Από τον κινητήρα της Honda περιμέναμε να εγκαταλείψει η MCL32 του Fernando Alonso, τελικά από πρόβλημα στην ανάρτηση αναγκάστηκε ο Ισπανός να δει τους 7 τελευταίους γύρους του αγώνα της Αυστραλίας από το pitbox της βρετανικής ομάδας.


Παρόλα αυτά, το powerunit της ιαπωνικής ομάδας μόνο ανταγωνιστικό δεν έδειξε, με τον Alonso να δηλώνει συγκεκριμένα:

Οδηγούσα έναν από τους καλύτερους μου, μέχρι τώρα, αγώνες, και παραδόξως ήμασταν στους βαθμούς όλο τον αγώνα. Από άποψη απόδοσης είμαστε τελευταίοι. Ήμασταν δέκατοι, διότι ο γύρος μου στις κατατακτήριες χθες ήταν πολύ καλός, στην εκκίνηση κατάφερα να κερδίσω μία θέση, και στη συνέχεια η εγκατάλειψη του [Romain] Grosjean μας έδωσε άλλη μια θέση. Υπό κανονικές συνθήκες, σε μια κανονική πίστα θα πρέπει να είμαστε τελευταίοι, και προτελευταίοι. Έπρεπε να κάνω τεράστια οικονομία καυσίμου, που μας πληγώνει πολύ, αλλά κατάφερα να κρατήσω τη θέση μου. Ήταν έκπληξη που ήμουν τόσο ψηλά, αλλά στο τέλος δεν μπορέσαμε να τερματίσουμε, και πρέπει να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί σύντομα.

  • δεν πας στα φιλαρακια σου στην φερραρι να σου δωσουν κριφα εναν κινητηρα να τον μονταρουν απανω στο μονοθεσιο και αστους αλλους να νομιζουν οτι εχεις χοντα … ολο και καποιος κινητηρας θα τους περσευει .. αλλο που δεν θα ηθελε και η ιδια η χοντα …

  • Akis-F1 FAN

    Κάτι μου λέει ότι εγκατέλειψε επειδή βγήκε από τους βαθμούς…μου φαίνεται περίεργο που το πρόβλημα προέκυψε με το που έφαγε διπλό προσπέρασμα και επίσης θυμάμαι αρκετές φορές που ήταν εκτός βαθμών προς το τέλος του αγώνα ζήταγε από την ομάδα να εγκαταλείψει…

    • Nerazzuro21

      Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της ομάδας το πρόβλημα υπήρχε σχεδόν από την αρχή του αγώνα. Απλά προς τους τελευταίους γύρους τo πάτωμα είχε πάθει τόση ζημιά που δεν γινόταν να συνεχίσει.

  • ηδη τα ισπανικα καμπανακια αρχιζουν και χτυπανε !!!!!!!

  • LJ

    Αλήθειες…

  • Nerazzuro21

    Συνέχισε να λες αλήθειες Fernando μήπως και αλλάξει κάτι σε αυτή τη δύσμοιρη ομάδα. Καταντήσαμε περιφερόμενος θίασος. Ξανά! Φέτος δεν υπάρχει και η Manor, όπως το 2015, να σώσει τα προσχήματα από τον απόλυτο πάτο.

  • Gestione Sportiv@

    Η McLaren-Honda όντως δείχνει να υστερεί πολύ στον τομέα του PU και παραμένει ερωτηματικό το σασί και η αεροδυναμική απόδοση για την ομάδα του Woking.
    Στην διπλή προσπέραση που έγινε επάνω στον Ισπανό της McLaren από Ocon και Hulkenberg, η οποίο κατά την γνώμη μου ήταν η φάση του σημερινού αγώνα, φάνηκε μεγάλη υστέρηση στον κινητήρα.
    Πάντως, ο Alosno μας έδωσε την φωτογραφία του τριημέρου………………… https://uploads.disquscdn.com/images/7638956bc4d771a170b5e02aa927b8c20d7065473281cffc2c40cd788b6381cd.jpg

    • Christos-

      Ειλικρινά κρίμα που δεν πήγε στην Mercedes. Μόνο και μόνο που θα ήταν οδηγός της θα είχε ενδιαφέρον η χρονιά.

    • LJ

      Παντως η φωτο του αγωνα για εμενα, ηταν η προσπεραση του Vet στον Alo για να του δωσει γυρο.

  • Mika

    Δεν μας ειπε κατι διαφορετικο απο αυτο που ολοι μας “ειδαμε” στην πιστα…

  • thymios tsilimparis

    Εντάξει, υπομονή μέχρι το Μονακό. Αν δεν έρθει σοβαρή αναβάθμιση εκεί, ο Αλονσο θα αποτελέσει παρελθόν. Έτσι απλά.
    Τελευταίοι ή προτελευταίοι; δηλαδή κόντρα με Σαουμπερ. Με περσινό μοτέρ..
    Άρα ποιο πλαίσιο…

    • Γιάννης

      Δε μπορείς να κρίνεις το πλαίσιο όταν ο κινητήρας δε μπορεί να βγάλει την απαιτούμενη ισχύ για να το πιέσει…

    • LJ

      Συμφωνω με αυτο που λες αλλα πες μου σε τι φταινει η Honda για την επιλογη Super Soft αντι για Soft και για τα προβληματα του Van με τις ενδειξεις στο τιμονι? Για να μην αναφερω την αναρτηση του Alo.

      Και μην ακουσω δικαιολογια του τυπου “δεν εβαλαν πολλα χιλιομετρα στις δοκιμες του χειμωνα” γτ καμια σχεση δεν εχει αυτο με τα συγκεκριμενα προβληματα.

    • Γιάννης

      Ποτέ μου δεν είπα ότι για τα προβλήματα της ομάδας ο 100% της ευθύνης το έχει η Honda. Έχει όμως σαφώς το 90% της ευθύνης.

      Όταν πρέπει η ομάδα να ρίχνει πολύ περισσότερους ανθρώπινους (και μη) πόρους από το «συνηθισμένο» προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του κινητήρα, μοιραία κάποιοι άλλοι τομείς θα μείνουν πίσω.
      Δεν αποτελεί δικαιολογία αυτό, αλλά μία απλή ερμηνεία των πραγμάτων. Ακόμα και αυτά τα προβλήματα να μην υπήρχαν, πάλι σε αυτές τις θέσεις θα τερμάτιζαν. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι η συγκεκριμένη «πίστα» δεν είναι και η καλύτερη για να βγάλουμε συμπεράσματα, αλλά όταν βγαίνει ένας οδηγός και λέει δημόσια ότι το μονοθέσιο είναι 30 χλμ πιο αργό στην ευθεία από τα άλλα, τότε και κανένα πρόβλημα σε άλλο τομέα να μην έχει, δε μπορούμε να περιμένουμε πολλά…

    • LJ

      Τα 30km/h ειναι υπερβολη νομιζω αλλα οχι οτι δεν υστερει σημαντικα.

      Σιγουρα η Honda εχει τεραστειες ευθυνες αλλα απο την αλλη η McLaren κρυβει τις αδυναμιες της πισω απο την Honda. Αυτη ειναι η αποψη μου, και δεν υπαρχει μια δικαιολογια ουτε για τους μεν ουτε για τους δε. Ντροπη για την Honda ντροπη και για την McLaren!

    • Nerazzuro21

      Η υστέρηση φαίνεται ξεκάθαρα στην αρχή του video, όταν χρησιμοποιούν και οι δύο DRS.

      https://www.youtube.com/watch?v=junJlf8iy0M&t=16s

    • LJ

      15km/h ήταν η διαφορά. Σίγουρα όχι μικρή αλλά (το αντίθετο!!!) αλλά όχι και 30.

      Anyway, λεπτομέρειες, για εμένα και οι δυο ειναι για κράξιμο!

    • LJ

      Λογια του Gary Anderson για την ομαδαρα μας μετα τις δοκιμες του χειμωνα…

      “on track it didn’t look like a good car with a bad engine – it looked like it wasn’t very good all-round”

      “Honda has been blamed for most of the problems, and there are certainly weaknesses there, but you also have to ask what part McLaren is playing in this. Could it do better?”

      ” when it did have the best engine in its last season with Mercedes three years ago, it was only its second-best customer team, behind Williams and just ahead of Force India. So we can’t pretend this is a team making good cars let down by the engine. There are some core problems to be addressed.”

      Και λεει και την προσωπικη του εμπειρια για την συνεργασια του με την Honda: “I’ve worked with Honda in the past and, if you are very clear with your objectives and feedback, and work with them to find the solutions, you can make progress.”

      Αυτα τα λιγα για οποιος πιστευουν οτι η Honda φταιει για ολα.

    • Nerazzuro21

      Μάλιστα. Τα λεγόμενα του Anderson, δυστυχώς επαληθεύουν τα όσα είχε πει ο Pedro De La Rosa κατά τη διάρκεια των δοκιμών:

      “The McLaren is more nervous than I expected”
      “I see a Fernando (Alonso) who has to work on the steering wheel more than is ideal. The car is unstable in turns 1 and 5 and tends to lock wheels.

      “No one is attacking like Fernando. I really did not expect the McLaren to be as restless on these wide tyres,”

      Δεν θα μου προκαλέσει καμία έκπληξη αν ισχύουν τα λεγόμενά τους. Το είχαμε συζητήσει αρκετές φορές πέρυσι. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και στο σασί, εκτός από τον κινητήρα. Ότι και να έλεγαν πέρσι στη McLaren, η εικόνα σε Μονακό και Σιγκαπούρη τους εξέθεσε. Μακάρι φέτος η εικόνα στις συγκεκριμένες πίστες να είναι διαφορετική και να μας διαψεύσουν.

    • LJ

      Συμφωνώ σε ολα αλλά να κάνω τον δικηγόρο του διαβολου; Ο Alo όπου σταθεί και όπου βρεθεί κατηγορεί την Honda ποτέ δεν ειπε κατι για το σασί, περίεργο. Εκτως και εχει πει κατι και δεν το έχω ακούσει.

      Αλλά γενικότερα η εικόνα του σασί ειναι αποκαρδιωτική.

    • Nerazzuro21

      Η αλήθεια είναι ότι και οι δύο οδηγοί έχουν αναφέρει ότι η αίσθηση του μονοθεσίου είναι αρκετά καλή. Ο Alonso μάλιστα είπε, μετά τις δοκιμές της Παρασκευής, ότι κέρδιζε 50 μέτρα σε σχέση με το προπορευόμενο μονοθέσιο στις στροφές και έχανε 200 στις ευθείες. Θα φανεί στο τρίτο κομμάτι στη Βαρκελώνη και ειδικά στο Monaco αν έχουν δίκιο οι άνθρωποι της McLaren που εκθειάζουν το σασί της MCL32 ή εμείς που το κριτικάρουμε.

    • LJ

      O καιρος γαρ εγγυς… 2310 521010 :P

    • Γιάννης

      « Ο Alonso μάλιστα είπε, μετά τις δοκιμές της Παρασκευής, ότι κέρδιζε 50
      μέτρα σε σχέση με το προπορευόμενο μονοθέσιο στις στροφές και έχανε 200
      στις ευθείες.»

      Εάν όντως ισχύει αυτό, σημαίνει ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα είναι κατά 90% στον κινητήρα. Φυσικά πρέπει να δούμε και άλλους αγώνες όμως.

    • Γιάννης

      Δεν ξέρω εάν είναι υπερβολή, αλλά πάντως αυτό δήλωσε.

      Από εκεί και πέρα, είναι προφανές ότι όσο δυναμώνει ο κινητήρας, τόσο θα βγουν και στην επιφάνεια τα όποια προβλήματα του σασί. Το θέμα δεν είναι εάν το σασί έχει προβλήματα, το θέμα είναι πως τα όποια προβλήματα δε μπορούν να φανούν εάν ο κινητήρας δεν είναι σε θέση να τα αναδείξει.
      Η McLaren αυτό που ουσιαστικά λέει είναι πως ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΟ ΦΑΣΗ, με τον κινητήρα να έχει τη συγκεκριμένη απόδοση, δε μπορεί να διορθώσει περισσότερα πράγματα από όσα «φαίνονται».

    • LJ

      Καλα αυτα που λες, ομως εγω θα περιμενενα απο την McLaren με εναν μετριο/κακο κινητηρα να κανει οτι εκανε περυσι η RBR.

    • Γιάννης

      Όπως όμως βλέπεις, δεν έχει καν έναν τέτοιο κινητήρα. Εδώ ο κινητήρας δεν είναι σε θέση να βγάλει καν έναν αγώνα!

    • LJ

      Μεταξυ μας, ο Alo το παραταει και με το δικιο του.

    • Γιάννης

      Ένας επαγγελματίας οδηγός που πληρώνεται μάλιστα αδρά για αυτό που κάνει, δεν έχει κανένα «δίκιο» να τα παρατήσει, για εμένα…

    • LJ

      Συμφωνω αλλα το κανει, αυτος ειναι με τα καλα του και τα ασχημα του.

    • LJ

      Συμφωνω αλλα το κανει, αυτος ειναι με τα καλα του και τα ασχημα του.

    • Γιάννης

      Πράγματι, γι΄αυτό και κάτι ήξερε ο Ron που διαφωνούσε με την πρόσληψή του, αλλά επέμεναν οι Ιάπωνες…

    • Γιάννης

      Εάν ο κινητήρας δεν είναι σε θέση να πιέσει το σασί ώστε να αναδείξει τις τυχόν αδυναμίες του, πώς περιμένουμε από τη McLaren να βελτιώσει αυτές τις αδυναμίες (εφόσον υπάρχουν);…

    • LJ

      Δεν παει ετσι, οταν σχεδιαζεις κατι το σχεδιαζεις με συντελεστες ασφαλειας και με θεωριτικες τιμες απο εμπειρια. Σιγουρα η Honda θα τους εχει δωσει τις ακρεες τιμες για ροπη και δυναμη και πανω σε αυτες θα εχουν βγαλει τις αντιδρασεις στους τροχους και τα g που παραγονται. Αν δεν πιανει αυτες τις τιμες τοτε το μονοθεσιο θα επρεπε να ειναι “tight” απο θεμα κρατηματος και να αντεχει δομικα.

    • Γιάννης

      Δε θα διαφωνήσω, αλλά τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν έχουμε διαβάσει για προβλήματα στο σασί, μόνο για τον κινητήρα ακούμε τόσο καιρό…

    • LJ

      Η αληθεια ειναι (και το εχω συζητησει με τον φιλο Νικο – @Nerazzuro21 ) οτι οι οδηγοι δεν εχουν πει κακα λογια για την αισθηση του μονοθεσιου. Και μαλιστα στο Μπαχραιν φανηκε πολυ καλο στις στροφες. Στην Μελβουρνη ηταν πιο ασταθες.

      Περυσι ειχαμε ακουσει οτι λογω κινητητρα αναγκαζονταν να βαλουν λιγοτερο “φτερο” με οτι αυτο συνεπαγεται στο κρατημα στις στροφες και την τελικη στις ευθειες. Εχω την υπονοια οτι στο Μπαχραιν εστεισαν το μονοθεσιο οπως θα ηθελαν για να ειναι σωστο στις στροφες για να φανει η αδυναμια της Honda στις ευθειες.

      Αν εγινε κατι τετοιο, φαινεται να υπαρχει ενας μικρος “πολεμος” μεταξυ McLaren και Honda. Δεν ξερω αν αυτο ειναι απαραιτητα κακο, ο χρονος θα δειξει.

    • Γιάννης

      Υποτίθεται όμως ότι συμμετέχει και η Honda στο στήσιμο, δε μπορεί να στέλνει ένα κινητήρα σε κουτί και μετά να μην ασχολείται…

    • thymios tsilimparis

      Πλαίσιο και κινητήρια μονάδα είναι 2 κρίκοι μεταξύ τους και συνδέονται φυσικά. Υπό αυτή τη λογική συμφωνώ μαζί σου, αλλά τα καλά πλαίσια που “φωνάζουν” για περισσότερη ισχύ τα έχουμε δει. Πρώτο παράδειγμα η Red Bull που έχει κορυφαίο πλαίσιο κι όχι κορυφαίο κινητήρα. Και κυνηγά τους κορυφαίους. Η ίδια η ΜακΛαρεν κάποτε (το μακρινό 93) είχε τους “λίγους” Φορντ κι ο Σεννα εκμεταλλεύτηκε το εξαιρετικό μονοθέσιο και πήρε 5 νίκες εκείνη τη χρονιά. ..
      Αν η φετινή ΜακΛαρεν είχε κι αυτή ένα κορυφαίο πλαίσιο, θα περίμενε κανείς να είναι κάπου ψηλότερα. Δεν είναι όμως. Και σε κανένα χρονομετρημένο κομμάτι (ακόμα και τα μικρά κουτάκια των κατατακτηρίων) δεν είδαμε χρόνους που να δείχνουν ικανό πλαίσο.

    • LJ

      Πες και για την STR πέρυσι με την οποία μονομαχουσαμε για την 6η θέση στο πρωτάθλημα και εκείνοι έτρεχαν με κινητήρες Ferrari της προηγούμενης χρονιάς.

    • Γιάννης

      Φυσικά και συνδέονται, αλλά είναι αδύνατο να δοκιμάσεις ένα πλαίσιο στα όριά του όταν ο κινητήρας αδυνατεί να το φτάσει στα όριά του.

      Όσο περισσότερο μπορείς να πιέζεις ένα πλαίσιο, τόσο πιο εύκολα θα βγάλεις στην επιφάνεια τα τυχόν προβλήματα που έχει, επομένως τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να διορθώσει αυτά τα σφάλματα (διότι θα έχει μπορέσει να τα δει).

      Η εποχή του Senna ήταν εντελώς διαφορετική ως προς τις συνθήκες εξέλιξης των μονοθέσιων. Τότε μπορούσαν να κάνουν άπειρα χιλιόμετρα δοκιμών όποτε και όπου ήθελαν, να αλλάζουν 10 κινητήρες (για παράδειγμα) μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο χωρίς καμία ποινή κλπ κλπ. Εάν αυτά μπορούσαν να το κάνουν και σήμερα στη McLaren, το 70% των προβλημάτων τους θα το είχαν ήδη λύσει.

      Όπως είπα και πιο πάνω, η συγκεκριμένη πίστα δεν προσφέρεται (κατά την ταπεινή μου γνώμη) για συμπεράσματα, πολύ δε περισσότερο για συμπεράσματα σχετικά με το πλαίσιο. Αυτό ίσως μπορούμε σε ένα βαθμό να το δούμε σε πίστες που η δύναμη του κινητήρα δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο, όπως στο Μονακό.

  • Hercooligan

    Απαράδεκτη η Honda και τραγική η αντίδρασή της!
    Δεν μπορεί να εκθέτει έναν ολόκληρο οργανισμό ΝΤΡΟΠΗ!
    https://uploads.disquscdn.com/images/d82c3194181f41a30e83f39084f78e33bdf560e2cc49def97e53a8ae0a3e58c8.png

  • Emmanouel

    Αισιόδοξο σε βρίσκω Φερνάντο, γιατί για να είσαι τελευταίος πρέπει τουλάχιστον να τερματίσεις…Τουλάχιστον η Χόντα φρόντισε να στείλει “μερικούς” κινητήρες παραπάνω για το τριήμερο μήπως και δεν φτάσουν https://uploads.disquscdn.com/images/b201a3871c3b389988f5479d1a7420de859ad7dfd5df0d913d18387aaa9c9a63.jpg

  • Γιάννης

    Το ήξερε ότι θα είχε δύσκολο τριήμερο, το είχε δηλώσει και ο ίδιος.
    Φερνάνδε άμα δε μπορείς, δε νομίζω να σε κρατάει κανένας με το ζόρι… Μη σου πω ότι θα μας κάνεις και χάρη…

  • Talos the Robot

    Να ηταν μονο η Honda. Και η Renault δε πηρε βαθμούς. Ειλικρινά δεν μπορω να καταλαβω γιατι τοσο μεγαλοι κατασκευαστές κινητήρων δεν μπορούν να πιάσουν καλές επιδόσεις. Αντι να βελτιώνονται πανε χειρότερα.

  • Nikpap

    Βλεποντας την διαφορα του 6ου massa απο τον verstappen νομιζω ολες οι λεγομενες μεσαιες ομαδες εχουν τεραστιο θεμα. Τι να το κανω να ειμαι 6ος και εναν αιωνα πισω ή να παιρνω τους βαθμους των θεσεων 7-10 και να τρωω 1-2 γυρους στο κεφαλι.

    Γνωμη μου ειναι οτι η mclaren ειναι σε καλυτερη θεση απο οτι φαινεται. Εβγαλε σχεδον τον αγωνα και παραλιγο να επαιρνε βαθμους ενω μεχρι την Παρασκευη ολοι περιμενανε να αρχισει να διαλυεται μετα τους πρωτους γυρους…
    Απλα θα περασουν καποιοι αγωνες μεχρι να παρουσιασουν τον βελτιωμενο κινητηρα…αν και τοτε δεν υπαρξει θεαματικη βελτιωση ας αρχισουν να ψαχνουν για αντικαταστατη του Αλονσο.

    • LJ

      Εχεις ενα μερη δικιο γτ αν μας ελεγε καποιος πριν τον αγωνα οτι εστω το ενα μονοθεσιο θα ηταν στους βαθμους στο 90% του αγωνα, θα τον περναγαμε για τρελο με αυτα που ειδαμε στις δοκιμες του χειμωνα.

  • Διάβασα σε ένα άρθρο γνώμη του Γουέμπερ που λέει ότι ο Αλόνσο μπορεί να μη συνεχίσει φέτος. Να μείνει εκτός εάν συνεχιστεί αυτό το χάλι. Τελευταίος χρόνος στο συμβόλαιο είναι, δε χρειάζεται να καταπονείται μπας και πιάσει κάποτε μία έβδομη θέση. Εάν γίνει και αυτό, θα μιλάμε για το επικότερο fail στη σύγχρονη ιστορία της F1.

    http://www.planetf1.com/news/webber-alonso-could-leave-mclaren-early/