Χτες διάβασες την δήλωση της VW ότι το downsizing πέθανε, αλλά από ότι φαίνεται η εταιρεία ετοιμάζεται να ρίξει ταφόπλακα και στους μικρούς ντίζελ κινητήρες. Μετά το σκάνδαλο dieselgate, η VW κάνει στροφή στην φιλοσοφία της και ετοιμάζεται να σταματήσει την εξέλιξη των μικρών ντίζελ κινητήρων.

Η Volkswagen παρουσίασε πρόσφατα το ανανεωμένο Golf που διατίθεται με κινητήρες ντίζελ 1,6 και 2,0 λίτρων, αλλά ξεκίνησε να προετοιμάζει την επόμενη γενιά του που αναμένεται να παρουσιαστεί μέχρι το 2020. Το νέο Golf φαίνεται πως εγκαταλείπει τους μικρούς ντίζελ κινητήρες για χάρη της υβριδικής τεχνολογίας με την χρήση του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Το αφεντικό της VW, Herbert Diess παραδέχτηκε πως το μέλλον των μικρών ντίζελ είναι πλέον αβέβαιο, λόγω του αυξημένου κόστους ώστε οι νέοι ντίζελ κινητήρες συμμορφωθούν με τη νέα πιο αυστηρή νομοθεσία για τους ρύπους.

Το νέο Golf Mk8 θα μας οδηγήσει στο να καθιερώσουμε το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Νομίζω ότι θα πρέπει να αντικαταστήσουμε κάποιους ντίζελ κινητήρες, με αυτό το υβριδικό σύστημα στα αυτοκίνητα μας. Αυτά θα έχουν παρόμοια απόδοση καυσίμου και καλύτερη επιτάχυνση, με το ίδιο ή και λίγο λιγότερο κόστος.

Το υβριδικό Golf αναμένεται να διαθέτει τον νέο 1,5 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο TSI EVO. Αυτός θα μπορούσε να συνδυάζεται με ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, ίσως με 15 άλογα και μαζί με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V να τον βοηθάει να διαχειριστεί τα επίπεδα φόρτισης και την παροχή βοήθειας για τον κινητήρα καύσης κατά την επιτάχυνση. Την τεχνολογία αυτή την έχουμε δει στα πολυτελή Audi Q7 και Bentley Bentayga, αλλά η VW θέλει να την κάνει ευρύτερα γνωστή με το Golf και αργότερα και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου.

Με την κατάργηση του μικρού ντίζελ από το Golf, αυτό αναμένεται να επηρεάσει και το Polo του οποίου την νέα γενιά την περιμένουμε μέχρι τα τέλη του έτους. Ο Diess αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν η έκτη γενιά του Polo θα είναι και η τελευταία που προσφέρεται με κινητήρες ντίζελ.