BMW M4 Safety Car

Η BMW έχει τοποθετήσει στην M4 Safety Car για το Moto GP υγρόψυκτο σύστημα, που σύμφωνα με τους μηχανικούς του M division όχι μόνο αυξάνει την ιπποδύναμη, αλλά παράλληλα μειώνει τη κατανάλωση.

Το σύστημα αυτό θα τοποθετηθεί και σε μοντέλα παραγωγής της BMW, με την M4 GTS να γίνεται η πρώτη που θα το φορέσει. Το σύστημα μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα καύσης, με τη BMW να αναπτύσσει μια τεχνική έγχυσης ψεκασμού νερού, που μειώνει την τάση του κινητήρα για προανάφλεξη καυσίμου -πυράκια-, επιτρέποντας έτσι το σημείο ανάφλεξης να γίνει πιο κοντά στην βέλτιστη τιμή. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πιο αποτελεσματική διαδικασία καύσης, μειώνοντας παράλληλα και τη θερμοκρασία καύσης. Δεδομένου ότι ο ψυχρός αέρας έχει υψηλότερη πυκνότητα, η οποία αυξάνει την περιεκτικότητα σε οξυγόνο μέσα στο θάλαμο καύσης, αυτό σημαίνει ψηλότερη πίεση κατά τη διάρκεια της καύσης, κάτι που μεταφράζεται σε βελτιωμένες επιδόσεις και ροπή. Επιπλέον, η μικρότερη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων αυξάνει τη διάρκεια ζωής τους.

Το απαιτούμενο νερό αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 5 λίτρων, κατάλληλα μονωμένη για παγετό, που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών της Μ4 μαζί με την αντλία νερού, τους αισθητήρες και τις βαλβίδες που ελέγχονται από τα ηλεκτρονικά του κινητήρα. Η αντλία τροφοδοτεί το νερό στα μπεκ με 10 bar πίεση, ενώ ο όγκος του νερού που παρέχεται εξαρτάται από το φορτίο, τις στροφές του κινητήρα και τη θερμοκρασία, προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη κατανάλωση νερού. Η BMW λέει ότι η δεξαμενή νερού σε κανονικές συνθήκες οδήγησης και σε δημόσιους δρόμους χρειάζεται ξαναγέμισμα μία φορά κάθε πέντε στάσεις για ανεφοδιασμό, χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον συντήρηση.