W89P9050

Η αναβολή στην εισαγωγή εναλλακτικού κινητήρα στην Formula 1, αλλά και οι δυσκολίες που αντιμετώπισε η Red Bull μέχρι να καταφέρει να κλείσει συμφωνία για power unit, καταδεικνύουν τα προβλήματα που υπάρχουν στο σπορ. Μάλιστα, όταν φτάνει ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, Jean Todt, να μιλάει για λάθη στους κανονισμούς που θεσπίστηκαν, καταλαβαίνει κανείς πως υπάρχει πολύ σοβαρό θέμα με την διακυβέρνηση της F1 και τις αποφάσεις που λαμβάνονται.

Δεν προτάθηκε κανένα όριο, κάτι που μάλλον ήταν λάθος. Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα όριο κόστους θα είχε γίνει αποδεκτό (νωρίτερα από τις ομάδες), αφού προτείναμε για έξι χρόνια κάποιους περιορισμούς στο κόστος και, δυστυχώς, ποτέ δεν έγιναν αποδεκτή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πάντα ψάχνουμε τρόπους να εφαρμοστούν μέτρα, τα οποία θα καταστήσουν την F1 πιο προσιτή.

Όσο για το θέμα που προέκυψε με τη στάση της McLaren, που ουσιαστικά απαγόρευσε στην Honda να προμηθεύσει και δεύτερη ομάδα του χρόνου, ο Todt πρόσθεσε:

Ο τρόπος που είναι γραμμένο, αναφέρει πως (ένας κατασκευαστής) δεν μπορεί να παρέχει (κινητήρες) σε περισσότερες από ένα συγκεκριμένο αριθμό ομάδων, ο οποίος είναι τρεις, αλλά δεν είναι γραμμένο πουθενά ένα ελάχιστο όριο ομάδων που θα πρέπει να προμηθεύσει. Αυτό, θα έπρεπε να έχει συμπεριληφθεί στους κανονισμούς, αλλά δεν είχε συμπεριληφθεί.

Eddie Jordan

Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, η FIA αποτελεί τον μοναδικό παίκτη στο Strategy Group, ο οποίος μπορεί να επιβάλλει αλλαγές, είτε για λόγους ασφαλείας, είτε για “το καλό του σπορ”. Μια πρόταση που επιδέχεται διάφορες ερμηνείες, ειδικά όταν οι θεατές γυρνάνε την πλάτη τους στην F1. Τι εμποδίζει, όμως, την ομοσπονδία από το να κινηθεί; Σύμφωνα με τον Eddie Jordan, η αυξημένη δύναμη των κατασκευαστών, που τους επιτρέπει να κινούν τα νήματα όπως εκείνοι θέλουν.

Δεν μου αρέσει αυτό που συμβαίνει. Νομίζω ότι, με όλο τον σεβασμό στις Mercedes και Ferrari, έχουν πάρα πολύ έλεγχο. Δώστε τον έλεγχο πίσω στους ανθρώπους που αγαπούν τις ανεξάρτητες ομάδες, επειδή αυτές είναι η ψυχή του αθλήματός μας. Ο Bernie Ecclestone, με την Brabham και όλα τα πράγματα που έκανε, ανεξάρτητα αν τον αγαπάς ή τον μισείς, σας υπόσχομαι πως ξέρει πώς να τρέξει το άθλημα.

Χωρίς να θέλω να δείξω έλλειψη σεβασμού προς τους μεγάλους κατασκευαστές, εκείνοι έρχονται και παρέρχονται – και είναι οι ανεξάρτητες ομάδες, όπως η Williams, που αποτελούν το άθλημά μας. Σε δέκα χρόνια 9από τώρα), οι ανεξάρτητες ομάδες θα μας φέρουν πίσω στο σωστό δρόμο).

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί κάτι που πέρασε στα ψιλά και μας δείχνει με πόση ασυνέπεια κινείται η FIA σε σοβαρά θέματα. Πέρυσι, ο κόσμος της F1 συγκλονίστηκε από τον χαμό του Jules Bianchi, με διάφορες έρευνες να πραγματοποιούνται και επιτροπές να συγκροτούνται. Τότε, η ομοσπονδία έκανε τα πάντα για την ασφάλεια.

Mika Hakkinen

Φέτος, στον αγώνα της Βραζιλίας είδαμε ανθρώπους να βρίσκονται μέσα στην πίστα για να απομακρύνουν την Toro Rosso του Sainz, δίπλα στα μονοθέσια που συνέχιζαν τον αγώνα, και δεν έγινε απολύτως τίποτα! Και δεν μιλάω για κάποια τιμωρία των κριτών ή του Charlie Whiting που έδωσε το Ο.Κ. αλλά έστω για μια κίνηση που θα έδειχνε πως κάτι τέτοιο δεν θα ξανασυμβεί, μετά το περσινό τραγικό περιστατικό. Μοναδική αναφορά που εγώ βρήκα, ήταν του πρωταθλητή 1998-1999 Mika Hakkinen, που έγραψε:

Κατά τη γνώμη μου, αυτό ήταν σαφώς ένα λάθος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει χρησιμοποιηθεί σε πολύ λιγότερο επικίνδυνες καταστάσεις. Ξέρω πολύ καλά το τμήμα που σταμάτησε ο Sainz Jr · είναι υψηλής ταχύτητας. Αν χάσεις τον έλεγχο εκεί, τότε θα καταλήξεις ακριβώς εκεί πού ήταν το αυτοκίνητό του.

Φυσικά, οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν εμφανιστούν οι κίτρινες σημαίες. Ωστόσο, δεν φάνηκε κανείς με μειωμένο ρυθμό (για το περιστατικό). Εκεί, πληρούνταν όλες οι συνθήκες, ώστε στη χειρότερη περίπτωση, να μπορούσε να έχει συμβεί κάτι παρόμοιο (με το ατύχημα του Bianchi).

[Πηγές: GMM, GPUpdate, Motorsport.com]