collage1


Έχοντας φτάσει λίγο μετά τα μισά του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 του 2015, όλοι γνωρίζουμε τη δυναμική των ομάδων. Εν μέρει το 2015 δεν έκρυβε συνταρακτικές εκπλήξεις, αν και κανείς δε περίμενε την τόσο κακή απόδοση της McLaren-Honda, ούτε την πολύ καλύτερη πορεία (σε σχέση με πέρσι) της Ferrari. Όμως, σε ένα πρωτάθλημα δεν μετράει μόνο η αρχή, αλλά η διάρκεια και κυρίως η εξέλιξη των μονοθεσίων.

Πολλές συζητήσεις γίνονται για το αν η F1 στη μετάβαση της στην turbo εποχή έχει γίνει πιο αργή ή πιο γρήγορη ή έστω βαδίζει σε έναν καλό δρόμο όπου το 2016 θα είναι ταχύτερη από ποτέ. Η απορία αυτή είναι που με οδήγησε στο να ψάξω τι πραγματικά έχει συμβεί σε σχέση με το 2013, την τελευταία χρονιά των V8 κινητήρων. Παρακάτω θα δεις αρχικά τη σύγκριση του πρώτου έτους των V6 κινητήρων (το 2014) με τη φετινή χρονιά και δυο χρόνια εξέλιξης στην πλάτη των μονοθεσίων, ενώ στη συνέχεια θα γίνει σύγκριση του 2015 με το 2013 για να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα για το τι πραγματικά έχει συμβεί με τους νέους κανονισμούς.

Το σημείο που έχω επικεντρωθεί είναι οι ταχύτεροι γύροι κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, και όχι τη συνολική διάρκεια αυτού, καθώς αυτή μπορεί να επηρεαστεί από ένα SC (safety car) το 2013 και το 2014 ή και από ένα VSC (virtual safety car) φέτος. Ακόμα, γνωρίζοντας τις επιμέρους λεπτομέρειες που επηρεάζουν έναν ταχύτερο γύρο (θερμοκρασία, κίνηση στην πίστα, διαφορετικά ελαστικά, άλλη αεροδυναμική από το 2013 και διάφορα άλλα), αυτό που απλά επιδιώκω είναι η ενημέρωση-σύγκριση του τι είχε γίνει το 2013 σε σχέση με το 2015 και αντίστροφα.

Να σημειώσω ότι δε θα συγκρίνω καθόλου τους χρόνους των δοκιμαστικών, διότι υπάρχουν διαφορετικοί παράγοντες οι οποίοι δε θα έδιναν την σωστή εικόνα, παρόλα αυτά σε κάθε GP, μπορείς να δεις και τους χρόνους των δοκιμαστικών, έτσι ώστε να έχεις μία σφαιρική εικόνα του τι έχει συμβεί.