W06

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι μια -όχι μικρή- ομάδα τεχνικών της Mercedes δεν περίμενε τα μέσα ή τα τέλη του 2013 για να ξεκινήσει τη δουλειά πάνω στα κομμάτια της περσινής W05. Το γερμανικό μονοθέσιο ήταν με διαφορά ό,τι ταχύτερο υπήρχε στην πίστα, γεγονός που δεν οφείλονταν μόνο στο power unit που είχε στην πλάτη του, πάνω στο οποίο έγινε σκληρή δουλειά αρκετών ετών.

Η κυριαρχία των Γερμανών συνεχίζεται για ακόμα μία σεζόν, και οι αντίπαλοί τους αδυνατούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που κάνει την W06 τόσο γρήγορη. Θεωρείται βέβαιο πως ο Mercedes-Benz PU106B Hybrid δεν είναι από μόνος του αρκετός για ό,τι βλέπουμε, κάτι που σημαίνει ότι το σασί του αυτοκινήτου είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου. Μήπως, όμως, υπάρχουν και άλλα μυστικά όπλα που επιτρέπουν στους Lewis Hamilton και Nico Rosberg να είναι τόσο γρήγοροι;

Σε τέτοια θέματα, μην περιμένεις επίσημες δηλώσεις, ωστόσο υπάρχουν βάσιμες υποψίες πως ο εμπρός άξονας της W06 είναι πρωτοποριακός. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς υπάρχει εκεί, πάντως αυτό που προκύπτει είναι ότι η ανάρτηση έχει μεγαλύτερο εύρος κίνησης, κάτι που επιτρέπει στο μονοθέσιο να κινηθεί ταχύτερα και πιο σταθερά πάνω στα kerbs, ενώ παράλληλα επιτρέπει μεγαλύτερη ισορροπία του μονοθεσίου σε στροφές χαμηλής και υψηλής ταχύτητας.

Mercedes W06

Το τι ακριβώς είναι αυτό, κανένας δεν το γνωρίζει, εκτός από τους μηχανικούς της ομάδας. Είναι κάποιου είδους σύστημα FRIC μόνο για τον εμπρός άξονα; Ίσως. Αυτό που έχει σημασία είναι πως το εμπρός μέρος μπορεί να κινηθεί πολύ «βαθιά», χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά η ισορροπία ή η συμπεριφορά του μονοθεσίου, ενώ ταυτόχρονα δεν απαιτείται ειδική ρύθμιση της ανάρτησης γι’ αυτό, κάτι που δίνει μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση και μηχανική πρόσφυση.

Η συμπεριφορά της W06 είναι γνωστή στα αντίπαλα στρατόπεδα, με τον Andrew Green, Τεχνικό Διευθυντή της Force India, να λέει:

Σκότωναν τους πάντες στην τελευταία στροφή ειδικά (αναφέρεται στο Silverstone). Προφανώς, κρατούσαν τα πίσω ελαστικά σε τόσο καλή κατάσταση στο πρώτο κομμάτι του γύρου και στη συνέχεια είχαν καλή πρόσφυση στις τελευταίες στροφές. Για όλους τους άλλους, η θερμοκρασία είχε ανέβει πολύ σ’ εκείνο στο σημείο.

Ο εμπρός άξονας μπορούσε να κινηθεί ασυνήθιστα πολύ. Αυτό είναι μια βοήθεια για να περνάς πάνω από τα kerbs. Το μονοθέσιο «βαθαίνει» τρομερά και κάτι δεν ταιριάζει σε αυτό.

Δυστυχώς, οι λεπτομέρειες του συστήματος δεν είναι γνωστές για την ώρα. Φυσικά, οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να καταγγείλουν τη Mercedes στη FIA, αν «μυρίζονται» παρανομία, προκειμένου οι τεχνικοί έφοροι να προβούν στους σχετικούς ελέγχους. Θα πρέπει να περιμένουμε εξελίξεις για το ενδιαφέρον αυτό θέμα, και φυσικά θα ενημερωθείς άμεσα.