car exhaust 3

Φαίνεται πως το σκάνδαλο της Volkswagen είναι η κορυφή του παγόβουνου σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και με τους τρόπους που είχαν ανακαλύψει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να τις μειώνουν. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι η BMW, η Daimler Mercedes-Benz και η Opel είναι μεταξύ άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που μπορεί να διαθέτουν στους diesel κινητήρες τους παρόμοιο λογισμικό με της VW. Όπως γνωρίζεις, το λογισμικό αυτό κάνει τον κινητήρα να παράγει όσο γίνεται λιγότερες εκπομπές NOx μόνο όταν διεξάγονται εργοστασιακές δοκιμές, με την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική ομάδα να χρησιμοποιεί στοιχεία από την πρόσφατη μελέτη του International Council on Clean Transportation (ICCT).

Η ομάδα υποστηρίζει πως στις δοκιμές που έκαναν διαπίστωσαν ότι ο μέσος όρος των πετρελαιοκίνητων οχημάτων παρήγαγε εκπομπές πέντε φορές υψηλότερες από ό, τι επιτρέπεται, με ορισμένα αυτοκίνητα της BMW και της Opel να εκπέμπουν έως και 10 φορές περισσότερους ρύπους στις πραγματικές δοκιμές στον δρόμο, σε σχέση με το εργαστήριο. Όπως μάλιστα τονίζουν οι ερευνητές, η διαφορά μεταξύ των αποτελεσμάτων στο εργαστήριο και σε πραγματικές συνθήκες, έχει αυξηθεί στο 40% το 2014, την ώρα που το ποσοστό αυτό το 2002 ήταν μόλις στο 8%. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας του ICCT έδειξαν πως ένα Audi A8 υπερέβη κατά 9,21 φορές τις επιτρεπόμενες εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ένα BMW Χ3 9,9 φορές, ένα Opel Zafira Tourer 5,9 φορές και ένα Citroen C4 Picasso 5,1 φορές.

car exhaust (2)

Παρά την αναφορά της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, η BMW και η Mercedes εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία βεβαιώνουν πως τα δικά τους πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν διαθέτουν παρόμοιο λογισμικό σύστημα σαν της VW, αλλά κάνουν χρήση του AdBlue. Να θυμίσω πως το ICCT στις δοκιμές που έκανε για να τεστάρει τους κινητήρες της VW, είχε δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες και μια BMW X5 της οποίας τα αποτελέσματα στις πραγματικές συνθήκες, συμβάδιζαν με τα αποτελέσματα των εργαστηριακών μετρήσεων. Να σημειωθεί πως η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε σήμερα πως επιταχύνει τη διαδικασία ώστε τα νέα αυστηρότερα τεστ εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες.

Ας γυρίσουμε όμως στο σκάνδαλο της VW και στον μηχανικό του Πανεπιστημίου της Δυτικής Βιρτζίνια Daniel Carder, που αποκάλυψε το Dieselgate. Αυτός έδωσε αρκετές συνεντεύξεις, όπου στο Reuters δήλωσε πως η λύση που θα κάνει τα μοντέλα της VW να συμμορφώνονται με τα πρότυπα είναι σχετικά απλή. Αρκεί απλά μια διαφορετική χαρτογράφηση στον ψεκασμό του καυσίμου, ρύθμιση που θα αυξήσει την οικονομία καυσίμου, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές NOx στα επιτρεπτά επίπεδα. Αξίζει να διαβάσεις τόσο το άρθρο του Reuters, όσο και τη συνέντευξη του Carder στο Autoblog.com για να καταλάβεις το πως το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια ξεσκέπασε την ιστορία με την απάτη της VW.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως η VW έχει προσλάβει το δικηγορικό γραφείο Kirkland & Ellis LLP για να την εκπροσωπήσει στις Η.Π.Α. Αν δεν λέει κάτι το γραφείο, θα σου πω, πως έχει χειριστεί και άλλες “καταστροφικές ιστορίες” κολοσσών, όπως το σκάνδαλο της BP για την πετρελαϊκή καταστροφή Deepwater Horizon το 2010 που στοίχισε τη ζωή σε 11 άτομα και προκάλεσε την χειρότερη μόλυνση σε θάλασσα στην ιστορία των Η.Π.Α. Τον Νοέμβριο του 2012, η BP συμφώνησε να δηλώσει ένοχη σε 14 ποινικές κατηγορίες, μεταξύ των οποίων 11 κακουργήματα (ανθρωποκτονίες) και να πληρώσει $4,5 δις δολάρια για την επίλυση της ποινικής υπόθεσης. Επίσης ,με με τις συμβουλές της Kirkland & Ellis LLP, η BP συμφώνησε τον Ιούλιο να πληρώσει το ποσό ρεκόρ των 18,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να διευθετήσει όλες τις ομοσπονδιακές και πολιτειακές αστικές αξιώσεις. Όπως όλα δείχνουν, η VW θα βάλει πολύ βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.