emissions exhausts

Σύμφωνα με έγγραφα που διέρρευσαν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Κομισιόν, το πιο ισχυρό όργανο εντός της ΕΕ), είχε επίγνωση από το 2012 του γεγονότος ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χειραγωγούσαν σκόπιμα τις εκπομπές ρύπων. Αξιοσημείωτο δεν νομίζεις, κυρίως γιατί όταν τον Σεπτέμβριο του 2015 ξέσπασε το σκάνδαλο της VW, η Κομισιόν ισχυρίστηκε πως δεν υπήρχαν ενδείξεις πως άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεγέλασαν τους κανονισμούς της.

Το e-mail που διέρρευσε από μια επιστημονική υπηρεσία της Κομισιόν με ημερομηνία 30 Απριλίου 2012, ανέφερε πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εξέπεμπαν σημαντικά περισσότερο NOx σε θερμοκρασίες κάτω των 20 βαθμών Κελσίου και πάνω των 30 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο η Κομισιόν δεν παρενέβη, με την υπηρεσία να ελέγχει ένα μόνο μοντέλο και και να ανακαλύπτει πως εξέπεμπε πολύ περισσότερους ρύπους μετά από 20 λεπτά λειτουργίας. Βλέπεις τα 20 λεπτά είναι ένα σημαντικό νούμερο, μιας και τόσος είναι περίπου ο χρόνος που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί μια δοκιμή μέτρησης εκπομπών από τις αρμόδιες αρχές. Επίσης οι δοκιμές στο εργαστήριο, ώστε το κάθε αυτοκίνητο να πάρει έγκριση τύπου, γίνονται πάντα με θερμοκρασία μεταξύ 20 και 30 βαθμών Κελσίου.

Εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε πως:

Είναι εύκολο να κοιτάζουμε το παρελθόν και να το ερμηνεύουμε με την γνώση του σήμερα.

Εγώ αναρωτιέμαι αν τελικά το Dieselgate και όλη η έρευνα γύρω από τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, και όχι μόνο, θα ερχόταν τελικά στο φως, αν οι Αμερικάνοι δεν το έβγαζαν πρώτοι στη φόρα.