exhaust

Το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της Volkswagen έχει αφήσει τον κόσμο έκπληκτο. Ο τρόπος με τον οποίο η 2η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του 2014 εξαπάτησε τις αρχές στις δοκιμές εκπομπών ρύπων είναι κάτι που έχει προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον, με την εταιρία να πληρώνει ακριβά την επιλογή της.

Όπως αποδεικνύεται ωστόσο και τα αυτοκίνητα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών δεν εκπέμπουν σε πραγματικές συνθήκες, τους ρύπους που μετρούνται κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών. Σε άρθρο του ο Guardian αναφέρει τα τελευταία στοιχεία της έρευνας του Emissions Analytics, η οποία δείχνει πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα των Honda, Mazda, Mercedes και Mitsubishi, εκπέμπουν πολύ περισσότερο οξείδιο του αζώτου (NOx) κατά τη χρήση σε πραγματικές συνθήκες, απ’ότι στις εργαστηριακές δοκιμές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της Mercedes-Benz παράγουν πέντε φορές περισσότερο NOx από το επιτρεπτό όριο του προτύπου εκπομπών Euro 6 που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα αυτοκίνητα της Honda εκπέμπουν μεταξύ 2,6 και 6 φορές περισσότερες εκπομπές από το επιτρεπτό όριο, ενώ τα αυτοκίνητα της Mazda παράγουν 3 φορές περισσότερες εκπομπές NOx σε σχέση με το επιτρεπτό όριο. Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, ένα diesel αυτοκίνητο της Mitsubishi παράγει 3,4 φορές περισσότερες εκπομπές NOx από τα επιτρεπτά όρια του Euro 6. Την περασμένη εβδομάδα, ο Guardian είχε δημοσιεύει ακόμη μια έρευνα στην οποία τα μοντέλα των Renault, Nissan, Hyundai, Fiat, Volvo, Jeep, Citroën, VW και Audi, εκπέμπουν κατά μέσο όρο, τέσσερις φορές περισσότερες ρύπους από τα επιτρεπτά όρια.

Αυτή η έρευνα είναι διαφορετική από το σκάνδαλο της Volkswagen, αφού δεν έχει βρεθεί καμία απόδειξη παράνομης δραστηριότητας από τις εταιρίες, σε αντίθεση με την VW που εξαπατούσε τις αρχές με το παράνομο λογισμικό. Απλά δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πως πρέπει οι αρχές της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου να θέσουν σε ισχύ όσο συντομότερα γίνεται τα νέα αυστηρότερα τεστ εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες.

Και οι τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες απάντησαν για τα αποτελέσματα της έρευνας, υποστηρίζοντας πως τα μοντέλα τους είναι συμβατά με την ισχύουσα νομοθεσία και με τους κανονισμούς, μιας και πληρούν τις προϋποθέσεις των NEDC εργαστηριακών δοκιμών. Είναι η δεύτερη έρευνα που δημοσιεύεται μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της VW, που αναφέρει πως και άλλες εταιρίες αυτοκινήτων εξαπατούν τις αρχές σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Η προηγούμενη έρευνα ανέφερε πως η BMW, η Daimler Mercedes-Benz και η Opel είναι μεταξύ άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που τα μοντέλα τους εκπέμπουν περισσότερους ρύπους στην πραγματικότητα από ό, τι στις εργαστηριακές δοκιμές εκπομπών.