10484557_1062017393823219_5819530961073043857_o


Μία εβδομάδα μετά τον συναρπαστικό αγώνα της Σιγκαπούρη, οι ομάδες και οι οδηγοί ταξίδεψαν στην Ιαπωνία και στη πίστα της Suzuka, για τον 140 αγώνα και μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του ημερολογίου. Την πρώτη θέση στην πρώτη περίοδο του GP της Σιγκαπούρης κέρδισε ο Carlos Sainz Jr. σε ένα άκρως βροχερό σκηνικό. Ακολούθησε, ο οδηγός της Red Bull, Daniil Kvyat, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg. Οι συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα της Σιγκαπούρης ήταν κακές, με τη βροχή να πέφτει σε όλο το 90-λεπτο και την θερμοκρασία στον αέρα να φτάνει τους 20 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα τους 22 βαθμούς.

image2.img.2048.medium

Η περίοδος ξεκίνησε με τον Rossi να κάνει τον πρώτο του αναγνωριστικό γύρο φορώντας τα φουλ βρόχινα ελαστικά. Δύο λεπτά αργότερα ακολούθησε ο Kvyat, με την ομάδα να αναφέρει στον Ρώσο να προσέχει 3 στροφές της πίστας επειδή έχει “ποτάμια”. Massa, Bottas, Ricciardo και Vettel στην αρχή έκαναν αναγνωριστικούς γύρους για να καταλάβουν τα επίπεδα πρόσφυσης της πίστας, με την ορατότητα στη πίστα να μην είναι ιδανική. Σειρά του Button να βγει στη πίστα και να επιστρέψει το γκαράζ της ομάδας μετά από έναν γύρο, όπως κάνουν όλοι οι οδηγοί. Ο Hulkenberg εν τω μεταξύ, παρότι τον αργό ρυθμό του αναφέρει στo pitwall της Force India ότι το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να έχει ένα πρόβλημα. Εφτά λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου βγήκε στη πίστα για τον αναγνωριστικό του γύρο και ο Alonso, και χωρίς έκπληξη επέστρεψε στο pitbox.

Μόνο μια αλλαγή οδηγών είχαμε στην πρώτη περίοδο, καθώς ο Jolyon Palmer αντικατέστησε τον Romain Grosjean για την ομάδα της Lotus, με τον Γάλλο να επιστρέφει στη δράση στο FP2. Με το που βγήκε ο Maldonado στη πίστα, ακούστηκε από το team radio της Lotus η αυστηρή εντολή να μην πάρει οποιοσδήποτε ρίσκο, καθώς υπάρχουν πολλά λιμνάζοντα νερά. Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρέαζαν εκτός από το κράτημα του μονοθεσίου του Kvyat, και τα φρένα της Red Bull του, καθώς του επισημάνθηκε να είναι πιο θετικός με αυτά. Γενικά, δεν υπήρχε έντονη δραστηριότητα, καθώς έπειτα από 50 λεπτά όλοι είχαν βγει στη πίστα μόνο για τον αναγνωριστικό τους γύρο αλλά κανείς δεν είχε γράψει χρονομετρημένο. Ο κακός καιρός σημαίνει ότι οι οδηγοί δεν είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το DRS, το οποίο είναι ενεργό μόνο σε ένα τμήμα της πίστας.

fripic8_1536

Όταν βγήκε ο Hamilton στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά έδειχνε ότι το διασκέδαζε και είχε αυτοπεποίθηση, καθώς σχεδόν σε κάθε στροφή έπαιζε με το πίσω μέρος του μονοθεσίου του. Ο Rosberg φοράει στη πλάτη του τον κινητήρα που είχε στην Monza, και αν δεν πάθει κάποιο πρόβλημα θα τον χρησιμοποιήσει για όλες τις υπόλοιπες Παρασκευές του πρωταθλήματος. Οι δοκιμαστικοί γύροι συνέχιζαν, και ο Hulkenberg συμπλήρωσε άλλον έναν τέτοιο και παρόλο που ήταν σχετικά γρήγορος, επέστρεψε στα pits, χωρίς να γράψει χρόνο επιβεβαιώνοντας ότι το τιμόνι του είναι ελαφρώς βαρύτερο απ’ότι το θέλει.

Έπρεπε να περάσουν 53 λεπτά για να έχουμε τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο από τον Max Verstappen για να σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:51.741, και να ακολουθήσει ο ομόασταβλος του Sainz Jr. όντας 2 δευτ. πιο αργός με χρόνο, αλλά στον επόμενο γύρο του να τον πλησιάζει στο μισό δευτ. Οι οδηγοί αρχίζουν και βγαίνουν σιγά σιγά και ο Raikkonen είναι ο τρίτος που γράφει χρόνο με 1:52.312 για να τον ακολουθήσει ο Rosberg όπου με το 1:51.117 ανεβαίνει στη κορυφή των χρόνων. Ο ενημερώνει την ομάδα του ότι η πίστα γλυστράει αρκετά, αλλά θα προσπαθήσει να κάνει ένα χρονομετρημένο γύρο.

image7.img.2048.medium

Ο Bottas και ο Massa βγήκαν μισή ώρα πριν τη λήξη της περιόδου με τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία φάνηκαν να μην είναι τα κατάλληλα, καθώς το νερό υπάρχει ακόμα αρκετό στην πίστα, γι’αυτό και έγραψε χρόνο μόλις 1:55.761. Ο νικητής του αγώνα της Σιγκαπούρη κατάφερε να γράψει τον δεύτερο χρόνο με 1:51.270, πολύ κοντά στο χρόνο του Rosberg. O Βραζιλιάνος της Williams με τα ενδιάμεσα έγραψε τον 5ο χρόνο, έχοντας αρκετά προβλήματα στον γύρο του, με τον χρόνο του να είναι στο 1:52.288, μόλις 1,1 δευτ. πιο αργός από τον Rosberg. Με 20 λεπτά να απομένουν, μόνο 8 οδηγοί είχαν γράψει χρόνο, με τον Rosberg να βελτιώνει το δικό του και με 1:50.077 να αυξάνει τη διαφορά του από τον δεύτερο.

Ο λόγος που δεν έβγαιναν οι περισσότεροι οδηγοί στη πίστα είναι γιατί η πρόβλεψη του καιρού για τις επόμενες δυο ημέρες είναι καθαρά στεγνές συνθήκες. O Raikkonen βγήκε ξανά στη πίστα και ανέβηκε δεύτερος στον πίνακα των οδηγών, αλλά και πάλι με χρόνο 1:51.212 ήταν πάνω από 1 δευτ. πιο αργός από τον Rosberg. Η δεύτερη θέση του Φινλανδου δεν κράτησε πολύ, καθώς ο Verstappen του την πήρε, όντας 0,850 δευτ. πιο αργός από τον Γερμανό. Ο Kvyat με έναν πολύ καθαρό γύρο κατάφερε και έγραψε τον καλύτερο χρόνο 18 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:49.938, για να απαντήσει άμεσα ο Sainz Jr. με 1:49.434, δείχνοντας ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν πλέον τα ελαστικά που έπρεπε να φοράς για να κινηθείς γρήγορα.

12030296_1142559199107036_5810937385158891074_o

Οι Button και Ericsson κατάφεραν να ολοκληρώσουν ένα γρήγορο γύρο, όντας 6,2 και 6,4 δευτ. πιο αργοί από τον Ισπανό της Toro Rosso, καθώς οι συνθήκες χειροτέρευσαν. Ο Hamilton σχεδόν 6 λεπτά πριν τη λήξη του FP1 φορώντας τα βρόχινα ελαστικά έγραψε τον 7ο χρόνο, και τον επόμενο γύρο του ανέβηκε στην 5η θέση με χρόνο 1,3 δευτ. πιο αργό από τον Sainz, με τον Vettel να ανεβαίνει στην 4η θέση. Στα τελευταία 5 λεπτά η βροχή δυνάμωσε και δεν άλλαξε τίποτα από θέμα χρόνων, με μόλις 12 οδηγούς να γράφουν χρόνο, καθώς οι Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Alonso, Maldonado, Palmer, Stevens και Rossi να μην κάνουν γρήγορη προσπάθεια, κάτι που σημαίνει ότι η πρώτη περίοδος δεν έβγαλε το παραμικρό συμπέρασμα για το τι μας περιμένει στη συνέχεια του τριημέρου.