Honda_F1_Power_Unit1

Όταν ξεκινούσε η νέα εποχή της Formula 1 το 2014, περνώντας από τους ατμοσφαιρικούς V8 στους υβριδικούς turbo V6, δικλείδα ασφαλείας για να μην ανοίξει υπερβολικά η διαφορά ανάμεσα στα εργοστάσια και τους ιδιώτες, αποτελούσε ο κανονισμός που επέβαλε στα εργοστάσια να δίνουν κάθε χρόνο το νέο power unit τους στις ομάδες που προμηθεύουν με κινητήρες. Όμως, αυτό θα συζητηθεί στο ερχόμενο strategy group, με σκοπό να αλλάξει.


“Αιτία” για την αλλαγή αυτή, αποτελεί η οικονομική δυστοκία των μικρομεσαίων ομάδων, που κάνει την ταυτόχρονη απροθυμία των μεγάλων ομάδων και της FIA στο να μοιράσουν διαφορετικά την πίτα ή να εισάγουν το περίφημο budget cap, να μην φαίνεται σαν τυχαία κίνηση. Για το 2015, με σκοπό να μην μικρύνει περισσότερο το grid, επετράπη στην Manor να χρησιμοποιήσει παλαιότερους κινητήρες της Ferrari, και ο Bob Fernley αποκαλύπτει πως υπάρχουν συζητήσεις πάνω στο θέμα, εδώ και καιρό.

Αυτό βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις. Ουσιαστικά, είναι το ίδιο με αυτό που κάνει η Marussia φέτος, που χρησιμοποιεί δηλαδή κινητήρα του ’14 μέσα στο ’15. Συζητάμε κάτι παρόμοιο.

Οι κανονισμοί είναι αρκετά αυστηροί πάνω στο θέμα, όμως οι ομάδες εξετάζουν τρόπους ώστε να τους αλλάξουν ή να τους παρακάμψουν. Αυτή η αλλαγή, εάν πραγματοποιηθεί, θα ρίξει αρκετά το κόστος των κινητήρων, που σήμερα βρίσκονται κοντά στα 25 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, θα επιτρέψει στην Marussia να χρησιμοποιήσει για το 2016 τους φετινούς κινητήρες της Mercedes, ενώ το ίδιο αναμένεται να γίνει και με την Red Bull, ώστε να μην αποτελεί σοβαρή απειλή απέναντι στην Ferrari.

Το Autoblog.gr εξέφραζε τους φόβους του για αυτή την εξέλιξη, πριν ακόμη ξεκινήσει η σεζόν του 2014, με το πρωτάθλημα της Formula 1 να δείχνει όλο και περισσότερο πως επιστρέφει ολοκληρωτικά στα χέρια των κατασκευαστών. Μόνο που θα πρέπει η FIA και η FOM να τους κάνουν όλα τα χατίρια, γιατί εάν φύγει έστω και ένας από αυτούς, η κατάσταση θα είναι πάρα πολύ δύσκολη…