F1 Grand Prix of Abu Dhabi - Practice

Το μέγεθος των αλλαγών για το 2014 απαιτούν από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς να ξεκινήσουν τη δημιουργία των νέων τους μονοθεσίων σε λευκό χαρτί. Οι ομάδες έχουν αφοσιωθεί εδώ και μερικούς μήνες σχεδόν ολοκληρωτικά στα νέα τους αυτοκίνητα, με τα πρώτα projects να χρονολογούνται στις αρχές τού 2013, από μία ομάδα ανθρώπων που χρίστηκαν υπεύθυνοι για να εργάζονται σε όλη τη διάρκεια της σεζόν για τα νέα τους αυτοκίνητα, δίχως ν’ ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο.

Οι ομάδες, όμως, μαθαίνουν συνεχώς με το πέρασμα των αγώνων και του χρόνου, έτσι σίγουρα θα δούμε κάποιες λύσεις από το 2013 και στα νέα μονοθέσια, παρόλο που οι κανονισμοί θα είναι πολύ διαφορετικοί, οι οποίες φυσικά θα είναι εναρμονισμένες με τους κανονισμούς για το 2014 και φυσικά πιο εξελιγμένες, διότι τα μυαλά το ανθρώπινο μυαλό που κυνηγά την κορυφή δε σταματά ποτέ.

Ο Πρόεδρος της Red Bull Racing, Christian Horner, λέει ότι το νέο τους μονοθέσιο, που θα ονομάζεται RB10, θα έχει παρόμοιο DNA με τον προκάτοχό του, την RB9, που ήταν με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο φέτος, σχεδόν σε όλους τους αγώνες, και ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό, όπου ο Sebastian Vettel νίκησε και τους 9 αγώνες μετά την καλοκαιρινή διακοπή.

Νομίζω ότι ο Adrian θα περιέγραφε την RB10 σαν ξαδέλφη τής RB9. Υπάρχουν κοινά στοιχεία που πρόκειται να μεταφερθούν, και το DNA τής RB10 θα προέρχεται από την RB9. Φυσικά, θα έχουμε πολύ διαφορετικό κινητήρα και εξάτμιση, αλλά η αεροδυναμική θα παίξει και του χρόνου σημαντικό ρόλο.

Οι κινητήρες είναι ο μεγάλος άγνωστος παράγοντας για τη νέα σεζόν. Όλοι οι κατασκευαστές πιθανόν δυσκολεύονται με την αξιοπιστία, επειδή οι μονάδες θα είναι πιο πολύπλοκες από τους V8 κινητήρες, μαζί με τα περίπλοκα ηλεκτρονικά στο μονοθέσιο κι ένα μεγάλο turbo, κάτι που είναι τελείως διαφορετικό για τους αγώνες. Νομίζω ότι όλοι θα έχουν έναν πιο πολύπλοκο κινητήρα απ’ ό,τι μπορούμε να φανταστούμε και φυσικά τρομερά ακριβό.

Η αξιοπιστία θα παίξει, φυσικά, έναν πολύ μεγάλο ρόλο στους αγώνες, με όλα αυτά τα νέα κι εξαιρετικά πολύ πολύπλοκα σύστημα, και ο Horner πιστεύει πως οι πιθανότητες για το αν θα τερματίσει μια ομάδα στον πρώτο αγώνα είναι μοιρασμένες ακριβώς στη μέση.

[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyrights: Paul Gilham/Getty Images/Red Bull Racing]