future-shocks-illustration-promo

Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από τον εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας. Εκείνο το φανταστικό σημείο στον χρόνο όπου μία τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμη μονάχα για τους “έχοντες”, γίνεται προσιτή για όλους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι αναρτήσεις μεταβλητής σκληρότητας.

Αυτή τη στιγμή, οι αναρτήσεις μεταβλητής σκληρότητας χρησιμοποιούν είτε μαγνητορεολογικό υγρό είτε κάποιου είδους οπή που επιτρέπει μεταβλητή ροή. Όπως και να έχει, τέτοιες αναρτήσεις αποτελούν αποκλειστικό “προνόμιο” ακριβών αυτοκινήτων ή ακριβών εκδόσεων όχι-και-τόσο-ακριβών αυτοκινήτων. Η τεχνολογία Digital Ride Control Valve της Tenneco όμως, θέλει να το αλλάξει αυτό. Για όσους δεν την γνωρίζουν, η Tenneco είναι προμηθευτής εξαρτημάτων chassis: Από τα aftermarket αμορτισέρ της Monroe μέχρι το ProActive Chassis Control της McLaren 650S. Οπότε μιλάμε για μία εταιρία με έμφαση στην τεχνολογία και τους πόρους που είναι απαραίτητοι για την εξέλιξη της.

electric-dampers-illustration

Το DRiV σύστημα, χρησιμοποιεί μία υδραυλικά ενεργοποιούμενη βαλβίδα δύο θέσεων που απαιτεί μία στιγμή για να αλλάξει κατάσταση και να παραμείνει στη νέα κατάσταση μέσω της υδραυλικής πίεσης. Με 3 ή 4 τέτοιες βαλβίδες λοιπόν, μπορείς να έχεις 8 ή 16 διαφορετικές ρυθμίσεις για το αμορτισέρ. Επιπλέον, τα επιταχυνσιόμετρα που απαιτούνται για την καταγραφή της κίνησης του τροχού ή του αμαξώματος αλλά και το ηλεκτρονικό controller που θα ενεργοποιήσει τις βαλβίδες, είναι ενσωματωμένα στο ίδιο το αμορτισέρ. Το μόνο που χρειάζεται για την λειτουργία του, είναι μία παροχή 12 volts και λίγα καλώδια που μπορεί να μην είναι καν απαραίτητα αν σύντομα η επικοινωνία γίνεται ασύρματα. Και πόσο φθηνή μπορεί να είναι μία τέτοια ανάρτηση; Φυσικά κανείς προμηθευτής δεν πρόκειται να σου πει το κόστος του εκάστοτε εξαρτήματος αλλά μιλάμε για μικρό κόστος.

Σαν να μην έφταναν αυτά, η Tenneco εξετάζει αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο να υπάρχει κάποια τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας από την διαρκή κίνηση του υγρού εντός του αμορτισέρ ή από την θερμότητα που παράγεται ώστε να μην απαιτείται καν η παροχή ρεύματος! Από εκεί και πέρα, δεν αποκλείεται ο έλεγχος της ανάρτησης μέσω μίας εφαρμογής smartphone και άλλα πολύ high-tech πράγματα.

Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να περάσει σε οχήματα της B και της C κατηγορίας μέσα στα επόμενα 2 χρόνια ενώ ως aftermarket εξάρτημα θα είναι πιθανώς διαθέσιμη 2-3 χρόνια μετά από αυτό.