vw-dieselgate

Τάδε έφη Rinaldo Rinolfi, ένας άνθρωπος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του αυτοκινήτου και ειδικός σε θέματα powertrains αφού διετέλεσε Αντιπρόεδρος της Fiat Powertrain R&D. Πριν όμως θεωρήσεις ότι αυτή η δήλωση δεν έχει απολύτως κανένα νόημα και ότι δεν είναι δυνατόν ένα σκάνδαλο που αφορά πετρελαιοκινητήρες να επηρεάζει μία “πράσινη” τεχνολογία όπως τα plug-in υβριδικά, διάβασε την συλλογιστική του.

Σύμφωνα με τον Rinolfi, το dieselgate δεν θα επηρεάσει καθόλου την ζήτηση για πετρελαιοκινητήρες. Αυτή έχει επηρεαστεί και θα επηρεαστεί περαιτέρω από τους Euro6 κανονισμούς που αύξησαν έμμεσα το κόστος των συγκεκριμένων κινητήρων και τους έκαναν “δύσκολη πρόταση για subcompacts και minicars που είναι το μεγαλύτερή και η 3η μεγαλύτερη κατηγορία στην Ευρώπη αντίστοιχα”. Ωστόσο, ο Rinolfi βλέπει το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκινητήρων να σταθεροποιείται γύρω στο 40% μέχρι το 2020. Τι επίδραση θα έχει λοιπόν το dieselgate στην βιομηχανία αυτοκινήτου και πώς συνδέεται με τα plug-in υβριδικά;

Την μεγαλύτερη επίδραση του dieselgate στον κόσμο, έχουμε ήδη αρχίσει να την βλέπουμε και ονομάζεται “μετάβαση σε πιο ρεαλιστικούς τρόπους μέτρησης εκπομπών και κατανάλωσης”.

Τα προηγούμενα χρόνια, ακόμα και χωρίς “defeat devices”, κάθε κατασκευαστής έχει βρει τρόπους να πετυχαίνει καταναλώσεις και εκπομπές που σταδιακά αποκλίνουν όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα που βιώνει ο καταναλωτής.

Πολύ μεγάλη αλήθεια αλλά τι σχέση έχουν τα plug-in υβριδικά; Όπως αναφέρει ο Rinolfi, σύμφωνα με το τρέχον, NEDC test, το όποιο plug-in υβριδικό, δοκιμάζεται δύο φορές: μία με την μπαταρία συνδεδεμένη και μία χωρίς. “Ανάλογα με την αντοχή της μπαταρίας, ο πρώτος κύκλος μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς της χρήση του Κ.Ε.Κ. που έχει ως αποτέλεσμα μηδενική κατανάλωση και μηδενικές εκπομπές.” Άρα, η τελική κατανάλωση και οι εκπομπές του όποιου plug-in υβριδικού, είναι το μισό του αποτελέσματος του δεύτερου test –αυτού που γίνεται χωρίς την βοήθεια της μπαταρίας. Κάτι που σύμφωνα με τον Rinolfi, δίνει αποτελέσματα που απέχουν 30-40% σε σύγκριση με αυτό που παίρνουν οι καταναλωτές. Με την αλλαγή σε πιο ρεαλιστικά tests, τα πλεονεκτήματα των plug-in υβριδικών θα μειωθούν και το ίδιο θα γίνει και στην γοητεία τους…