Η Cadillac έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη χαρακτηριστικά της ELR

Σχετικά άρθρα

2014 Cadillac ELR

Η Cadillac, χωρίς ιδιαίτερες τυμπανοκρουσίες, έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη χαρακτηριστικά της ELR.

Όπως ξέραμε, χρησιμοποιεί το αναβαθμισμένο και ανανεωμένο powertrain (Voltec) που χρησιμοποιούν και τα Chevrolet Volt και Opel Ampera με τον 1400άρη βενζινοκινητήρα/γεννήτρια απόδοσης 84 ίππων στις 4.800 σ.α.λ. να παράγει ρεύμα για να φορτίσει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 16.5kWh που με την σειρά τους τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική απόδοση είναι 217 άλογα και 400Nm με αποτέλεσμα η βάρους 1837 κιλών ELR να επιταχύνει στα 100km/h σε 7.8 δευτερόλεπτα σε range-extending mode (σε 8.8 δευτερόλεπτα σε EV mode) και να συνεχίζει μέχρι τα 170km/h της τελικής της.

Η ELR μπορεί να ταξιδέψει 60km χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρισμό και 555km συνολικά. Όταν η μπαταρία εξαντληθεί, χρειάζονται 12.5-18 ώρες με πρίζα 120V και περίπου 5 ώρες με πρίζα 240V. Όσον αφορά την οικονομία καυσίμου, η ELR καταφέρνει κατανάλωση της τάξης των 7.1 l/100km κατά μέσο όρο ενώ κινούμενη σε EV mode καταναλώνει το αντίστοιχο 2.8 l/100km.

Το αγκάθι σε μία κατά τα άλλα φυσιολογική λίστα είναι μόνο η τιμή. Ενώ είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό βασισμένη στο Chevrolet Volt όπως είπα και πιο πάνω, η ELR κοστίζει 41.000$ περισσότερα, ξεκινώντας από τα 75.995 δολάρια. Οι πωλήσεις της Cadillac ELR θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2014.

[Πηγή: GM]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

2014 Cadillac ELR Specifications

Overview
Model: 2014 Cadillac ELR
Body style / driveline: front-wheel-drive, two-door coupe extended-range electric vehicle
Construction: single body-frame-integral (unibody) with front and rear crumple zones; galvanized steel front fenders; roof, door panels; aluminum hood; one-piece bodyside outer panel; thermal plastic olefin (TPO) bumper fascias
EPA vehicle class: compact car
Manufacturing location: Detroit-Hamtramck Assembly, Hamtramck, Mich.
Battery manufacturing location: Brownstown Township, Mich.

Battery system
Type:
rechargeable energy storage system comprising multiple linked modules
Size/case:
5.5-foot-long T-shaped; glass-filled polyester structural composite with aluminum thermal radiation shield and steel tray
Mass (lb / kg):
435 / 198
Battery chemistry:
lithium-ion
Thermal system:
liquid active thermal control
Cells:
288 prismatic
Combined electric/extended driving range (miles / km):
345 / 555 (pending EPA certification)
Warranty:
eight years / 100,000 miles
ten years / 150,000 miles (CARB states)
Energy:
16.5-kWh
Back to top

Onboard gas-powered electric generator
Type:
1.4L DOHC I-4
Displacement (cu in / cc):
85.3 / 1398
Bore & stroke (in / mm):
2.89 x 3.25 / 73.4 x 82.6
Block material:
cast iron
Cylinder head material:
cast aluminum
Valvetrain:
overhead camshafts; four valves per cylinder, continuously variable intake and exhaust cam phaser
Ignition system:
Individual coil-on-plug – cassette type
Fuel delivery:
sequential multi-port fuel injectors with electronic throttle control
Compression ratio:
10.5:1
Output (kW / hp @ rpm):
63 / 84 @ 4800
Max engine speed (rpm):
4800
Emissions controls:
close-coupled catalytic converters; 58x ignition system; returnless fuel rail; fast light-off O2 sensor
Fuel type:
premium required
GM-estimated fuel economy:
33 combined
82 MPGe (EV mode)
Back to top

Electric drive
Type:
electric, two-wheel, front-drive
Motors (two):
157 -181 hp / 117-135 kW max drive power; 55 kW generating power
Transaxle:
electric drive system
Power (kW):
162 (total system power)
Torque: (lb-ft / Nm):
295 / 400
Back to top

Charging times
120 V (travel charger):
12.5 – 18 hours (depending on charge level and outside temperature, actual charge times may vary)
240 V (charging station):
about 5 hours (depending on outside temperature, actual charge times may vary)
Back to top

Performance
0-60 mph:
7.8 sec. – range extending mode
8.8 sec. EV mode
Top speed (mph):
106
EV range (combined city/hwy):
37 miles / 60 km
EV / Extended range:
More than 345 miles / 555 km (pending EPA certification), including EV on fully charged battery and full tank of fuel (est.)
Back to top

Chassis /Suspension
Front:
HiPer Strut with continuously variable real-time damping and driver-selectable modes, specially tuned coil springs with side load compensation, direct-acting hollow stabilizer bar, hydraulic ride bushings
Rear:
specially adapted compound crank with Watts link; double-walled, U-shaped profile at the rear; specifically tuned coil springs, hydraulic bushings; shocks with continuously variable real-time damping and driver-selectable modes
Chassis control:
four-channel ABS; all-speed traction control; StabiliTrak
Steering type:
rack-mounted electric power steering with ZF steering gear
Steering wheel turns, lock-to-lock:
2.5
Turning circle, curb-to-curb
(ft / m):
38.4 / 11.7
Steering ratio:
15.36
Back to top

Brakes
Type:
power four-wheel disc with ABS; electro-hydraulic; fully regenerative to maximize energy capture; dynamic rear brake proportioning
Brake rotor diameter front
(in / mm):
12.6 / 321; vented, single 60mm front / rear piston w/ steel body caliper
Brake rotor diameter rear (in / mm):
11.5 / 292; solid; steel body caliper with single 38mm piston
Total swept area (sq cm):
front: 523
rear: 325
Back to top

Wheels / Tires
Wheel size and type:
20 x 8.5-inch cast aluminum
Tires:
245/40R20 all-season
Back to top

Dimensions – Exterior
Wheelbase (in / mm):
106.1 / 2695
Overall length (in / mm):
186 / 4724
Overall width (in / mm):
72.7 / 1847
Track width front (in / mm):
62.1 / 1578
Track width rear (in / mm):
62.4 / 1585
Height (in / mm):
55.9 / 1420
Back to top

Dimensions – Interior
Seating capacity (front / rear):
2 / 2
Headroom (in / mm):
front: 36.9 / 938
rear: 34.7 / 882
Shoulder room (in / mm):
front: 55.2 / 1403
rear: 49.9 / 1268
Hip room (in / mm):
front: 52.9 / 1344
rear: 48.6 / 1234
Legroom (in / mm):
front: 42.2 / 1071
rear: 33.6 / 853
Cargo volume (cu ft / L):
10.5 / 297 (est.)
Back to top

Capacities
Curb weight (lb / kg);
4050 / 1837
Generator cooling (qt / L):
7.7 / 7.3
Battery pack cooling (qt / L):
6.2 / 5.8
Power electronics cooling (qt / L):
3 / 2.8
Fuel tank (gal / L):
9.3 / 35.2
Engine oil w/ filter (qt / L):
3.7 / 3.5
Drive unit fluid (qt / L):
8.93 / 8.45

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το εσωτερικό του Cadillac Optiq

Ο μικρός αδερφός του Lyriq, το Cadillac Optiq δεν υστερεί σε πολυτέλεια, με το ηλεκτρικό SUV αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στην αγορά της Βορείου Αμερικής...

Η BYD κατασκεύασε το 7.000.000στό όχημα με μπαταρία

Η BYD ανακοίνωσε ότι παρήγαγε το 7.000.000στό αυτοκίνητο νέας ενέργειας (new energy vehicle, NEV) από το 2008, κάτι που την καθιστά την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία...