[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

BMW-M6-E24-Red

H BMW, η Bayerische Motoren Werke όπως είναι το πλήρες όνομά της ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1916 και για 13 χρόνια κατασκεύαζε αεροπορικούς κινητήρες, μοτοσυκλέτες και φρένα τρένων, προτού περάσει στη παραγωγή το πρώτη της αυτοκίνητο, το Dixi 3/15. Σε αυτό το άρθρο δεν θα αναφερθώ όμως στην ιστορία της, μιας και εδώ έχω γράψει τα 10 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζεις γι’αυτή. Στο παρόν κείμενο θα εστιάσω σε εκείνα τα μοντέλα της που ενδεχομένως δεν τα ξέρεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”333i (E30)” ]

BMW 333i (E30)

BMW 333i (E30)

Νομίζεις πως ο 2,5-λιτρος εξακύλινδρος M20 κινητήρας ήταν ο μεγαλύτερος κινητήρας που τοποθετήθηκε στην Σειράς 3 E30; Λάθος! Για την αγορά της Νοτίου Αφρικής η BMW κατασκεύασε την 333i, η οποία εφοδιαζόταν με τον 3,2-λίτρων M30 κινητήρα των 733i και 533i. Δεν πρέπει να σου προκαλεί έκπληξη γιατί η BMW 333i ήταν δημοφιλής στους εθνικούς αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού, ενώ εντυπωσιακό ήταν και το γεγονός πως ο ιδιοκτήτης της έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στο υδραυλικό τιμόνι ή στον κλιματισμό, επειδή δεν υπήρχε ο χώρος να χωρέσει τόσο το σύστημα κλιματισμού, όσο και η αντλία του υδραυλικού τιμονιού στον χώρο του κινητήρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”600″ ]

BMW 600

bmw 600

Την BMW Isetta την ξέρουμε όλοι, αλλά γνώριζες πως το διθέσιο αυτοκίνητο είχε βγει και σε τετραθέσια έκδοση; Η ΒΜW 600 λοιπόν συνδύαζε την μπροστινή πόρτα του Isetta με μια επιπλέον κανονική πόρτα στην δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Κίνηση έπαιρνε από έναν 582 κ.εκ δικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 19,5 ίππων.

[/nextpage]

[nextpage title=”M540i (E34)” ]

BMW M540i (Ε34)

BMW M540i (Ε34)

Δεν έχεις ξανακούσει την M540i έκδοση της Σειράς 5 Ε34 ; Δεν είσαι ο μόνος, γιατί μόλις 32 κατασκεύασε η BMW Individual, όλα για την καναδική αγορά. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο V8 4,0-λίτρων (M60) κινητήρας προερχόμενος από την Αμερικάνικη 540i. Το σασί ήταν από την Ευρωπαϊκή M5 και οπτικά μοιράζεται αρκετά στοιχεία με την M5.

[/nextpage]

[nextpage title=”EMW”]

Eisenacher Motorenwerk

EMW

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Γερμανία χωρίστηκε σε Ανατολική και Δυτική. Το ίδιο συνέβη και στην BMW, με ένα από τα εργοστάσιά της, αυτό στο Eisenach της Ανατολικής Γερμανίας να αποφασίζει να λειτουργήσει αυτόνομα και να συνεχίζει να πουλά αυτοκίνητα με το σήμα της BMW.

EMW Logo

Μια δίκη βάζει τέρμα στη πώληση των μοντέλων με το σήμα της BMW το 1952, με την εταιρία να μετονομάζεται σε EMW (Eisenacher Motorenwerk) με το λογότυπό της να είναι το ίδιο με της BMW, μόνο που αντί για μπλε είχε κόκκινο.

[/nextpage]

[nextpage title=”M3 GTR (E36)” ]

BMW M3 GTR (E36)

BMW M3 GTR (E36)

Η ύπαρξη της BMW M3 GTR (E36) αποτελεί μυστήριο. Η έκδοση δρόμου της αγωνιστικής M3 είναι τυλιγμένη στο μυστήριο. Μερικοί λένε πως ποτέ η BMW δεν κατασκεύασε την M3 GTR E36, ενώ κάποιοι άλλοι λένε πως τελικά βγήκαν 90 αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την BMW σήμερα υπάρχουν μόλις δύο M3 GTR , με τον 3,0-λιτρο κινητήρα τους να αποδίδει 300 άλογα και να βρίσκονται η μία, στην ιδιωτική συλλογή κάποιου συλλέκτη και η άλλη, σε ένα υπόγειο στο εργοστάσιο της BMW.

[/nextpage]

[nextpage title=”M6 (E24)”]

BMW M6 (E24)

bmw_m6_11

Πολύ πριν την ένδοξη M6 με τον V10 κινητήρα, γεννήθηκε το σπορ μοντέλο της Σειράς 6. Η M635 CSi παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1983 και ξεκίνησε εμπορική πορεία από το 1984. Στην Ευρώπη φορούσε τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο 3,5-λίτρων S38B35 κινητήρα της M1 απόδοσης 290 ίππων με 340 Nm ροπής και είχε τελική ταχύτητα 255 χλμ/ώρα, κάνοντας την, το δεύτερο γρηγορότερο μοντέλο της μετά την M1. Στην Αμερική ξεκίνησε να πωλείται από το 1987 με το όνομα M6, με τον κινητήρα να αποδίδει 260 άλογα με 330 Nm λόγω της προσθήκης καταλύτη. 4.088 M635 CSi και 1.767 M6 κατασκευάστηκαν με τις τιμές τους σήμερα να κυμαίνονται μεταξύ 25.000 και 50.000 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”M745i (E23)” ]

BMW M745i (E23)

1977-BMW-7-Series

Η κορυφαία έκδοση της πρώτης γενιάς της BMW Σειράς 7 ήταν η 745i. Δεν ήταν εφοδιασμένη με έναν 4,5-λίτρων κινητήρα, αλλά με τον εξακύλινδρο σε σειρά turbo κινητήρα 3,2-λίτρων απόδοσης 252 ίππων. Στη Νότιο Αφρική η BMW κατασκεύαζε τοπικά τα μοντέλα που πωλούσε στην αγορά της Χώρας, με όλα τα εξαρτήματα των αυτοκινήτων της να κατασκευάζονται στην Ευρώπη και να αποστέλλονται στο εργοστάσιο του Rosslyn. Η BMW όμως αντιμετώπισε πρόβλημα στην αποστολή του 3,2-λίτρων turbo κινητήρα και έτσι βρήκε μια εναλλακτική λύση. Έτσι γεννήθηκε η M745i η οποία κάτω από το καπό της φιλοξενούσε τον M88 ατμοσφαιρικό 3,5-λίτρων κινητήρα απόδοσης 290 ίππων που βρίσκεται και στις M1, M5 και M635 CS

[/nextpage]

[nextpage title=”700 RS” ]

BMW 700 RS

BMW 700 RS

Κλείνω τη λίστα με ένα κλασικό. Στη δεκαετία του 1950 η BMW κατασκεύαζε τεράστια πολυτελή αυτοκίνητα, όπως τα 502 και 507, αλλά και μικροσκοπικά αυτοκίνητα όπως το Isetta και το 600. To 1959 η Γερμανική εταιρία κατασκεύασε το 700, ένα προσιτό αυτοκίνητο που φορούσε τον δικύλινδρο κινητήρα 0,7-λίτρων, ο οποίος απέδιδε 40 άλογα. Το 700 RS ωστόσο είχε σωληνωτό σασί, με το λιλιπούτειο μπλοκ των 697 κ.εκ να αποκτά δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και να παράγει 70 ίππων. Αναλογία 100 ίππων ανά λίτρο δηλαδή, από έναν τόσο μικρό κινητήρα, με τα μπροστά φωτιστικά σώματα να προέρχονται από το 502.

[/nextpage]