F1

Θα περίμενε κανείς η Formula 1 να είναι ένα από τα πιο απλά και κατανοητά αθλήματα στον κόσμο. Αν ισχυριστείς, όμως, τη συγκεκριμένη πρόταση για τη σημερινή κατάσταση του αθλήματος, τότε θα έχεις το λιγότερο πλήρη άγνοια. Ένας τομέας στον οποίο δε βλέπαμε περιπλοκότητα στο παρελθόν ήταν η ενδοεπικοινωνία μεταξύ ομάδων και οδηγών.

Ο σκοπός της FIA για πιο οδηγοκεντρικούς αγώνες έχει οδηγήσει σε απαγόρευση μηνυμάτων που πρέπει να λεχθούν. Κι ενώ την περασμένη εβδομάδα είχαμε διαβάσει πιο μηνύματα επιτρέπονται, η Παγκόσμια Ομοσπονδία προβαίνει σε μία ακόμα αλλαγή της τελευταίας στιγμή, καθώς σήμερα ανακοίνωσε ποια μηνύματα επιτρέπονται και ποια όχι.

Κάποια έχουν αφαιρεθεί από τη λίστα και πλέον απαγορεύονται να μεταφέρονται. Αυτά είναι:

  • Η επιλογή ελαστικών για το επόμενο pit stop.
  • Ο αριθμός των γύρων που έχει κάνει ένας αντίπαλος με συγκεκριμένη γόμα ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα.
  • Τα ελαστικά ενός αντιπάλου.
  • Πληροφορίες σχετικά με πιθανή στρατηγική ενός αντιπάλου.
  • Παράθυρο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
  • Αλλαγή της θέσης στην εμπρός αεροτομή στο επόμενο pit stop.
  • Υπενθυμίσεις για τα όρια της πίστας.

Τα μηνύματα που επιτρέπονται είναι τα εξής:

  1. Επιβεβαίωση ότι έχει ακουστεί μήνυμα του οδηγού.
  2. Ένδειξη για κρίσιμο πρόβλημα με το μονοθέσιο. Τέτοια μηνύματα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο αν η βλάβη ενός στοιχείου ή ενός συστήματος είναι επικείμενη και πιθανώς τερματική.
  3. Πληροφορίες σχετικά με ζημιά στο μονοθέσιο.
  4. Οδηγίες για την αλλαγή ρύθμισης σε προεπιλεγμένη, μόνο από τον οδηγό, με αποκλειστικό σκοπό την άμβλυνση απώλειας λειτουργίας ενός αισθητήρα, ενεργοποιητή ή ελεγκτή, του οποίου η υποβάθμιση ή η βλάβη δεν ανιχνεύθηκε ή χειρίστηκε αναλόγως από το λογισμικό του μονοθεσίου.
  5. Οδηγίες για την είσοδο στο pit lane, ώστε να διορθώσουν το μονοθέσιο ή να εγκαταλείψει ο οδηγός.
  6. Ένδειξη προβλήματος σε αυτοκίνητο αντιπάλου.
  7. Πληροφορίες για τις σημαίες, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, τη ματαίωση της εκκίνησης ή άλλες παρόμοιες πληροφορίες από το κέντρο αγώνα.
  8. Μεταβίβαση πληροφοριών από το κέντρο αγώνα της πίστας.
  9. Βρεγμένη πίστα, λάδια ή συντρίμμια σε κάποιες στροφές.
  10. Πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες.
  11. Πληροφορίες για το γυρολόγιο του οδηγού ή τον χρόνο σε κάποιο κομμάτι της πίστας.
  12. Πληροφορίες για το γυρολόγιο αντιπάλου.
  13. Προειδοποιήσεις για την κίνηση ή τα κενά με τους αντιπάλους στις δοκιμές ή τον αγώνα.
  14. Οδηγίες για ανταλλαγή θέσεων με άλλους οδηγούς.
  15. Χρόνος ή γύροι που απομένουν στις δοκιμές ή τον αγώνα.
  16. Η θέση του οδηγού στις δοκιμές ή τον αγώνα.
  17. Μηνύματα σχετικά με το πόσο πρέπει να πιέσει ή να «χαλαρώσει» ο οδηγός.
  18. Πότε ο οδηγός να μπει στα pits, αλλά μόνο όταν ο οδηγός θα πρέπει να μπει στα pits στον ίδιο γύρο.
  19. Υπενθύμιση για χρήση του περιοριστή ταχύτητας, για αλλαγές στις ρυθμίσεις για τα ελαστικά ή για να προσέξει ο οδηγός τις λευκές γραμμές ή τα φανάρια όταν μπαίνει ή βγαίνει από τα pits.
  20. Παραβιάσεις από τον οδηγό ή τον αντίπαλο, όταν για παράδειγμα «κόψει» ευθεία μια στροφή, όταν βγει εκτός πίστας ή όταν θα υπάρξει ποινή στον χρόνο.
  21. Ειδοποίηση για ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση του DRS.
  22. Πρόβλημα με το DRS.
  23. Μεταφορά καυσίμου.
  24. Πληροφορίες για δοκιμές κατά τη διάρκεια δοκιμαστικών, όπως για παράδειγμα η αεροδυναμική.

Επιπλέον, η FIA προχωρά στη σημαντική διευκρίνηση για το κωδικοποιημένα μηνύματα, τονίζοντας ότι αυτά συνιστούν παραβίαση του άρθρου 20.1 των αγωνιστικών κανονισμών.