Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, εξετάζεται η υιοθέτηση των βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο ημερίδας, που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα «Πολιτεία & Πολίτες: Συνέργεια για την πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων», ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο εξετάζει την υιοθέτηση βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, όπως υπηρεσίες σε νοσηλευτικά ιδρύματα.

Με αυτόν τον τρόπο, ο παραβάτης θα συνειδητοποιεί τι προκάλεσε, θα παραδειγματίζεται,

υποστήριξε ο κ. Μαυραγάνης, σημειώνοντας, ωστόσο, πως ύψιστη προτεραιότητα για τη μείωση των τροχαίων αποτελεί η κατάλληλη ενημέρωση και παιδεία. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφερε πως θα ξεκινήσει η εφαρμογή της διαδικτυακής πλατφόρμας e-drive academy, καθώς και άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Επίσης, υφυπουργός Μεταφορών σχολίασε αρνητικά την έλλειψη καμερών παρακολούθησης ταχύτητας στις εθνικές οδούς, λόγω έλλειψης διαθέσιμων κονδυλίων, ζητώντας τη συνδρομή των εταιρειών παραχώρησης.

Advertisement

1Δύο νεκροί την ημέρα στους ελληνικούς δρόμους

Την πρώτη αιτία θανάτου, παγκοσμίως, αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα σε ηλικίες μεταξύ 15-29 ετών, τη δεύτερη μεταξύ 5-14 ετών και την τρίτη μεταξύ 30-44 ετών,

σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, τονίζοντας πως επιδίωξη της ΕΕ είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2020.

Σε ό,τι αφορά το διάστημα 2005-2014, ο αριθμός των τροχαίων θανάτων στην ΕΕ μειώθηκε περισσότερο από 50% μεταξύ 10-34 χρονών και αυξήθηκε για τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, δύο άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στον δρόμο, άλλοι τρεις μένουν με μόνιμη αναπηρία, και την περίοδο 2004-2014, 14.665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον δρόμο και 19.164 τραυματίστηκαν σοβαρά.

Σε ό,τι αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο των τροχαίων δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Περουλάκης:

Το παγκόσμιο κόστος των τροχαίων υπολογίζεται σε περίπου 518 δισεκατομμύρια δολάρια (WHO), στην Eυρώπη για κάθε ένα άτομο που σκοτώνεται επτά άτομα θα χρειαστούν ιατρική φροντίδα (ΕU) και στην Ελλάδα το ετήσιο εθνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμάται μεταξύ 1,5 και 4,% του ΑΕΠ~ 3,41 δισ. ευρώ (HITE).

Όπως επεσήμανε ο κ. Περουλάκης, τα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας είναι κοινά σε όλες τις χώρες της ΕΕ, γι’ αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να βοηθήσει τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν στοιχεία. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, συμπλήρωσε, θα επιδιωχθεί η λήψη των εξής μέτρων: Εθνική συνεργασία, ανταλλαγή υποδειγματικών πρακτικών, έρευνα και μελέτες, εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θέσπιση ρυθμίσεων.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, αναφέρθηκε στις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στην Αττική και σε όλη τη χώρα για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας.

Με κεντρικό μήνυμα «Υπεύθυνη οδήγηση σημαίνει σεβασμός στη ζωή!», φέτος, δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής, της υπεύθυνης οδήγησης και της ευγένειας στους ελληνικούς δρόμους, μέσα από πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση στην οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου: Μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, πολιτών και εκπροσώπων φορέων. Στόχος, όπως είπε, είναι η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αλλά και των βασικών διαμορφωτών γνώμης, στην ανάγκη μίας συστηματικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα μας, προκειμένου να επιτευχθεί δραστική μείωση στο θλιβερό κόστος σε ανθρώπινες ζωές

  • το λεμε χρονια τωρα……..αναλογα την παραβαση απο 1 μερα εως κανα 20 ημερο να κανεις απλα τον τραυματιοφορεα στο ΚΑΤ !!!!
    θα αναθωρησεις πολλες φορες αυτο που εκανες…….

    οπως βεβαια….θα πρεπει οι ταξεις του δημοτικου για αρχη..και οχι μονο…να πηγαινουν εκπαιδευτικες εκδρομες στα τμηματα τροχαιας οπως και στα νοσοκομεια…….

    υ.γ οπως λεει το αρθρο…2 νεκροι καθε μερα…….αλλα εχουμενα συγκλονιστουμε απο την πορσε με το χοντα……μετα περα βρεχει ειμαστε !!

  • antonis

    Συμφωνώ απόλυτα τα εχω ξαναγράψει εδω κ τα δυο. Επίσης όπως εχω ξαναπεί εδω να μπορείς να βγάλεις δίπλωμα αυτοκινήτου από τα 16.

    • απλα στα 16 να υπαρχει ενας περιορισμος στο τι αυτοκινητο θα μπορεις να οδηγησεις + να περιοριζεται σε μια ακτινα των 50 χιλιομετρων να το πω απο την διευθυνση κατοικιας που εχεις δηλωσει……..τεσπα να υπαρχουν μερικοι περιορισμοι μεχρι τα 18 !!

    • antonis

      Ναι εννοείται αυτό. Θα μπορούσαν να έχουν περιορισμό στα άλογα για παράδειγμα.

  • Anestis Genk

    Το πρόβλημα είναι κοινωνικό. Οι άνθρωποι σκέφτονται πολύ ατομιστικά και λίγο συλλογικά. Το αμάξι από μεταφορικό μέσο/εργαλείο έχει γίνει gadget και “προέκταση ανδρισμού”, έτσι το να οδηγείς αμυντικά και “ξενέρωτα” είναι σαν να σου λένε να κάτσεις στα 4. Η οδήγηση στον δρόμο είναι συνεργασία και όχι διαγωνισμός ποιος θα πατήσει ποιον. Έπειτα η ζωή στην πόλη κάνει τους ανθρώπους ανυπόμονους και γενικά η πόλη είναι αφύσικη κατάστα.
    Τέλος το αμάξι είναι είδος μαζικής κατανάλωσης. Το αεροπλάνο, ή το πλεούμενο είναι για λίγους καλά εκπαιδευμένους και έτσι είναι ασφαλέστερα. Οι εξετάσεις για δίπλωμα έπρεπε να είναι πάρα πολύ απαιτητικές, ώστε να παίρνουν τιμόνι αρκετά λιγότεροι, καλά για μηχανάκι έπρεπε να έχουν δίπλωμα ~5% αυτών που έχουν τώρα. Είναι εύκολο να μετακινείς το τετράτροχο αλλά αυτό δεν σε κάνει πραγματικά οδηγό.
    Σίγουρα πολλοί θα γκρινιάξουν γιατί η κοινωνία έχει δομηθεί έτσι ώστε το αμάξι να είναι για όλους, οπότε θα χρειαστεί αναπροσαρμογή, όπως car sharing, καλά ΜΜΜ, μείωση των μετακινήσεων.
    Δείγμα της ατομικισμού είναι πως τα χρήματα που δίνονται για τα ατυχήματα, αν είχαν δωθεί για ΜΜΜ, ή για δρόμους θα ζούσαμε καλύτερα.