5-place grid penalty for an unscheduled gearbox change.

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 397
2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 242
3 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 199
4 Lewis Hamilton British Mercedes 189
5 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 183
6 Nico Rosberg German Mercedes 171
7 Romain Grosjean French Lotus-Renault 132
8 Felipe Massa Brazilian Ferrari 112
9 Jenson Button British McLaren-Mercedes 73
10 Nico Hulkenberg German Sauber-Ferrari 51
11 Sergio Perez Mexican McLaren-Mercedes 49
12 Paul di Resta British Force India-Mercedes 48
13 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 29
14 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 20
15 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 13
16 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 6
17 Valtteri Bottas Finnish Williams-Renault 4
18 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 1
19 Jules Bianchi French Marussia-Cosworth 0
20 Charles Pic French Caterham-Renault 0
21 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
22 Giedo van der Garde Dutch Caterham-Renault 0
23 Max Chilton British Marussia-Cosworth 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 596
2 Mercedes 360
3 Ferrari 354
4 Lotus-Renault 315
5 McLaren-Mercedes 122
6 Force India-Mercedes 77
7 Sauber-Ferrari 57
8 STR-Ferrari 33
9 Williams-Renault 5
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0

[Χρόνοι: Formula 1 | Photos Copyrights: Paul Gilham/Getty Images/Red Bull Racing, Mark Thompson/Getty Image/Red Bull Racing]