[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

jalopnik-3000gt

H άτιμη η κοινωνία και οι ανάγκες τις έχουν επιβάλλει την ομογενοποίηση σε πολλούς τομείς. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τα βαρύτερα χαρτιά, εξ ου και η πληθώρα φωτοτυπιών που απολαμβάνουμε κατά καιρούς. Μοντέλα φτυστά σε εικόνα και ομοίωση, με μοναδικές διαφορές τα σήματα, ίσως τους προφυλακτήρες και σε μερικές ριψοκίνδυνες περιπτώσεις τα φώτα.

Δεν είναι όλα μαύρα, όμως. Με λίγη προσπάθεια, βρίσκεις αυτοκίνητα που σε κάνουν να συμμεριστείς την πρεμούρα των κατασκευαστών για μοιρασιά του κόστους εξέλιξης. Όχι από την καλή σου την καρδιά (αν και θετικό είναι να υπάρχει), αλλά γιατί πράγματι αποτελούν αξιόλογες προτάσεις.

Πάμε να δούμε 6 από αυτές, συν μία surprise.

[/nextpage]

[nextpage title=”Elise/Speedster” ]

Lotus Elise/Opel Speedster

car_photo_210364

Στην αυγή του μιλένιουμ, η Opel έφτιαχνε αυτοκίνητα που σκόρπιζαν ηδονικές ανατριχίλες και κρατούσαν το petrolhead κοινό ξάγρυπνο, με το όνειρο της οδήγησης ενός μοντέλου με τον κεραυνό στη μάσκα.

Μπροστάρης των οδηγικών συγκινήσεων ήταν αυτή η τετράτροχη σαγήνη

opel-astra-16-06

Προκειμένου να γιγαντωθεί ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός, η γερμανική φίρμα απευθύνθηκε στη Lotus και της ζήτησε να ετοιμάσει μια παραλλαγή της Elise.

Το αποτέλεσμα ήταν το Speedster, ένα από τα πιο ανατρεπτικά μοντέλα στον συσχετισμό με το προφίλ της εταιρίας που το διέθετε.

opelspeedster-458_3

[/nextpage]

[nextpage title=”MX5/124 Spider” ]

Mazda MX5/Fiat 124 Spider

mazda-mx-5-and-fiat-124-spider-111141_1

Ξεκινάμε με ένα παράδειγμα σαφέστατου διαχωρισμού. Το Miata μένει πιστό στην παράδοση και αποτελεί την αγνή έκφανση του ξεσκούφωτου fun to drive. Πολύστροφοι ατμοσφαιρικοί τετρακύλινδροι, ευελιξία και ουσιαστικά ανύπαρκτη πρακτικότητα.

Το 124 Spider βαδίζει και αυτό στα χνάρια του προγόνου του, προσαρμοσμένο στο σήμερα. Ροπάτος Τ-Jet, πιο ήπιο σετάρισμα της ανάρτησης (όχι πιο μαλθακό), μεγαλύτερες διαστάσεις που συνεπάγονται ανθρώπινο χώρο αποσκευών για ένα σεβαστό ταξίδι. Το Abarth ενδεχομένως να αποτελεί το καλύτερο των δύο κόσμων.

[/nextpage]

[nextpage title=”GLA/QX30″ ]

Mercedes GLA/Infiniti QX30

Mercedes-Benz GLA Erprobung (X156) 2013

Ίδια πλατφόρμα, διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Τη στιγμή που η Mercedes στοχεύει σε μια πιο νεανική εκδοχή του παραδοσιακού target group της (ήτοι κυριλέ οικογενειάρχες), η Infiniti προσφέρει επιθετική εμφάνιση και σπορ χαρακτηριστικά με το κιλό.

Θες το εδραιωμένο status που εξασφαλίζει το “αστέρι” στο καπό, χωρίς να είσαι της έξαρσης εμφανισιακά; Αγοράζεις την GLA. Έχεις βαρεθεί τα τετριμμένα και αποζητάς την διαφορετικότητα; Η αντιπροσωπεία της Infiniti σε περιμένει.

04-2017-infiniti-qx30-awd-grey-1

[/nextpage]

[nextpage title=”300GT/Stealth” ]

Mitsubishi 3000GT/Dodge Stealth

mitsubishi-3000-gt-5157_5

Υπήρχε ένα event στο Gran Turismo όπου έτρεχες με βελτιωμένα JDMs σε μια οβάλ πίστα. Το έπαθλο για τον νικητή ήταν 50.000 δολάρια. Παίρνοντας ένα 3000 GT και βελτιώνοντας το στα 650 άλογα, “έσβηνες” τον ανταγωνισμό και εξασφάλιζες easy money μέχρι να βαρεθείς την πίστα. Ο συγκεκριμένος αγώνας χρησίμευε και ως ΑΤΜ, καθώς όποτε χρειαζόσουν χρήματα δεν είχες παρά να πάρεις τη “Μιτσούμπα” και να πας για ανάληψη.

Στην Ιαπωνία έφερε την ονομασία “GTO”, αλλά στην Αμερική δεν θα μπορούσε να κάνει καριέρα με κάτι τόσο πεζό. Για αυτό και η Dodge το βάφτισε “Stealth”, κάτι που ήταν και κοντά στην πραγματικότητα. Το εντυπωσιακό και αεροδυναμικό αμάξωμα δεν σε υποψίαζε με τίποτα για τις καινοτομίες που έκρυβε από κάτω.

Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, ρυθμιζόμενη ανάρτηση και ενεργητική τετραδιεύθυνση έκαναν ένα αυτοκίνητο του ενάμιση τόνου να φαντάζει με σουπερμίνι σε στριφτερές διαδρομές.

Εμφανισιακά είχαν πολλές ομοιότητες, όμως το Stealth ξεχώριζε για τα αμερικανικά του οπισθοφάναρα και το περίεργο spoiler στη συμβολή πίσω παρμπρίζ και πορτμπαγκάζ.

dodge-stealth

[/nextpage]

[nextpage title=”GT86/BRZ” ]

Subaru BRZ/Toyota GT86

gt86-brz

Θα ακουστεί κλισέ, αλλά αν υπήρχε φωτογραφία δίπλα στο λήμμα rebadging θα άνηκε δικαιωματικά σε μια selfie των Toyobaru. Ολόιδιο αυτοκίνητο μέχρι και στις ζάντες, σε κάνει να αναρωτιέσαι για ποιον λόγο είναι σιαμαία.

Η εξήγηση είναι πιο απλή από όσο φαντάζεσαι. Toyota και Subaru ήθελαν απεγνωσμένα ένα back-to-basics μοντέλο ώστε να τονώσει το ίματζ και να τινάξει τη ναφθαλίνη από τις βάτες της κάθε γκάμας. Η αποκλειστική εξέλιξη ήταν ασύμφορη, οπότε κατέληξαν σε λύση και συμφωνία εξ ημισείας: η Toyota ανέλαβε το ντιζάιν μέσα-έξω και δεν το ονόμασε Celica προκειμένου να μην εξαφανίσει εμπορικά το αδελφάκι του. Η Subaru επιφορτίστηκε με τα μηχανικά μέρη και δεν παρουσίασε έκδοση STi για να μην φαντάζει Yaris το alter ego.

Τα υπόλοιπα, όπως λένε αυτοί που βαριούνται να γράψουν περισσότερο, είναι ιστορία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Impreza/9-2X” ]

Subaru Impreza/Saab 9-2X

2_0_wrx_sp_wagon_1

H εμφάνιση της δεύτερης γενιάς του Impreza ήταν μπουνίδι στο στομάχι, κεραμίδα στο κεφάλι και παγωμένο ντουζ μαζί. Σύμφωνοι, μηχανικά ήταν ερωτεύσιμο. Αλλά συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του σε έπαιρνε το παράπονο.

Οι παροικούντες την Ευρώπη και την Ιαπωνία χρειαστήκαμε δυο facelift για να συνέλθουμε, όμως οι Αμερικανοί ήταν πιο τυχεροί. Με τη συνδρομή της Saab, μπορούσαν να αγοράσουν το 2.5αρη 9-2Χ με τους 175 ίππους για ήρεμες οικογενειακές βόλτες ή το Aero, το οποίο χρησιμοποιούσε τα αντίστοιχα μοτές του WRX (αρχικά 2λιτρο και μετέπειτα 2.5 τούρμπο).

1280px-saab_9-2x_aero_-_08-16-2010

Πολύ καλύτερα, δεν βρίσκεις;

[/nextpage]

[nextpage title=”Bonus!” ]

Eύφημος μνεία: Alfa Romeo Arna

alfa_romeo_arna_5-door_2
Τα 80’s ήταν μαγική περίοδος. Οι Ιταλοί και οι Ιάπωνες, ωστόσο, αντιμετώπιζαν κάποια ζητήματα με τις αυτοκινητικές προτάσεις τους.

Οι πρώτοι φημίζονταν για τις επιδόσεις και το φλογερό ταμπεραμέντο, αλλά είχαν μερικά μικροθέματα με την αξιοπιστία.

Οι Ασιάτες, απ΄την άλλη, κατασκεύαζαν “αλεξίσφαιρα” αυτοκίνητα, τα οποία δεν βλέπονταν. Είτε γιατί ήταν ελαφρώς κακάσχημα, είτε γιατί ήταν τόσο αδιάφορα που το ανθρώπινο μάτι κυριολεκτικά τα αγνοούσε. Δεν θα ήταν ιδανικό να συνδύαζε κάποιος τα ατού των δύο σχολών και να προσέφερε ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο;

Κάπως έτσι σκέφτηκαν η Alfa Romeo με την Datsun, με τη διαφορά ότι κατάλαβαν ανάποδα το manual με τις οδηγίες. Και εγένετο η Arna. Μια Alfasud με προβιά Cherry.

alfa-romeo-arna-6

Σχεδιαστές χαρακώθηκαν με τα μολύβια τους. μηχανικοί αυτοπυρπολήθηκαν με 15W40 και υπεύθυνοι marketing έφαγαν τα πτυχία τους αντικρίζοντας το τελικό αποτέλεσμα. Αν κάποιος προσπαθούσε επίτηδες να κατασκευάσει ένα λάθος αυτοκίνητο, τέτοια επιτυχία δεν θα είχε.

Είναι τόσο τραγική η περίπτωση της Arna που μπαίνει στη σφαίρα του cult, αξίζοντας κάθε αναφορά σε οποιαδήποτε σχετική λίστα, θετική ή αρνητική. Έβγαινε και σε γρήγορο, με την ονομασία “ΤΙ”.

[/nextpage]