Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Test in Jerez

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η λέξη καινοτομία δεν αρέσει στους υπεύθυνους της Formula 1. Δεν αναφέρομαι στους τεχνικούς κανονισμούς, αλλά στα διάφορα συστήματα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, τα οποία δυστυχώς αποτέλεσαν κομμάτι της ιστορία μετά από σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.


Το πιο πρόσφατο καινοτόμο σύστημα ήταν το FRIC, το οποίο σχετίζονταν με τη σύνδεση των αναρτήσεων στους δύο άξονες, προκειμένου το μονοθέσιο να έχει καλύτερη συμπεριφορά, δηλαδή να είναι πιο αποδοτικό και γρήγορο. Ωστόσο, το περίπλοκο και συνάμα πολύ έξυπνο αυτό σύστημα απαγορεύτηκε στα μέσα της περασμένης σεζόν, δίχως ν’ αντικρίσουμε σημαντικές αλλαγές στην απόδοση των μονοθεσίων.

Φυσικά, το FRIC δεν υπάρχει σε κανένα από τα φετινά μονοθέσια, κάτι που ανάγκασε τη Mercedes -και όχι μόνο- να έχει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, όπως δηλώνει και ο Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, Paddy Lowe.

Το FRIC απαγορεύτηκε στα μέσα της περσινής χρονιάς, έτσι ξαφνικά, άρα έπρεπε ν’ αντιδράσουμε όσο καλύτερα μπορούμε σε αυτό. Το μονοθέσιο του 2014 ήταν σχεδιασμένο γύρω από το FRIC. Συνεπώς, με την απαγόρευση του FRIC για το 2015, έπρεπε να έχουμε μια φρέσκια ματιά στο νέο αυτοκίνητο, κάτι που ήταν σημαντικό, αλλά είχαμε αρκετό χρόνο για να αντιδράσουμε από το Hockenheim μέχρι τώρα.

Το μονοθέσιο αυτό έχει κάποιες αλλαγές που δεν φαίνονται όσον αφορά την ανάρτηση και το βελτιστοποιημένο βάρος, αλλά έχουμε προσπαθήσει ν’ ανακτήσουμε τα πλεονεκτήματα που είχαμε με το σύστημα FRIC, όμως χωρίς τη σύνδεση των αναρτήσεων στο εμπρός και πίσω μέρος, καθώς αυτό έχει απαγορευθεί.

Αν κι έχει ολοκληρωθεί το πρώτο χειμερινό τεστ -το επόμενο ξεκινά στις 19 Φεβρουαρίου-, τα συμπεράσματα για την ανταγωνιστικότητα των νέων μονοθεσίων δεν μπορεί να είναι ασφαλή, διότι οι ταχύτεροι χρόνοι δεν αποτέλεσαν αντικείμενο γύρω από το οποίο δούλεψαν ομάδες και οδηγοί, μιας και η βασική προτεραιότητα ήταν η συλλογή δεδομένων και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των νέων μονοθεσίων.