Συγκριτικό Test Drive: Ford EcoSport βενζίνη Vs πετρέλαιο

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Τα SUV ξεκίνησαν από μία μικρή, εξειδικευμένη κατηγορία, και έχουν εξελιχθεί σε μία από τις σημαντικότερες αυτοκινητιστικές τάσεις. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη έχουν τετραπλασιαστεί από το 2005, και η “κάθετη” αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2020, λόγω της μεγάλης δημοτικότητας σε ένα ασυνήθιστα πολυδιάστατο γκρουπ αγοραστών. Κάποτε ήταν η επιλογή για πραγματικές οff-road δραστηριότητες, για να καταλήξουν σήμερα να είναι οχήματα που προτιμούν οι μοντέρνες μαμάδες, οι millennials, δηλαδή τα άτομα ηλικίας 17- 34 ετών, και οι “quintastics”, ήτοι οι δραστήριοι 50άρηδες.

Γιατί πρακτικά τα επιλέγουν οι παραπάνω κατηγορίες; Καταρχήν θέλουν ένα αυτοκίνητο που να είναι ασφαλές, σχετίζοντας αυτό το χαρακτηριστικό κυρίως με τα SUV. Επίσης, θεωρούν ότι η αξιόπιστη συμπεριφορά σε κακές καιρικές συνθήκες και σε κακούς δρόμους έχει γίνει σημαντικότερη, κάτι πάλι που συσχετίζεται με τα SUV, ενώ πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων παρέχει ελκυστική εμφάνιση. Οι millennials θεωρούν ότι η οδήγηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου γεννά το αίσθημα υπερηφάνειας, αυξάνοντας και την αυτοπεποίθηση, ενώ τέλος, οι 50άρηδες θέλουν ένα όχημα που να έχει ψηλή θέση οδήγησης και να τους δίνει τη δυνατότητα να πηγαίνουν οπουδήποτε, στην πόλη ή εκτός αυτής.

Η γκάμα της Ford αποτελείται από τρία SUV, στην κορυφή είναι το Edge, πιο κάτω το πλαισιώνει το Kuga, ενώ στην βάση υπάρχει το compact EcoSport, που ολοκληρώνουν την προϊοντική μεταμόρφωση της εταιρίας. Παρότι η Μπλε Οβάλ δεν είναι η πρώτη εταιρία που θα σου έρθει στο μυαλό για κάποιο SUV, οι πωλήσεις των τριών παραπάνω αναμένεται να φτάσουν φέτος τις 200.000 μονάδες, μόνο στην Ευρώπη, μια αύξηση 200% από το 2013.

Στα συν

  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Δύναμη/Ροπή βενζινοκινητήρα

Στα μείον

  • Βάρος
  • Άνοιγμα πίσω πόρτας
  • Πλαστικά καμπίνας
  • Πετρελαιοκινητήρας
  • 5-ταχυτο κιβώτιο και στα 2

Το αυτοκίνητο

Η ιστορία του EcoSport ξεκινάει από το 2012, όταν η Ford στις αρχές εκείνου του χρόνου είχε παρουσιάσει στην έκθεση του Δελχί την πρωτότυπη μορφή του μοντέλου, για να κάνει τα επίσημα αποκαλυπτήρια τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου, στην Κίνα.

Μπορεί το μοντέλο να είναι μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής “One Ford”, αρχικά όμως ήταν διαθέσιμο μόνο σε Κίνα, Ινδία, Ταϊλάνδη και Νότια Αμερική, εκεί όπου και κατασκευάζεται. Η ευρωπαϊκή έκδοση παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 2013, για να αρχίσει η εμπορική του πορεία δειλά δειλά ένα χρόνο αργότερα. Στην Ελλάδα επήλθε μια επιπλέον καθυστέρηση, καθώς για πρώτη φορά έγινε διαθέσιμο τον Μάιο του 2016, και ενώ είχε ήδη προηγηθεί μια ανανέωση του μοντέλου στην έκθεση της Γενεύης του 2015. Πρόσφατα, στην έκθεση του Los Angeles, η εταιρία παρουσίασε ένα εκτεταμένο facelift, αλλά στην έκθεση της Γενεύης, στις αρχές του μήνα, η Ford δεν το είχε στο περίπτερο της, με τις πληροφορίες μας να λένε ότι δεν θα κυκλοφορήσει πριν τις αρχές του επόμενου έτους.

Σύμφωνα με την εταιρία, για την εξέλιξη του μοντέλου συνεργάστηκαν σχεδιαστές και μηχανικοί από 16 χώρες. Για την εμφάνιση υπεύθυνο ήταν το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην Βραζιλία, με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας να έρχονται από την Ινδία.

Σχεδιαστικά το EcoSport μόνο αδιάφορο δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις, καθώς αρχικά το υπερυψωμένο αμάξωμα και έπειτα οι όμορφες λεπτομέρειες, που προέρχονται από το Fiesta και το B-Max, τραβούν το βλέμμα. Έχει ξεχωριστό αμάξωμα, και διαθέτει έντονη προσωπικότητα, χωρίς ωστόσο να φτάνει στα όρια του εκκεντρικού, όπως αυτή του Nissan Juke ή του Citroen C4 Cactus.

Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την μεγάλη μάσκα, που ακολουθεί την εταιρική ταυτότητα, με τις χρωμιωμένες λεπίδες να τονίζουν το πλάτος του αυτοκίνητου. Ακολούθως, θα διακρίνεις το κοντό καπό, τις κεκλιμένες εμπρός κολόνες, και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, με τις χαρακτηριστικές λωρίδες των LED φώτων ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται σχετικά ψηλά και μέσα σε χρωμιωμένο πλαίσιο, ενώ ο προφυλακτήρας διαθέτει ασημένια προστατευτικά, τα οποία ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν μεγάλα φωτιστικά σώματα, με τον προφυλακτήρα, όπως και τα πλαϊνά μαρσπιέ, να διαθέτουν πλαστικά προστατευτικά, που δίνουν έναν πιο off-road προσανατολισμό. Η βασικότερη αισθητική διαφορά του EcoSport σε σχέση με τις εκτός Ευρώπης αγορές είναι η απουσία της -κρεμασμένης εξωτερικά και πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών- ρεζέρβας. Αν θες βέβαια μπορείς να την τοποθετήσεις με επιπλέον κόστος €230, αλλά θα έχεις ένα “εξόγκωμα” στο πίσω μέρος, το οποίο θα περιορίζει την ορατότητα σου, ενώ θα αυξάνει και το μήκος του οχήματος κατά 257 χλστ.

Μιλώντας για τις διαστάσεις, το EcoSport έχει μήκος 4.017 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ., ενώ το ύψος φτάνει τα 1.665 χλστ. μαζί με τις ασημί ράγες οροφή. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην B πλατφόρμα της εταιρίας, αυτή που χρησιμοποιεί το Fiesta και το B-Max, όμως, το μεταξόνιο του έχει επιμηκυνθεί κατά 30 χλστ., και πλέον φτάνει τα 2.519 χλστ. Οι κοντοί πρόβολοι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (180 χλστ.) προσφέρουν καλές γωνίες προσέγγισης (22,1 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες), με την γωνία ράμπας να ανέρχεται στις 24,8 μοίρες. Αυτό, όμως, έχει επίπτωση στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd 0,365.

Εδώ δεν θα μπορούσα να μην παρατηρήσω το εντελώς μη εργονομικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, το οποίο, όπως βλέπεις, δεν ανοίγει προς τα πάνω αλλά προς τα αριστερά. Έτσι, θα χρειαστεί να έχεις απόσταση από το πίσω όχημα όσο το πλάτος της, έτσι ώστε να μπορέσεις να την ανοίξεις, ενώ υποχρεωτικά την προσεγγίζεις από την δεξιά πλευρά, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα σε βολέψει αν παρκάρεις κολλητά σε τοίχο.

Επίσης, το χερούλι της πόρτας είναι ενσωματωμένο και καλά κρυμμένο στο πίσω δεξί φωτιστικό σώμα, όντας σε μία αισθητική αρμονία με το αριστερό φως της όπισθεν, αλλά αν δεν το ξέρεις θα το ψάχνεις στο σημείο της πινακίδας, εκεί που συνήθως βρίσκεται. Το μόνο θετικό είναι ότι επειδή βρίσκεται ψηλά, παραμένει καθαρό εν κινήσει.

Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το EcoSport κάνει χρήση από ατσάλι βορίου εξαιρετικά υψηλής αντοχής που έχει χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των θυρών, δημιουργώντας έναν πολύ ανθεκτικό κλωβό ασφαλείας. Πέρασε τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP τον Νοέμβριο του 2013, αποσπώντας 4 αστέρια ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα, πήρε 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 77% στη προστασία παιδιών, 58% στη προστασία πεζών και 55% στα συστήματα ασφαλείας.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, το ταμπλό πρακτικά έρχεται αυτούσιο από το Fiesta, το οποίο είναι στην αγορά από το 2008. Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στους αεραγωγούς της κεντρικής κονσόλας, στο διαφορετικό ντουλαπάκι συνοδηγού, καθώς και στο ύψος του ταμπλό, το οποίο εδώ είναι λίγο μεγαλύτερο. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι ίδια τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, με αυτά του EcoSport να είναι εμφανώς κατώτερης διαλογής, ενώ ασυνήθιστα μέτρια για μοντέλο της Ford είναι η συναρμολόγηση και το φινίρισμα τους, τόσο στην κονσόλα όσο και στις πόρτες.

Η καμπίνα του EcoSport δεν είναι πολύ φωτεινή, με τις σκούρες επενδύσεις να την κάνουν να μοιάζει μικρότερη απ’όσο είναι, αν και γίνεται προσπάθεια να σπάσει η μονοτονία με ασημένιες λεπτομέρειες. Κατά τ’άλλα, η εικόνα είναι γνώριμη χωρίς κάποιες αλλαγές, με τον πλέον άσπρο/μπλε φωτισμό του καντράν να είναι ξεκούραστος στις βραδινές μετακινήσεις. H Ford εξοπλίζει το EcoSport με το σύστημα SYNC, με την οθόνη των 4 ιντσών να είναι αρκετά μικρή τόσο για το σύστημα πλοήγησης, όσο και για την κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, τα πολλά κουμπιά είναι κουραστικά στο μάτι και απαιτούν αρκετό χρόνο ώστε να απομνημονεύσεις τις λειτουργίες του, και να πηγαίνει το χέρι σου αυτόματα.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αν και σχετικά υψηλή, με το κάθισμα να προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης ύψους, ενώ η κολόνα του τιμονιού ρυθμίζεται ως προς το ύψος και την απόσταση. Τα καθίσματα έχουν στενή βάση, αλλά προσφέρουν άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και στα πολύωρα ταξίδια, χωρίς να υστερούν σημαντικά στην πλευρική στήριξη. H περιμετρική ορατότητα είναι καλή, με τις σχετικά φαρδιές εμπρός και πίσω κολόνες να κρύβουν κάποια στοιχεία. Δε θα δυσκολευτείς, όμως, να παρκάρεις το αυτοκίνητο, χάρη στους μεγάλους καθρέφτες.

Οι χώροι του EcoSport είναι αρκετά συμπαθητικοί, δεδομένου των διαστάσεων, και καλύτεροι από του Fiesta. Θα βολέψει άνετα τέσσερις ενήλικες, χωρίς να γίνονται ιδιαίτερες παραχωρήσεις από του πίσω, καθώς ο χώρος είναι επαρκείς για δύο φυσιολογικού αναστήματος, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν ένα ευήλιο εσωτερικό. Ο πέμπτος επιβάτης σίγουρα δεν θα νιώσει άνετα, εξαιτίας του περιορισμένου εσωτερικού πλάτους, πάντως υπάρχει άφθονος χώρος για τα κεφάλια, με τις μεγάλες πόρτες να διευκολύνουν την είσοδο/έξοδο.

Υπάρχουν 20 λύσεις αποθήκευσης, όπως χώρος στις θήκες των θυρών για την αποθήκευση μπουκαλιών 1.5-λίτρου, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και ένα κλιματιζόμενο ντουλαπάκι που χωράει μέχρι έξι κουτάκια 350 ml.

Η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη σε κλίση, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες, αλλά αντίστοιχα αυξομειώνει την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Έτσι, από τα 333 λίτρα που έχει στην κανονική ρύθμιση της κλίσης, μπορεί να φτάσει τα 310 λίτρα στην πιο ξαπλωμένη ρύθμιση ή τα 375 στην πιο όρθια. Όταν, όμως, αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60/40 δημιουργείται ένας χώρος 1.238 λίτρων, ο οποίος δεν είναι επίπεδος, χάρη στο έντονο σκαλοπάτι. Το κατώφλι, όμως, είναι αρκετά χαμηλό, καθώς τα 644 χλστ. διευκολύνουν την εύκολη φόρτωση του πορτμπαγκάζ.

Κινητήρες

Κάτω από το μικρό καπό των δύο αυτοκινήτων που είχαμε για δοκιμή δεν συναντάμε εκπλήξεις, με το πορτοκαλί να κινούταν από τον 1.500άρη TDCi τετρακύλινδεο πετρελαιοκινητήρα, που έχουμε δοκιμάσει στο Focus, απόδοσης 95 ίππων στις 3.750 σ.α.λ., και το καφέ με τον 1.000άρη τρικύλινδρο EcoBoost βενζινοκινητήρα, απόδοσης 140 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., αυτόν που είχε το Fiesta Black/Red Edition.

Αυτά είναι τα δύο κινητήρια σύνολα με τα οποία είναι διαθέσιμο το μοντέλο, με τον πετρελαιοκινητήρα να έχει ροπή 215 Nm αντίστοιχα, πλήρως διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 3.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την Ford να ανακοινώνει ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14 δευτερόλεπτα, με το VBox μας να δείχνει ελάχιστα καλύτερη επίδοση, καθώς χρειάστηκε 13,89 δευτ. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 160 χλμ. Το βάρος του αμαξώματος ανακοινώνεται στα 1.310 κιλά, με την ζυγαριά να δείχνει 1.300 κιλά, γι’αυτό ίσως οι ρεπρίζ του αυτοκινήτου δεν είναι οι καλύτερες δυνατές.

Ford EcoSport 1.5 TDCi Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 13,89 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,28 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,97 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 21,16 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,51 μέτρα σε 2,99 δευτ.

Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,4 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που έδειξε το trip computer κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας και τα 800 χλμ που γράψαμε, να ήταν στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ 52 λίτρων έχει μια αυτονομία της τάξης των των 900 με 960 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 115 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι καλείσαι να πληρώσεις τέλη κυκλοφορίας ύψους €112,7.

Από την άλλη, το βενζινοκίνητο μοντέλο φοράει τον ισχυρότερο κινητήρα αυτοκινήτου παραγωγής 1.0-λίτρου. Χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) και τεχνολογία άμεσου ψεκασμό υψηλής πίεσης. Ο συμπαγής, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής ανεβάζει μέχρι 248.000 σ.α.λ. και προσφέρει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 2,6 bar (38 psi), με την ροπή να αγγίζει τα 210 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. μέχρι τις 5.000 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την Ford να ανακοινώνει ότι το αυτοκίνητο επιταχύνει σε 11,2 δευτ., με το VBox να δείχνει 10,98 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα. Το ανακοινώσιμο βάρος είναι στα 1.275 κιλά, με αυτό που είδαμε στην ζυγαριά να ήταν 1.270, γι’αυτό και από πλευράς επιδόσεων το βενζινοκίνητο μοντέλο κερδίζει κατά κράτος το πετρελαιοκίνητο, όντας και από τα καλύτερα της αγοράς. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που έδειξε το trip computer κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας και τα 650 χλμ που γράψαμε, να ήταν στα 6,9 λίτρα/100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ 52 λίτρων έχει μια αυτονομία της τάξης των των 700 με 750 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 125 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι καλείσαι να πληρώσεις τέλη κυκλοφορίας ύψους €150.

Ford EcoSport 1.0 140 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,98 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,02 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 8,01 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 12,51 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,85 μέτρα σε 2,98 δευτ.

Τιμή-Εξοπλισμός

Το Ford Ecosport είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Titanium και το Titanium X, με την τιμολογιακή τους διαφορά να είναι σχεδόν €120. Η βασική τιμή του πετρελαιοκίνητου μοντέλου ανέρχεται στα €21.092, η οποία πέφτει στα €17.919 χάρη στο τρέχον προωθητικό πρόγραμμα, με την Titanium X να κοστίζει €87 επιπλέον.

Από πλευράς βενζίνης υπάρχει η έκδοση με τα 125 και τα 140 άλογα. Η πρώτη ξεκινάει από €19.527, η οποία πέφτει στα €16.990 χάρη στο τρέχον προωθητικό πρόγραμμα, με την Titanium X να κοστίζει €139 επιπλέον. Η έκδοση με τα 140 άλογα ξεκινάει από €20.130, η οποία πέφτει στα €17.205 χάρη στο τρέχον προωθητικό πρόγραμμα, με την Titanium X να κοστίζει €139 επιπλέον.

Ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, καθώς εφοδιάζεται με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, οροφής και πλευρικούς, καθώς και με αερόσακο γονάτων οδηγού, ενώ μεταξύ των συστημάτων ασφαλείας περιλαμβάνονται: traction control, ESP, ABS με Emergency Brake Assist, Hill Start Assist, Cruise Control, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, δείκτη απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού, με τις Titanium X εκδόσεις να έχουν 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 205/50, ηλεκτρικούς καθρέπτες κλπ.

Στον δρόμο

Όπως πιθανώς κατάλαβες, το EcoSport αποτελεί ένα προϊόν που εξελίχθηκε κυρίως για τις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά μέσω των απαραίτητων τροποποιήσεων εισήχθη και στην Ευρώπη. Έχοντας σαν καλή βάση την δοκιμασμένη πλατφόρμα του Fiesta, η Ford επαναρύθμισε την πίσω ανάρτηση, μειώνοντας και το ύψος της κατά 10 χλστ. Η διάταξη της δεν κρύβει εκπλήξεις, καθώς μπροστά υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω ένας ημιάκαμπτος άξονας.

Η κύλιση του αυτοκινήτου δεν είναι κακή, αλλά σίγουρα δεν είναι η συνηθισμένη για Ford, ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά αγνοούνται ή απλά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ κατά τη διάρκεια της ρύθμισης του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης για την Ευρώπη. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή και σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά θα περάσουν αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό της καμπίνας. Επίσης, το Ecosport εμφανίζει στις στροφές μια νευρική τάση του πίσω μέρους, το οποίο ανοίγει την τροχιά του όταν ανεβαίνουν τα χλμ/ώρα, κάτι που στον επαρχιακό δρόμο γίνεται κάτι παραπάνω από αισθητό.

Αυτό επιβαρύνεται και από το ψηλόλιγνο αμάξωμα, το οποίο οι τυχόν δυνατοί άνεμοι θα επηρεάσουν την ευστάθεια του, παρόλα αυτά το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μέτρια, με την υποστροφή να εμφανίζεται σχετικά νωρίς, λόγω ελαστικών, αλλά χωρίς να είναι απότομη. Το ESP επεμβαίνει αποτελεσματικά και νωρίτερα από το αναμενόμενο, ενώ δεν απενεργοποιείται. Σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο δεν υστερεί κάπου αισθητά, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στα Renault Captur ή Opel Mokka X, οι διαστάσεις των οποίων είναι αρκετά κοντά.

Το Ecosport είναι απόλυτα ασφαλές σε ταχύτητες στις οποίες οι περισσότεροι ιδιοκτήτες θα το οδηγήσουν, με το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης να είναι γρήγορο, καθώς από άκρη-σε-άκρη χρειάζεται μόλις 2,6 στροφές, με την αίσθηση του να είναι καλή, με την πληροφόρηση από τον δρόμο να είναι αξιοπρεπής. Επίσης, μεγάλο ατού του αυτοκινήτου είναι ο κύκλος στροφής, ο οποίος είναι μόλις 10,6 μέτρα, κάτι που κάνει το αυτοκίνητο ευέλικτο μέσα στα στενά της πόλης.

Από πλευρά κινητήρων, ο πετρελαιοκινητήρας θα έλεγα ότι απογοητεύει, τόσο με την λειτουργία του όσο και με την απόδοση του, κάνοντας την βενζινοκίνητη έκδοση πρακτικά μονόδρομο. Όπως είδες παραπάνω, οι επιδόσεις δεν είναι καλές, πόσο μάλλον σε ένα θεωρητικό σενάριο καλοκαιριού με ανοιχτό air-condition και με τέσσερις επιβάτες. Απέχει αρκετά από τον ανταγωνισμό, με την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου να μην βελτιώνει την κατάσταση στις ρεπρίζ.

Παρόλα αυτά, έχει αρκετά καλή απόκριση στις εντολές του γκαζιού, με την ιδανική λειτουργία του και την εμφάνιση της ροπής να περιορίζεται σε ένα μικρό εύρος στροφών, περίπου από τις 1.700 μέχρι τις σχεδόν 3.000 σ.α.λ. Επίσης, δεν είναι ούτε πολύ οικονομικός, ενώ το κροτάλισμα του και οι κραδασμοί στο ρελαντί είναι αισθητοί. Ακολούθως όταν ανεβαίνουν οι στροφές γίνεται σχετικά ενοχλητικός, και λιγότερο φιλικός, καθώς εμφανίζει μη ραφιναρισμένη λειτουργία, κάτι που δεν συνάδει με την ποιότητα της Ford. Σε χαμηλές ταχύτητες και με ήπιο γκάζι, η ελαστικότητα του είναι καλή, αλλά ακόμη και σε συνδυασμό με την μέτρια συναρμολόγηση των υλικών στο εσωτερικό, θα νιώσεις δονήσεις από το κάθισμα και τους διακόπτες.

Και έρχομαι στον βενζινοκινητήρα, με το μόνο ψεγάδι του να είναι το 5-τάχυτο κιβώτιο. Παρόλα αυτά, το κιβώτιο και στις δύο περιπτώσεις έχει ένα πολύ καλό και ακριβές κούμπωμα, όπως επίσης καλή είναι η λειτουργία του συμπλέκτη.

Εξαιτίας πάλι των μακριών σχέσεων του κιβωτίου και του μη αμελητέου βάρους του, δείχνει να ζορίζεται στις χαμηλές ταχύτητες, όπως φαίνεται και από τις μετρήσεις, Μόλις, όμως, μπει στο ιδανικό εύρος λειτουργίας, εμφανίζει εντυπωσιακή γραμμικότητα κι ευστροφία μέχρι σχεδόν τον κόφτη. Έχοντας back-to-back τα αυτοκίνητα, ο 1.000άρης EcoBoost πραγματικά μεταμορφώνει το σύνολο, ενώ η πιο ήπια λειτουργία του και η σχεδόν παντελής έλλειψη τριγμών, κρύβει τις όποιες αδυναμίες του εσωτερικού.

Η απόκριση από το γκάζι είναι άμεση, αν και ο κινητήρας εμφανίζει ένα μικρό lag, το οποίο είναι κατά βάση ανεπαίσθητο. Αυτός ξυπνάει από τις μόλις 1.800 στροφές και ανεβάζει αδιάκοπτα και απροβλημάτιστα μέχρι τις 6.000 σ.α.λ., ξεχνώντας παντελώς ότι οδηγείς ένα τρικύλινδρο χιλιάρη. Η απλωμένη ροπή του θα σε βοηθήσει να έχεις 5η σχέση στο κιβώτιο και να κινείσαι με αστικές ταχύτητες, κάτι που σε ανταμείβει με απροβλημάτιστες μετακινήσεις και κυρίως με συγκρατημένη κατανάλωση. Αν τον πιέσεις, όμως, μπορείς σχετικά εύκολα να δεις νούμερα 9+ λίτρων.

Η οδηγική του συμπεριφορά έχει μια μικρή διαφορά σε σχέση με το πετρελαιοκινήτο, κυρίως χάρη στο μικρότερο βάρος που υπάρχει στον εμπρός άξονα. Έτσι, γίνεται λίγο πιο ζωντανό, με τις σφιχτές ρυθμίσεις του να σε προδιαθέτουν να ανεβάσεις ρυθμό, χωρίς ωστόσο να μετουσιώνονται σε sport συμπεριφορά, όπως του Fiesta. Το EcoSprot αρέσκεται σε ήρεμους ρυθμούς οδήγησης, και έχει κατεξοχήν αστικό χαρακτήρα. Έτσι, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος προσθέτει πόντους στην αστική “ζούγκλα”, χωρίς ωστόσο να σε προδιαθέτει για πολλές εκτός δρόμου ικανότητες. Γι’αυτό καλό είναι να μην έχεις διάθεση να κινηθείς σε σαθρές, λασπώδεις ή πορώδεις επιφάνειες, κάτι που είναι ασφαλές να υποθέσω ότι οι περισσότεροι αγοραστές δεν θα το επιχειρήσουν.

Κλείνοντας, για την πέδηση χρησιμοποιεί αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός με δίσκους διαστάσεων 278 χλστ., ενώ πίσω έχει ταμπούρα με διάμετρο 227 χλστ. Για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα και τα δύο αυτοκίνητα χρειάστηκαν σχεδόν 38 μέτρα, μια καλή επίδοση, με το πεντάλ να έχει σωστή και προοδευτική αίσθηση.

Συμπέρασμα

Το EcoSport της Ford έχει απήχηση σε όλων των ειδών τους καταναλωτές επειδή προσφέρει μία λύση για όλες τις ανάγκες, όπως ένα smartphone μπορεί να είναι ταυτόχρονα κάμερα, media player, και φακός. Δυστυχώς δεν είναι η καλύτερη πρόταση της κατηγορίας, ενώ κρίνοντας το νέο μοντέλου που το είδαμε από κοντά στο Los Angeles, και η Μπλε Οβάλ φαίνεται να έχει καταλάβει το λάθος της και να διορθώνει τουλάχιστον την ποιότητα του εσωτερικού. Εξαιτίας των τρεχουσών προσφορών η απόκτηση είναι αρκετά δελεαστική, και ίσως έτσι βάζεις στην άκρη τα μέτρια πλαστικά του και την μη ελκυστική οδηγική του συμπεριφορά.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...