Bernie Ecclestone

Την αντίθεσή του δήλωνε ανοιχτά από την αρχή ο Bernie Ecclestone για το θέμα των turbo V6 κινητήρων. Το αφεντικό της Formula 1, όμως, δεν κατάφερε να εμποδίσει την εισαγωγή τους, μια κίνηση που δεν άρεσε σε πολλούς. Από την πλευρά τους, οι θεατές κάνουν δικαίως παράπονα για τον άθλιο ήχο που παράγεται, ενώ κάποιες ομάδες διαμαρτύρονται για την υψηλή τους τιμή, αφού θα πρέπει να καταβάλουν περίπου €20 εκατομμύρια για σε κάποιον κατασκευαστή.

Για να λυθεί το θέμα του κόστους, η FIA πρότεινε μία μέγιστη τιμή πώλησης, κοντά στα €12 εκατομμύρια, αλλά η Ferrari ήταν αρνητική στην ιδέα, με αποτέλεσμα η Παγκόσμια Ομοσπονδία να αναζητά έναν ανεξάρτητο κατασκευαστή κινητήρων, ώστε να πουλά γύρω στα €7 εκατομμύρια. Ωστόσο, ακόμα και αυτό απορρίφθηκε, έτσι οι ομάδες θα πρέπει να βρουν λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα. Ο Ecclestone θέλει να υπάρξει ένας εναλλακτικός κινητήρας, και τώρα πιστεύει πως αυτό σίγουρα θα συμβεί στο μέλλον.

Θα υπάρξει σίγουρα ένας διαφορετικός κινητήρας στο μέλλον, με περισσότερα άλογα και χαμηλότερη τιμή· αυτό είναι σαφές σ’ εμένα. Είμαστε μια επιχείρηση ψυχαγωγίας. Όπως κάθε άθλημα, είμαστε εξαρτημένοι από το κοινό. Και είμαι σίγουρος πως στην πλειοψηφία του το κοινό δεν ενδιαφέρεται για τους κινητήρες.

Δεν έχουν ιδέα σχετικά με την περίπλοκη τεχνολογία. Ακόμα και πολλοί στα paddock δεν το καταλαβαίνουν, έτσι πώς περιμένουμε να το κάνουν οι οπαδοί; Αυτό που θέλουν να δουν είναι συναρπαστικούς και διασκεδαστικούς αγώνες με διαφορετικούς νικητές. Αυτό πρέπει να κάνουμε. Δε συζητάμε για τον χειρισμό ή κάτι τέτοιο, αλλά κάνουμε όλοι τη δουλειά μας σωστά, για να μείνει ζωντανή η Formula 1.

GP BRASILE F1/2015

Ο 85χρονος βλέπει την κυριαρχία της Mercedes να συνεχίζεται και ξέρει ότι αυτό δεν αρέσει στον κόσμο. Δεν αρέσει ούτε στον Βρετανό, διότι το ενδιαφέρον του κόσμου για το άθλημα έχει μειωθεί σημαντικά, αλλά τονίζει πως η κυριαρχία της Ferrari στο παρελθόν δεν ήταν ίδια με αυτή της Mercedes.

Η κυριαρχία της Mercedes είναι ένα πρόβλημα, αλλά δεν είναι βασικά κάτι νέο, γιατί το έκανε και η Ferrari πριν. Αλλά, ήταν διαφορετικό. Η κυριαρχία της Mercedes είναι πλέον τόσο μεγάλη, που σχεδόν κανένας άλλος δεν έχει την ευκαιρία να κερδίσει. Η Ferrari είχε μια διαφορετική αίσθηση, μια διαφορετική παρουσία. Η Mercedes δεν έχει κάνει κάτι λάθος, αλλά δεν είναι καλό για το άθλημα, γιατί το κάνει βαρετό. Η κυριαρχία της είναι τόσο μεγάλη, που πολλοί άνθρωποι βλέπουν την εκκίνηση και στη συνέχεια, κλείνουν την τηλεόραση.

Ο αρχικός στόχος ήταν να υπάρχει ένας δεύτερος κινητήρα στη Formula 1 το 2017, ωστόσο ο Ecclestone δηλώνει τώρα πως είναι πιο πιθανό αυτό να συμβεί το 2018.

Όταν λέω ανεξάρτητο κινητήρα, εννοώ ανεξάρτητο για τους περισσότερους κατασκευαστές. Αλλά, αυτό δε σημαίνει ότι θα τους βγάλουμε από τη Formula 1, το αντίθετο μάλιστα. Απλώς θέλουμε έναν κινητήρα που να είναι το ίδιο δυνατός, αλλά οι ομάδες να τον αγοράζουν πολύ πιο φθηνά. Όλοι μπορούν να κάνουν τις προτάσεις τους, αν αυτό σημαίνει πως θα έχουμε έναν καλό και φθηνό κινητήρα που θα είναι διαθέσιμος σε όλους. Βασικά, η συζήτηση για έναν κινητήρα το 2018 είναι σε πλήρη εξέλιξη. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τη Formula 1 να καταστραφεί, και δε θα το κάνω.