F1 Exhaust

Τα… αδιόρθωτα προσπαθεί να διορθώσει η FIA όσον αφορά τον ήχο που παράγουν οι νέοι turbo V6 κινητήρες. Εκατομμύρια είναι τα παράπονα για τον άθλιο ήχο των νέων μονοθεσίων, και η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέλησε να τον βελτιώσει. Με τη μέγιστη ροή καυσίμου να είναι στα 100 κιλά ανά ώρα, οι κινητήρες στροφάρουν κοντά στις 12.000 σ.α.λ., δηλαδή πολύ μακριά από τις 15.000 σ.α.λ., που είναι το όριο περιστροφής, και αυτό έχει τη δική του αρνητική επίπτωση στον ήχο.

Η πρώτη λύση ήρθε σήμερα και δεν είναι άλλη από το νέο τελικό τής εξάτμισης. Στην ουσία είναι μια… βουβουζέλα τοποθετημένη στην εξάτμισης, αλλά φαίνεται πως αυτό δεν είχε τ’ αποτελέσματα που θα ήθελαν (δε γράφω “που θα θέλαμε”, γιατί εμείς ζητάμε πίσω τους V10)! Ο οδηγός που δοκίμασε τη νέα αυτή εξάτμιση ήταν ο Nico Rosberg, κάνοντας 13 γύρους, αλλά ο οδηγός τής Mercedes ισχυρίζεται πως δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στον ήχο!

Δεν ήταν πολύ πιο δυνατά, οπότε θα πρέπει να ψάξουμε σε άλλη λύση. Δοκιμάσαμε τη νέα εξάτμιση, διότι, σαν ομάδα, θέλουμε να κάνουμε καλό στο άθλημα, αλλά δεν ήταν μια σπουδαία λύση. Απλά, δεν δούλεψε.

Προφανώς, η FIA είναι ενήμερη για το θέμα, θα ερευνήσει γιατί απέτυχε η λύση αυτή, και φυσικά θα ενημερώσει τις ομάδες. Μήπως φταίει το μήκος; Μήπως το άνοιγμα; Μήπως πρέπει να βάλουμε ένα μικρόφωνο εκεί κοντά και ν’ αυξάνουν την ένταση τα ηχεία που μπορούν να βάλουν στην πίστα; Μήπως, όμως, πρέπει η FIA ν’ ακούσει τις επιθυμίες των οπαδών; Ζητάω πολλά, το ξέρω…