Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Suzuki Swift [Τιμές]

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Κάτι λιγότερο από έναν μήνα μετά το παγκόσμιο ντεμπούτου του νέου Suzuki Swift στην έκθεση της Γενεύης, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πανελλήνια παρουσίαση του δημοφιλέστατου ιαπωνικού μοντέλου, με την τρίτη γενιά (για άλλους τέταρτη) να είναι διαθέσιμη στην χώρα μας αμέσως μετά το Πάσχα. Μετά την προϊοντική παρουσίαση ακολούθησε μια μικρή πρώτη επαφή 50 χλμ., γι’αυτό θα πρέπει να περιμένεις την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή για την αναλυτική δοκιμή.

Από το 2004, το Swift έχει αισίως κερδίσει περισσότερους από 5,4 εκατομμύρια αγοραστές, εκ των οποίων το 1 εκατ. είναι στην Ευρώπη, ενώ στην χώρα μας έχει εντυπωσιακά καλή πορεία, καθώς αυτά τα 13 χρόνια έχουν πουληθεί 31.000 αυτοκίνητα, με κάποιες χρονιές να είχε κατακτήσει το 46% της συνολικής πίτας της μάρκας.

Το αυτοκίνητο

Το νέο Swift διαθέτει νέο σχεδιασμό, κρατώντας κάποια στοιχεία που υπενθυμίζουν την κληρονομιά του. Έτσι, διαθέτει δυνατούς “ώμους” και κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Χάρη στις νέες διαστάσεις και στην εντελώς νέα πλατφόρμα, το αυτοκίνητο διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους, και οπτικά αυτό απεικονίζεται από τις μαύρες κολόνες της οροφής που δίνουν την αίσθηση ότι αυτή αιωρείται. Ακόμα, οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι ενσωματωμένες στις κολώνες, δίνοντας έτσι ταυτόχρονα στιλ και σπορ χαρακτήρα, καθώς πλέον το Swift είναι διαθέσιμο μόνο σε 5-θυρη έκδοση, ενώ μια ακόμα high-tech πινελιά αποδίδεται από τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα (ανάλογα την έκδοση), που χρησιμοποιούνται εμπρός και πίσω.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του νέου Swift βασίστηκε στην ιδέα της τολμηρής εξέλιξης του γνήσιου DNA του μοντέλου. Σκοπός ήταν αυτό να κληρονομήσει τα ιδιαίτερα στιλιστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, επανασχεδιάζοντας κατάλληλα τα στοιχεία που χρειάζονταν ανανέωση, ώστε να εξελιχθεί. Το αποτέλεσμα είναι μια επιθετικού σχεδιασμού εμπρός γρίλια, η προέκτασή της οποίας συνεχίζει στον προφυλακτήρα, και τα τονισμένα φτερά να εκφράζουν δυναμισμό. Πίσω τα φωτιστικά σώματα εξέχουν ελαφρώς από το αμάξωμα, ενώ υπάρχει και μια διακριτική αεροτομή. Συνολικά έχει μια συμπαγής, χαμηλή μορφή, με επιβλητική εμπρός μάσκα και έντονες πλευρικές γραμμές, που συνδυάζονται αρμονικά, ενώ παράλληλα είναι 8% πιο αεροδυναμικό.

Το μήκος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 10 χλστ., σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. Πιο συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 3.840 χλστ., το πλάτος τα 1.735 χλστ., το ύψος τα 1.495 χλστ. (+25 χλστ η τετρακίνητη έκδοση), κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, τονίζοντας έτσι τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.450 χλστ., με το σημαντικότερο στοιχείο να είναι ότι, χάρη στη νέα πλατφόρμα, ο εμπρός πρόβολος έχει μειωθεί κατά 75 χλστ., δίνοντας την δυνατότητα να αυξηθεί ο πίσω κατά 50 χλστ., κάτι που έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τον χώρο αποσκευών και τους πίσω επιβάτες.

Το νέο Swift πλέον παράγεται στην Ιαπωνία, και όχι στην Ουγγαρία ή στην Ινδία απ’όπου και ερχόταν το προηγούμενο, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που πατάει σε μια νέα γενιάς πλατφόρμα, την Heartect, η οποία είναι 30 κιλά ελαφρύτερη και προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, καθώς είναι ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη. Η ολική αναδιάρθρωση της δομής του πατώματος και της διαμόρφωσης των τμημάτων αυτού, είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση ενός πλαισίου υψηλής ακαμψίας που βελτιώνει την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και έχει μια συνεχή, ομαλή και καμπυλωτή μορφή που βοηθά στην απορρόφηση της ενέργειας.

Αυτό οδήγησε στη μείωση των απαραίτητων ενισχύσεων, γεγονός που κάνει το αμάξωμα να ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα, σε σχέση με το υπάρχον Swift, κάτι που συμβάλλει εξαιρετικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιφέρει δραστική βελτίωση στις βασικότερες των λειτουργιών του οχήματος, στην κύλιση, τις στροφές ή στο φρενάρισμα. Επίσης, η συνολική βελτιστοποίηση του πατώματος και των μερών που προσαρτώνται σε αυτό έχει μειώσει το θόρυβο και τις δονήσεις, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο άνετο στο εσωτερικό.

Το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές του οργανισμού EuroNCAP, αλλά διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με βασικότερο το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης Dual Sensor Brake Support (DSBS). Αυτό, αν εντοπίσει πιθανότητα σύγκρουσης με αντικείμενο που βρίσκεται εμπρός, ενεργοποιεί μια ηχητική και μια οπτική ειδοποίηση. Σε περίπτωση που εντοπίσει σημαντικό κίνδυνο και ο οδηγός πραγματοποιήσει φρενάρισμα πανικού, το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση πέδησης, ενισχύοντας το φρενάρισμα. Σε περίπτωση που ο κίνδυνος αυξηθεί ακόμα περισσότερο, το σύστημα ενεργοποιεί ισχυρότερα την αυτόματη πέδηση, σε μια προσπάθεια αποφυγής της σύγκρουσης ή έστω τη μείωσης της ζημιάς. Ακόμα υπάρχουν τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

Η φιλοσοφία της εξέλιξης του DNA του Swift υπάρχει και στο εσωτερικό και εκφράζεται μέσω τεσσάρων χαρακτηριστικών: της σπορτίφ εμφάνισης, της ποιότητας, της καινοτομίες και της λειτουργικότητας. Έτσι, σε αρμονία με το μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό, ο εσωτερικός προσφέρει μια εξίσου σύγχρονη καμπίνα.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι εντελώς νέος και ο πιο οδηγοκεντρικός σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Έτσι, αυτή έχει κλίση 5 μοιρών προς τον οδηγό, με τις λευκές λεπτομέρειες και το σατινέ χρώμιο στο ταμπλό, σε συνδυασμό με το μαύρο χρώμα του πίνακα οργάνων να δημιουργούν μια έντονη αντίθεση στο εσωτερικό. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διαθέτει οθόνη αφής με διαγώνιο 7 ίντσες, με την οθόνη να είναι χωρισμένη σε τέσσερα τεταρτημόρια και να περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την σύνδεση με smartphones, ενώ χρησιμοποιείται για την κάμερα οπισθοπορείας, υποστηρίζοντας Apple CarPlay και Android Auto.

Ο πολλαπλών πληροφοριών πίνακας οργάνων διαθέτει όμορφη σχεδίαση με αίσθηση ρολογιού χρονογράφου, και είναι φωτιζόμενος στα άκρα, δίνοντας την αίσθηση του πλάτους. Ανάμεσα στα αναλογικά όργανα υπάρχει μια έγχρωμη LCD οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών, ενώ ο πιο σπορ προσανατολισμός του Swift υπογραμμίζεται και από το “κοφτό” κάτω άκρο του τιμονιού. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παντού σκληρά, χωρίς ωστόσο να δείχνουν φθηνά, αν και αυτά στα πάνελ των θυρών θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Επίσης, η συναρμογή του και το feedback από τα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας, δείχνουν ίσως το μοναδικό σημείο που έχει γίνει περιορισμός του κόστους από την Suzuki.

Τα εμπρός καθίσματα έχουν βελτιστοποιημένο σχήμα και προσφέρουν καλύτερη άνεση, καθώς και υπερυψωμένα πλαϊνά στηρίγματα. Κατά την σύντομη επαφή, το Swift έδειξε ότι θα φιλοξενήσει με χαρακτηριστική ευκολία 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, καθώς χαμηλώνοντας τις βάσεις των καθισμάτων εξασφαλίστηκε επαρκέστατος χώρος για τα κεφάλια, διατηρώντας τον ίδιο με αυτό που έχει το υπάρχον Swift για τις εμπρός θέσεις, αλλά προσθέτοντας 23 επιπλέον χιλιοστά κάθετο και οριζόντιο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ακόμα, τα εμπρός καθίσματα έχουν μετακινηθεί κατά 10 χιλιοστά προς τα έξω, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ τους κατά 20 χιλιοστά.

Τέλος, αξιοποιώντας την νέα πλατφόρμα, το νέο Swift έχει μεγαλύτερο κατά 54 λίτρα χώρο αποσκευών, καθώς αυτός πλέον φτάνει τα 265 λίτρα. Είναι κατά 75 χιλιοστά μακρύτερος με ιδανική διαμόρφωση του σχήματός του σε κάθε λεπτομέρεια, κάτι που επιτρέπει διευρυμένη χωρητικότητα, χωρίς να θυσιάζεται η εξωτερική εμφάνιση.

Κινητήρες

Τα μηχανικά σύνολα δεν είναι καινούρια, αλλά σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου πραγματικά δείχνουν να έχουν νέα -καλύτερα- χαρακτηριστικά. Το νέο Suzuki Swift προσφέρεται αποκλειστικά με δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1,0-λίτρου και έναν ατμοσφαιρικό 1,2 λίτρων, με το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε για τα λίγα αυτά χλμ. να διαθέτει τον πρώτο.

Πιο συγκεκριμένα, ο 998 κ.εκ. BoosterJet είναι ένας turbo βενζινοκινητήρας, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χάρη στον έλεγχο της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης turbo (wastegate), η οποία κλείνει για να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κατά τη λειτουργία σε υψηλό φορτίο και παραμένει ανοιχτή κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης, μειώνει τις απώλειες, πετυχαίνοντας έτσι εξαιρετική επίδοση, τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Έχει μέγιστη απόδοση 112 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα επιταχύνει σε 10,6 δευτ. με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και 10 δευτ. με το 6-τάχυτο αυτόματο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,6 λίτρα/100 χλμ, με το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτή πέφτει στα 4,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 104 και 97 γρ./χλμ. αντίστοιχα. To βάρος με αυτόν τον κινητήρα ξεκινάει από τα 865 κιλά και φτάνει μέχρι τα 925 κιλά, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού καθώς και το αν εφοδιάζεται με το SHVS υβριδικό σύστημα.

Από την άλλη, υπάρχει ο 1,2-λίτρων DualJet ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας. Έχει χωρητικότητα 1.242 κ.εκ., διαθέτει δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο, και παρέχει βελτιωμένη θερμική απόδοση, και επιτυγχάνει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Όσον αφορά στη μετάδοση, συνδυάζεται με ένα ιδανικά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Έχει μέγιστη απόδοση 90 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 120 Nm, διαθέσιμη από τις 4.400. Για τα 0-100 χλμ/ώρα επιταχύνει σε 11,9 δευτ. με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και 11 δευτ. με το CVT αυτόματο κιβώτιο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. (175 χλμ/ώρα το CVT). Μόνο με τον συγκεκριμένο κινητήρα διατίθεται και το σύστημα τετρακίνησης, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 12,6 δευτ. Με το ήπιο υβριδικό σύστημα οι τιμές επιτάχυνσης δεν αλλάζουν σε σχέση με την απλή έκδοση, ενώ με αυτό δεν διατίθεται το σύστημα τετρακίνησης.

Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ, (4,6 λίτρα/100 χλμ το CVT και 4,9 λίτρα/100 χλμ. το τετρακίνητο). Με το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτή πέφτει στα 4,0 λίτρα/100 χλμ για το χειροκίνητο και 4,5 λίτρα/100 χλμ. για το αυτόματο. Οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται από 90 μέχρι 110 γρ./χλμ. αντίστοιχα, ενώ αντίστοιχα το βάρος με αυτόν τον κινητήρα ξεκινάει από τα 840 κιλά και φτάνει μέχρι τα 980, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, την τετρακίνηση και το αν εφοδιάζεται με το SHVS υβριδικό σύστημα. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να τα δεις εδώ.

Τιμές – Εξοπλισμός

Όπως έγραψα στην εισαγωγή, το νέο Suzuki Swift θα ξεκινήσει επίσημα την εμπορική του πορεία σε σχεδόν 2 εβδομάδες, και θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το GL, το GL+ και το GLX. H βασική τιμή του με τον 1,2-λίτρων DualJet ξεκινά από €11.680, το επίπεδο GL+ κοστίζει €1.000 επιπλέον, ενώ το αυτόματο CVT κιβώτιο σε αυτό το επίπεδο χρεώνεται €1.400. Η ακριβότερη GLX έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα, και ξεκινάει από τα €15.080, ενώ το αυτόματο CVT χρεώνεται €1.000 επιπλέον, χωρίς το αυτοκίνητο να διαθέτει το SHVS. Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο και μόνο στο GL+ και GLX επίπεδο εξοπλισμού, με την χρέωση της να φτάνει τα €1.500 επιπλέον.

Από την άλλη, ο 1.000άρης BoosterJet είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το GL+ και το GLX, με την τιμή του πρώτο να ξεκινάει από τα €13.380. Αν θες το GLX επίπεδο με χειροκίνητο κιβώτιο, και εδώ προσφέρεται αποκλειστικά με το SHVS υβριδικό σύστημα, με το κόστος να ανέρχεται στα €16.380. Τέλος, η GLX έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, η οποία δεν διαθέτει το SHVS υβριδικό σύστημα κοστίζει από €16.880. Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

Στον δρόμο

Σίγουρα τα 50 χλμ. που γράψαμε σήμερα δεν ήταν ικανά για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά τα πρώτα δείγματα γραφής ήταν αρκετά καλά. Το νέο Swift πατάει πολύ σταθερά στον δρόμο, χάρη στη νέα πλατφόρμα αλλά και στα φαρδύτερα μετατρόχια, και συνολικά φάνηκε να προσφέρει βελτιωμένη στιβαρότητα, άνεση, και ευελιξία.

Κατά την διάρκεια εξέλιξης του νέου Swift, η Suzuki δεν έκανε δοκιμές μόνο στην Ιαπωνία, καθώς για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού έπρεπε να πατήσει και τους δρόμους της ηπείρου μας. Οι “εδώ” ομάδες μηχανικών της εταιρίας βοήθησαν δραστικά στη δημιουργία του νέου Swift, με το βασικό κομμάτι εξέλιξης του να ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016 στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γερμανία. Καλύπτοντας συνολικά περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα, οι ομάδες δοκίμασαν περίπου 90 διαφορετικά πρωτότυπα ανάρτησης, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν την ανάγκη για εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ευέλικτη και κοφτερή οδηγική συμπεριφορά, στους απαιτητικούς δρόμους με στροφές της Γερμανίας και στον υψηλής ταχύτητας αυτοκινητόδρομο.

Έτσι, το αυτοκίνητο πατάει σε μια νέου σχεδιασμού, ελαφριά και υψηλής ακαμψίας ανάρτηση, που διατηρεί τη χαρακτηριστική για Swift αμεσότητα στο στρίψιμο. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας, με τις αντιστρεπτικές να είναι κούφιες. Οι αναθεωρημένες βάσεις της ανάρτησης βελτιώνουν την οδηγική απόλαυση και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Συγκριτικά με το υπάρχον Swift, το κράτημα και η απόκριση στην είσοδο της στροφής, καθώς και η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιείται το έντονο στρίψιμο του τιμονιού, έχουν επίσης βελτιωθεί.

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε ήταν ο 1.000άρης κινητήρας, καθώς φάνηκε να έχει πολύ πλούσια δύναμη, με την γεμάτη ροπή του να είναι σύμμαχος για αβίαστες προσπεράσεις. Εμφανίζει πιο ζωηρή συμπεριφορά σε σχέση με το Baleno, και δείχνει να διαθέτει ελαστικότητα από χαμηλά, και μεγάλο εύρος λειτουργίας, μέχρι να πιάσει τον κόφτη λίγο πριν τις 6.000 σ.α.λ. Παράλληλα είναι εξαιρετικά ομαλός στην λειτουργία του, καθώς δεν εμφανίζει πουθενά σκαλοπάτι στην απόδοση του.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr