Ο Dietrich Mateschitz για μια ακόμη φορά τάχθηκε ανοιχτά κατά των νέων κανονισμών και της μορφής που έχει αποκτήσει η Formula 1, κατανοώντας τους οπαδούς που συνεχίζουν να αντιδρούν. Ο Αυστριακός έχει τονίσει στο παρελθόν πως η F1 πρέπει να γίνει και πάλι η απόλυτη κατηγορία, που θα θέτει ρεκόρ ταχύτητας και όχι κατανάλωσης καυσίμου, κι αυτή τη φορά δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις, λέγοντας ξεκάθαρα πως οι νέοι κανονισμοί εξυπηρετούν άλλους σκοπούς, άσχετους από το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αυτό που μου αρέσει, είναι το γεγονός ότι εξακολουθεί να παίζει ρόλο η οδήγηση. Αυτό που δεν μου αρέσει τόσο πολύ, αλλά προσπαθώ να δείξω περισσότερη κατανόηση, είναι πως έχουμε πληθώρα από περιορισμούς, κανονισμούς και ποινές.

Στο παρελθόν, πάντοτε νικούσε ο ταχύτερος και έπρεπε να οδηγείς όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Εμείς δεν το κάνουμε αυτό, λόγω των κανονισμών, οι οποίοι βάζουν σε πρώτο πλάνο την έρευνα για την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αν μη τι άλλο, βλέπω με συμπάθεια τη δυσαρέσκεια των οπαδών. Θα πρέπει να μπορούμε να αγωνιστούμε και όχι απλώς να εξοικονομούμε βενζίνη. Επί του παρόντος, ο οδηγός δεν μπορεί να πάει στο όριο.

Σίγουρα, ο Mateschitz ξεχνά με περίσσεια ευκολία πως η ομάδα του κέρδισε τους μισούς -τουλάχιστο- τίτλους της, “υπό καθεστώς” Pirelli και των ιδιαίτερα ευαίσθητων ελαστικών της, που δεν επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέσουν στο όριο. Από την άλλη πλευρά, ποιος μπορεί να αρνηθεί πως τα όσα λέει είναι σκέψεις και φόβοι που γυρνούν στο μυαλό όλων όσων ασχολούνται με τη Formula 1;

Spanish F1 Grand Prix - Race

Πριν περίπου ένα μήνα, γράφαμε για τα σχέδια του Bernie Ecclestone και κάποιων ομάδων (Ferrari, Red Bull), να αγοράσουν από τη CVC Capital τις μετοχές της Formula 1 (κάτι που διαψεύσθηκε γρήγορα) ή να δημιουργήσουν ένα νέο, ανεξάρτητο από τη FIA, πρωτάθλημα. Ο Mateschitz απορρίπτει για μια ακόμη φορά την πρώτη εκδοχή, καθώς και τις όποιες πιέσεις στις οποίες θα μπορούσε να προβεί η Red Bull, για να αλλάξουν οι φετινοί κανονισμοί.

Δεν θέλουμε να αγοράσουμε μετοχές (της Formula 1) και πιστεύω πως η εξειδίκευσή μας βρίσκεται αλλού.

Όχι (δεν θα πιέσουμε για αλλαγές), γιατί αυτό θα ήταν μάταιο. Ο κανονισμός προβλέπει τη FIA ως εκτελεστική αρχή, αλλά υποτίθεται ότι αυτό γίνεται σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο ισχυρός άνδρας της Red Bull δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στη διάδοχη κατάσταση, για τη μετά-Ecclestone εποχή, τονίζοντας πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί άξιος αντικαταστάτης του αειθαλή Βρετανού. Ο Ecclestone, υποτίθεται πως έχει απομακρυνθεί από τα καθήκοντά του, εξαιτίας των σκανδάλων γύρω από το όνομά του και τις συνεχείς δικαστικές διαμάχες, συνεχίζει όμως να ελέγχει -για την ώρα- το σπορ και να έχει λόγο στις όποιες αποφάσεις λαμβάνονται.

(Μετά τον Ecclestone) Θα είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κάποιος που μπορεί να κουβαλήσει τη Formula 1, τόσο σαν σπορ, όσο και οικονομικά. Ξέρω, ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανείς. Εάν η τρέχουσα συμφωνία ομόνοιας λήξει, τότε θα τεθεί το ζήτημα για το ποιος θα συνεχίσει στη θέση του.

[Photo Copyrights: GEPA/Mark Thompson/Getty Images/Red Bull]