GP ABU DHABI F1/2016

Όπως μετά από το τέλος της σεζόν, έτσι και φέτος η Pirelli μάς γεμίζει με νούμερα που περιγράφουν τη χρονιά που μας πέρασε. Κάποιοι από αυτοί τους αριθμούς παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον, ωστόσο κάποιοι άλλοι δε μας αφορούν και τόσο. Ασχέτως αυτού, στη συνέχεια έχεις στη διάθεσή σου όλους τους αριθμούς, όπως αυτοί δόθηκαν από την ιταλική εταιρεία.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στατιστικά αφορούν τα προσπεράσματα. Ο Max Verstappen έκανε τα περισσότερα, 78 στον αριθμό, από τα 866 που είδαμε σε όλη τη χρονιά. Στον αντίποδα, ο Sebastian Vettel δέχθηκε μόλις ένα προσπέρασμα, στη Βραζιλία, από τον Max Verstappen. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά όλα τα στατιστικά:

Ελαστικά

  • Συνολικά ελαστικά που δόθηκαν το 2016: 42.792
  • Από αυτά, τα 38.112 δόθηκαν για τα αγωνιστικά 3ήμερα και 4.680 για τις δοκιμές
  • Από τα 42.792 ελαστικά, τα 28.188 ήταν slicks και τα 14.604 βρόχινα ή ενδιάμεσα
  • Τα συνολικά ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν τα αγωνιστικά 3ήμερα: 15.652, εκ των οποίων τα 13.844 ήταν slick ελαστικά και τα 1.808 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα
  • Όλα τα ελαστικά ανακυκλώθηκαν
Τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με κάθε γόμα (εξαιρούνται οι δοκιμές):
  • Σκληρά: 759 χιλιόμετρα (Daniel Ricciardo, Red Bull)
  • Μεσαία: 3.597 χιλιόμετρα (Valtteri Bottas, Williams)
  • Μαλακά: 6.566 χιλιόμετρα (Sergio Perez, Force India)
  • Πολύ μαλακά: 4.598 χιλιόμετρα (Valtteri Bottas, Williams)
  • Υπέρ-μαλακά: 2.052 (Nico Rosberg, Mercedes)
  • Ενδιάμεσα: 444 χιλιόμετρα (Jenson Button, McLaren)
  • Βρόχινα: 523 χιλιόμετρα (Lewis Hamilton, Mercedes)

Pit Stops

  • Συνολικός αριθμός pit stops: 933, εκ των οποίων τα 4 είναι ποινές διέλευσης και 1 ποινή stop and go
  • Ο μέσος όρος ήταν 44.4 ανά αγώνα, και 2.01 για κάθε οδηγό σε κάθε αγώνα
  • Περισσότερα pit stops σε έναν αγώνα: 66, στο Κινεζικό Grand Prix
  • Λιγότερα pit stops σε έναν αγώνα: 22, στη Ρωσία

Προσπεράσματα

  • Συνολικός αριθμός προσπερασμάτων: 866, με τον μέσο όρο ανά αγώνα να είναι 41.2
  • Περισσότερα προσπεράσματα σε έναν στεγνό αγώνα: 128, στην Κίνα
  • Περισσότερα προσπεράσματα σε έναν βρεγμένο αγώνα: 64, στη Βραζιλία
  • Λιγότερα προσπεράσματα σε στεγνό αγώνα: 10, στην Ουγγαρία
  • Ο οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα: Max Verstappen, 78
  • Ο οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: Lewis Hamilton, 18 στην Κίνα
  • Ο οδηγός που δέχθηκε τα λιγότερα προσπεράσματα: Sebastian Vettel, μία φορά (από τον Max Verstappen, στο Βραζιλιάνικο Grand Prix, 66ος γύρος, 5η θέση)
  • Ο οδηγός που κέρδισε τις περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Fernando Alonso, κέρδισε 41 θέσεις
  • Η ομάδα με τα περισσότερα προσπεράσματα: Red Bull, 136 κινήσεις – 61 από τον Daniel Ricciardo, 60 από τον Max Verstappen, 15 από τον Daniil Kvyat
  • Η ομάδα που δέχτηκε τα λιγότερα προσπεράσματα: Mercedes, 7 φορές (4 ο Nico Rosberg, 3 ο Lewis Hamilton)

Πίστες και αγώνες

  • Ο μεγαλύτερος αγώνας της σεζόν: Βραζιλία, 3 ώρες, 1 λεπτό και 1,335 δευτερόλεπτα
  • Ο μικρότερος αγώνας της σεζόν: Ιταλία, 1 ώρα, 17 λεπτά και 28,089 δευτερόλεπτα
  • Ο ταχύτερος αγώνας της σεζόν: Ιταλία, με μέση ταχύτητα του νικητή (Nico Rosberg) 237,558 χλμ/ώρα
  • Η υψηλότερη ταχύτητα κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix: 372,5 χλμ/ώρα, Valtteri Bottas στο Μεξικό
  • Οι περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: Lewis Hamilton, 15 (3 στους αγώνες και 12 στις κατατακτήριες)
  • Οι περισσότεροι γύροι στην πρωτοπορία: 566 (Lewis Hamilton)

Δοκιμές Ελαστικών για το 2017

  • Αριθμός πρωτότυπων ελαστικών που δοκιμάστηκαν: 96
  • Πλάτος ελαστικών: +25%
  • Ομάδες που πήραν μέρος στις δοκιμές: 3 (Ferrari, Mercedes, Red Bull)
  • Οδηγοί που πήραν μέρος στις δοκιμές: 11, 4 από τη Ferrari, 4 από τη Red Bull και 3 από τη Mercedes
  • Ημέρες δοκιμών: 24
  • Γύροι: 2.613
  • Συνολικά χιλιόμετρα: 12.148
  • Πίστες: 5 (Abu Dhabi, Βαρκελώνη, Fiorano, Mugello, Paul Ricard)

Χιλιόμετρα που διανύθηκαν στις δοκιμές

  • Pascal Wehrlein (Mercedes): 3.248
  • Pierre Gasly (Red Bull): 2.494
  • Sebastian Vettel (Ferrari): 2.228
  • Sebastien Buemi (Red Bull): 1.190
  • Kimi Raikkonen (Ferrari): 1.054
  • Max Verstappen (Red Bull): 517
  • Esteban Gutierrez (Ferrari): 480
  • Antonio Fuoco (Ferrari): 478
  • Nico Rosberg (Mercedes): 209
  • Daniel Ricciardo (Red Bull): 200
  • Lewis Hamilton (Mercedes): 50

Άλλα νούμερα:

  • Αριθμός των οδηγών που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο με ελαστικά Pirelli από το 2010 (μαζί με τους τρίτους και τους νέους οδηγούς): 102
  • Χιλιόμετρα που διανύθηκαν με τα ελαστικά της Pirelli σε όλο το 2016 (σε δοκιμές, δοκιμαστικά, κατατακτήριες και αγώνες): 384.705 (μαζί με τα πρωτότυπα)
  • Ανά γόμα: 14.236 με τα σκληρά, 99.447 με τα μεσαία, 133.988 με τα μαλακά, 86.014 με τα πολύ μαλακά, 31.647 υπέρ-μαλακά, 8.278 με τα ενδιάμεσα, 11.095 με τα βρόχινα
  • Απόσταση που διανύθηκε στις δοκιμές του 2016 (εκτός από τα αγωνιστικά 3ήμερα): 61.772 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 12.000 με τα ελαστικά του 2017
  • Απόσταση που διανύθηκε στους αγώνες το 2016: 123.534 χιλιόμετρα
  • Αριθμός των ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες και αγώνες) από τον Πρωταθλητή του 2016: 14 (6 σε αγώνες και 8 σε κατατακτήριες)
  • Η μικρότερη μέση ταχύτητα σε στεγνό αγώνα: 159.992 (Nico Rosberg, Grand Prix Σιγκαπούρης)
  • Η χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος κατά τη διάρκεια αγώνα: 15°C στον Καναδά
  • Η χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του 3ημέρου: 13°C στο Μεξικό
  • Η υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος κατά τη διάρκεια αγώνα: 59°C στη Μαλαισία
  • Η υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του 3ημέρου: 61°C στη Μαλαισία
  • Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του αγώνα: 11°C στον Καναδά
  • Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του 3ημέρου: 11°C στον Καναδά
  • Η υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του αγώνα: 37°C στη Μαλαισία
  • Η υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια του 3ημέρου: 37°C στη Μαλαισία

Η Pirelli και οι καλεσμένοι

  • Μέλη της Pirelli που ταξίδεψαν σε κάθε αγώνα: 60 (κατά μέσο όρο)
  • Εθνικότητες εντός της ομάδας: 9
  • Διαφορετικές γλώσσες που ακούστηκαν από τα μέλη της ομάδας: 10
  • Δελτία Τύπου που γράφτηκαν: 234
  • Infographics: 210
  • Tweets που στάλθηκαν μέσω Twitter: 2.100
  • Notebooks της Pirelli που κυκλοφόρησαν στα paddock: 2.550
  • Φιλοξενούμενοι: 5.600
  • Καπέλα της Pirelli που πωλήθηκαν: 15.000

Φιλοξενία της Pirelli

  • Γεύματα που σερβιρίστηκαν από την Pirelli: 15.600
  • Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν: 12.200
  • Κιλά ζυμαρικών που μαγειρεύτηκαν από τον σεφ της Pirelli: 900
  • Πίτσες από τον σεφ της Pirelli: 420
  • Αριθμός των διαφορετικών επιδορπίων που διανεμήθηκαν: 50
  • Επιδόρπια που καταναλώθηκαν: 7.500
  • Καφέδες που σερβιρίστηκαν: σχεδόν 30.000
  • Λίτρα ελαιολάδου που χρησιμοποιήθηκαν: 500

Η Pirelli στη Formula 1 (από το 1950)

  • Αγώνες: 320
  • Νίκες: 161
  • Pole positions: 164
  • Βάθρα: 490
  • Ταχύτεροι γύροι: 168
  • Τίτλοι οδηγών: 11
  • Τίτλοι κατασκευαστών: 6
  • F1fan

    Mονο 1 προσπερασμα δεχτηκε ο Vettel,εντυπωσιακο!!!Eπισης τα προσπερασματα ανεβηκαν κατα 53% απο περυσι,αλλα δεν συνεβαλαν στην αυξηση του θεαματος…Ασχετο,αλλα η F1 στο YouTube ανεβασε ενα τρομερο all time classic videaκι!
    https://www.youtube.com/watch?v=U4E9Qx5_lTY

  • Akis-F1 FAN

    Πολύ ωραία τα στατιστικά !! Ενδιαφέρον ότι ο Ρικι έχει περισσότερα προσπεράσματα από τον Max όσο ήταν μαζί στην RBR…..επίσης τρελό που όλη τη χρονιά ο Vettel δέχτηκε μόνο ένα προσπέρασμα….λιγότερα και από τις άπιαστες Merc.

  • Neos

    το 2016 σε μια λεξη:βαρετο

    • F1Faith01

      Και ρωταω εγω τωρα γιατί ηταν βαρετο? Το πρωταθλημα κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα και ειχαμε μάχες για τις πρώτες θεσεις σε αρκετους αγώνες. Στην Κινα ειχαμε 128 προσπερασματα!!!!!! Μην είμαστε τελειως αχάριστοι.

    • Κούκος

      Βαρετό γιατί πολύ απλά από τον τρίτο αγώνα όλοι ξέραμε ότι η Mercedes θα ήταν πρωταθλήτρια και το οδηγών θα ήταν ανάμεσα στους δύο οδηγούς της. Γιατί πιθανότητα νίκης από άλλη ομάδα χωρίς την αυτοκτονία της Mercedes δεν υπήρχε. Γιατί ελπίδα ανάκαμψης από τις άλλες ομάδες με το υπάρχον καθεστώς πολύ απλά δεν υπήρχε. Και γιατί ο Κιμι δεν πήρε νίκη :-P :-P :-P :-P θέλεις και άλλο! ?

    • F1Faith01

      Ναι αλλα ειδαμε πολυ ωραιες μαχες μεταξυ των οδηγων της Μερσεντες που περυσι δεν ειχαμε δει. Και σε ρωταω: απο ποτε εχει να γινει μαχη στων κατασκευαστών τα τελευταία χρονια? Θεωρω πως η φετινη χρονια ειναι πολυ καλύτερη απο σεζον οπως 2004,2013,2011 οπου το πρωτάθλημα κατασκευαστών κρινοταν απο τον Αύγουστο ,οπως και φετος δλδ, αλλα ταυτόχρονα δεν υπηρχε καν μαχη μεταξυ των οδηγων της κορυφαίας ομαδας για τον τιτλο με τον σουμαχερ και φεττελ να το παιρνουν απο τον Ιούλιο. Δε σου λεω ότι ηταν και τρελη χρονια αλλα εγω τουλάχιστον περασα πολυ καλύτερα απο 2015 και 2014

    • Grekko

      Συμφωνώ μαζί σου, απλά μάλλον αυτό που λένε οι άλλοι είναι ότι ήταν βαρετό το 1-2 ,από εκεί κ πίσω όμως είχε θέαμα!

    • F1Faith01

      Όντως το να βλέπεις καθε φορα τις μερσεντες στο 1-2 ειναι βαρετο. Ας ελπίσουμε του χρόνου η ρεντ μπουλ να κανει το θαυμα της

    • Grekko

      Ή η Ferrari

    • F1Faith01

      Πολυ δυσκολο εως αδυνατο γιατι αυτη η φερραρι δεν είναι η πραγματική φερραρι που θα μπορουσε να παει για τιτλο

    • Grekko

      Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία!

    • F1Faith01

      Ετσι λενε αλλα δεν το πιστεύω σε αυτήν την περίπτωση

    • Grekko

      Ο άγιος Βασίλης μπορεί να κάνει κανένα θαύμα!

    • F1Faith01

      Λες?

  • Tony T

    “Ο οδηγός που κέρδισε τις περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Fernando Alonso, κέρδισε 41 θέσεις

    Διάβασε το πλήρες άρθρο εδώ: Formula 1: Το 2016 σε (πολλούς) αριθμούς – Autoblog.gr
    Follow us: @Autoblogr on Twitter | Autoblog.gr on Facebook”

    λάθος μου φαίνεται…..

    • Όχι, δεν υπάρχει λάθος. Αυτό ακριβώς ισχυρίζεται η Pirelli.

    • LJ

      Δεν ειναι και σωστο ομως γτ απλα δεν εχει λογικη. Τοτε δεν ηταν που ο Alo ειχε παρει ποινες? Μαλλον ετσι του μετρισαν τοσες θεσεις.

    • 1,95 θέσεις ανά αγώνα είναι στον πρώτο γύρο. Μια χαρά λογικό νούμερο είναι αν σκεφτείς ότι κάποιες φορές ξεκινούσε από πολύ πίσω.

    • LJ

      Μισο, αναφερεται το στατιστικο σε ολη την χρονια ή σε μονο ενα αγωνα? Γτ αν ειναι για ολη την χρονια τοτε ναι μαλλον ισχυει. Εγω καταλαβα οτι ηταν σε ενα αγωνα και πηγε το μυαλο μου στην Μαλαισια που ειχε ποινες.

    • Προφανώς και τα νούμερα που βλέπεις αφορούν όλο το 2016. Ό,τι αφορά έναν αγώνα, αναφέρεται δίπλα από τον αριθμό.

    • LJ

      OK misunderstanding.