exhaust292way

Το σκάνδαλο της VW φαίνεται πως επιταχύνει τα σχέδια της Κομισιόν για να τεθεί σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων στα diesel αυτοκίνητα που θα ορίζουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, όχι σε εργαστήρια, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η E.E θέλει οι δοκιμές να ξεκινήσουν από το 2017 και όχι από το 2020 που πιέζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, γι’αυτό και σήμερα, Τετάρτη 23/9/2015, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε τροποποίηση που στοχεύει να επιταχύνει τις νομοθετικές διαδικασίες.

Ο νέος κύκλος δοκιμών, θα απαιτεί από τους κατασκευαστές να υποβάλλουν σε πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ, μιας και οι εργαστηριακές δοκιμές έχουν αποτελέσει αντικείμενο κριτικής πως δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην Ευρώπη, μιας και οι πωλήσεις τους αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Η καλύτερη οικονομία καυσίμου συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, η οποία συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, αλλά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν μεγαλύτερες εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου (NOx) που έχουν συνδεθεί με το άσθμα, τον καρκίνο, την πνευμονοπάθεια και ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος. Αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα τους η Γαλλία και η Βρετανία θέλουν να απαγορεύσουν ή να περιορίσουν τη χρήση των diesel αυτοκινήτων τους σε μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι και το Λονδίνο, με το Παρίσι να στοχεύει στην σταδιακή κατάργηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2020.

Ο νέος κύκλος δοκιμών θα βοηθήσει ώστε οι εργοστασιακές τιμές να είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα, με έρευνες να δείχνουν πως το χάσμα ανάμεσα στις πραγματικές και στις εργαστηριακές εκπομπές να είναι 33% μεγαλύτερες. Ερευνητές λένε πως το κόστος ανάπτυξης του νέου προτύπου δοκιμών, θα μπορούσε να κοστίσει στις εταιρίες έως και 400 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Στο πλαίσιο της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφωνήθηκε επίσης να ξεκινήσει άμεσα η δημόσια διαβούλευση και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πάνω σε ένα επίσημο νομικό κείμενο για την εφαρμογή του παραπάνω μέτρου. Η συζήτηση για την ενδεχόμενη νομοθέτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναβάθμιση των ελέγχων καινούριων αυτοκινήτων βάσει πραγματικών συνθηκών οδήγησης, αποτελούσε μέρος μιας ξεχωριστής διαδικασίας που εξελισσόταν σε επιτροπές κεκλεισμένων των θυρών και όπου, σύμφωνα με αξιωματούχους που συμμετείχαν, η Γερμανία ασκούσε τεράστια επιρροή “επιβραδύνοντας” τις διαδικασίες.

Με σημερινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) αναφέρει:

Σύντομα, οι προδιαγραφές Euro 6 σύντομα θα προϋποθέτουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας την Ευρώπη το μοναδικό μέρος στον κόσμο που θα εφαρμόσει κάτι αντίστοιχο. Η αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζει απολύτως το σχεδιασμό και την εξέλιξη των νέων ελέγχων εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες (RDE) προς όφελος ενός καλύτερου έλεγχου στις εκπομπές.

Ο ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να παράσχουν γρήγορα το κανονιστικό πλαίσιο για τους νέους ελέγχους εκπομπών ρύπων και τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ούτως ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να μπορεί να εργαστεί πάνω στους νέους ελέγχους και να παράγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα οχήματα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ευρώπη δεν υπάρχει ενιαίος ανεξάρτητος φορέας, όπως στις Η.Π.Α η ομοσπονδιακή αρχή για τους ελέγχους έγκρισης τύπου (EPA) η οποία και αποκάλυψε την απάτη με τους κινητήρες VW. Έτσι το βάρος της ανίχνευσης τυχόν παραβάσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων, “πέφτει” στις εθνικές αρχές των κρατων-μελών.

Δελτίο Τύπου

ACEA statement: EU pollutant emission testing

Brussels, 23 September 2015 – In light of the latest emission testing news, ACEA recognises the gravity of the situation and is taking this very seriously. However, we cannot comment on an issue affecting one individual company. There is no evidence that this is an industry-wide issue.

In the EU, the legal requirements concerning motor vehicle pollutant emissions currently refer to a test cycle performed under common laboratory conditions. All Euro 6 diesel cars on the market have received a Euro 6 approval certificate issued by a member state approval authority that confirms they comply with the legal requirements.

Soon, Euro 6 will also require for the first time emissions testing of diesel cars under realistic driving conditions, making Europe the only region in the world to implement such real world testing for cars. The automotive industry is fully supporting the development of this new Real Driving Emissions (RDE) test in order to ensure a more robust control on emissions. ACEA hopes that the RDE testing conditions and timings can be finalised urgently, so that the industry can get RDE-compliant vehicles into the market as soon as possible.

ACEA will continue to engage with the European Commission and national governments to address the current challenges and ensure that trust and confidence in the car industry and clean diesel technology are maintained.