Μετά από το shakedown και τις φωτογραφίες της Mercedes W08 που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, η Mercedes έκανε την επίσημη παρουσίαση του φετινού της μονοθεσίου. Η W08 EQ Power+, όπως είναι το πλήρες όνομα, είναι το ομορφότερο μέχρι στιγμή μονοθέσιο, με το ρύγχος να μένει μακριά από τις αντιαισθητικές φιλοσοφίες των άλλων ομάδων, ενώ το shark fin λάμπει διά της απουσίας του.

Ο σχεδιασμός στο ρύγχος έχει διατηρηθεί και οι ομοιότητες με αυτό της W07 είναι αρκετές, ωστόσο φαίνεται ότι είναι πιο λεπτό και με μεγαλύτερη καμπύλη στο τελείωμά του, έχοντας χαμηλώσει ακόμα λίγο. Τα στοιχεία της εμπρός αεροτομής είναι ελαφρώς αλλαγμένα, με τα endplates να μην έχουν αλλάξει, τουλάχιστον για την ώρα.

Η εμπρός ανάρτηση παραμένει push-rod, ενώ διατηρείται το S-Duct. Όσο προχωράμε προς τα πίσω, τα πράγματα παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον: τα κάθετα αεροδυναμικά βοηθήματα, που βλέπαμε πέρυσι πίσω από τους καθρέφτες, έχουν μετακινηθεί πλέον μπροστά από αυτούς, με τους καθρέφτες να αποκτούν περισσότερο καμπυλωτό σχεδιασμό και όχι τόσο κωνικό.

Οι εισαγωγές αέρα στα sidepods είναι λιγότερο τριγωνικές και περισσότερο ελλειπτικές, ενώ γύρω από αυτές έχει γίνει πολλή δουλειά: μπροστά ακριβώς από τις εισαγωγές και πίσω από τα μπράτσα της ανάρτησης, βλέπουμε αεροδυναμικά βοηθήματα, που εκτείνονται προς τα πίσω, ακολουθώντας την πορεία του αέρα, φτάνοντας μέχρι πάνω από τα bargeboards.

Όσο για τα ίδια τα bargeboards, έχουν μεγαλώσει και ψηλώσει κατά πολύ, δίχως να έχουν τον περσινό σχεδιασμό με τις πολλές κάθετες διατρήσεις. Γύρω από τις εισαγωγές αέρα στα sidepods, τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο επάνω μέρος δεν έχουν αλλάξει πολύ, όμως απέκτησαν πιο ομαλό σχεδιασμό.

Αυτό που βλέπουμε για πρώτη φορά είναι τρία κάθετα πτερύγια, αντί για ένα που υπήρχε στην W07 και στα περισσότερα μονοθέσια. Η Mercedes θέλει να «χτενίζει» και να κατανέμει τον αέρα με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο γύρω και κάτω από τις εισαγωγές αέρα, ενώ τα ίδια τα sidepods έχουν διαφοροποιημένο σχεδιασμό, με το «κανάλι» που οδηγεί τον αέρα από το πάνω μέρος, κάτω και προς τα πίσω να είναι διακρίνεται εύκολα.

Στο πίσω μέρος του πατώματος και μπροστά από τα πίσω ελαστικά βλέπουμε 9 διατρήσεις, ώστε ο αέρας να περνά κάτω από το πάτωμα, για μικρότερη αντίσταση από τα πολύ φαρδιά ελαστικά. Η πίσω ανάρτηση είναι pull-rod, όπως περιμέναμε. Η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού και το κάλυμμα του κινητήρα παραμένουν ίδια, πράγμα που σημαίνει πως δεν βλέπουμε το shark fin.

Η πίσω πτέρυγα εναρμονίζεται με τους φετινούς κανονισμούς, με τα στοιχεία να μην έχουν μεγάλες διαφορές. Οι λεπτομέρειες στα endplates δεν έχουν αλλάξει σημαντικά, αλλά οι διατρήσεις στο κάτω μέρος είναι τοποθετημένες πιο οριζόντια και είναι αυξημένες σε αριθμό. Ο διαχύτης είναι μεγαλύτερος, λόγω κανονισμών, ενώ τέλος το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι εντυπωσιακά λεπτό, κάτι που όλοι οι σχεδιαστές επιδιώκουν, μα είναι δύσκολο να το εφαρμόσουν στην πράξη.

Τα χρώματα του μονοθεσίου δεν έχουν αλλάξει, αν και το ασημί φαίνεται να είναι λίγο πιο ανοιχτό. Επιπλέον, το γνωστό χρώμα της Petronas καταλαμβάνει μεγαλύτερη επιφάνεια του μονοθεσίου, αφού εκτείνεται σε όλο το πλαϊνό μέρος του ρύγχους μέχρι και την εμπρός πτέρυγα.

Οι φετινοί οδηγοί της Mercedes θα είναι οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, ο οποίος αντικατέστησε τον Nico Rosberg.