Advertisement

1Εισαγωγή

Κάτι λιγότερο από έναν μήνα μετά το παγκόσμιο ντεμπούτου του νέου Suzuki Swift στην έκθεση της Γενεύης, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πανελλήνια παρουσίαση του δημοφιλέστατου ιαπωνικού μοντέλου, με την τρίτη γενιά (για άλλους τέταρτη) να είναι διαθέσιμη στην χώρα μας αμέσως μετά το Πάσχα. Μετά την προϊοντική παρουσίαση ακολούθησε μια μικρή πρώτη επαφή 50 χλμ., γι’αυτό θα πρέπει να περιμένεις την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή, που θα έρθει πολύ σύντομα για την αναλυτική δοκιμή.

Από το 2004, το Swift έχει αισίως κερδίσει περισσότερους από 5,4 εκατομμύρια αγοραστές, εκ των οποίων το 1 εκατ. ήταν στην Ευρώπη, ενώ στην χώρα μας έχει εντυπωσιακά καλή πορεία, καθώς αυτά τα 13 χρόνια έχουν πουληθεί 31.000 αυτοκίνητα, με κάποιες χρονιές να είχε κατακτήσει το 46% της συνολικής πίτας της μάρκας.

Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Το νέο Swift διαθέτει νέο σχεδιασμό, κρατώντας κάποια στοιχεία που υπενθυμίζουν την κληρονομιά του. Έτσι, διαθέτει δυνατούς “ώμους”, και κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Χάρη στις νέες διαστάσεις και στην εντελώς νέα πλατφόρμα, το αυτοκίνητο διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους, και οπτικά αυτό απεικονίζεται από τις μαύρες κολόνες της οροφής που δίνουν την αίσθηση ότι αυτή αιωρείται. Ακόμα, οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι ενσωματωμένες στις κολώνες, δίνοντας έτσι ταυτόχρονα στιλ και σπορ χαρακτήρα, καθώς πλέον το Swift είναι διαθέσιμο μόνο σε 5-θυρη έκδοση, ενώ μια ακόμα high-tech πινελιά αποδίδεται από τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα (ανάλογα την έκδοση), που χρησιμοποιούνται εμπρός και πίσω.

 

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του νέου Swift βασίστηκε στην ιδέα της τολμηρής εξέλιξης του γνήσιου DNA του μοντέλου. Σκοπός ήταν αυτό να κληρονομήσει τα ιδιαίτερα στιλιστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, επανασχεδιάζοντας κατάλληλα τα στοιχεία που χρειάζονταν ανανέωση, ώστε να εξελιχθεί. Το αποτέλεσμα είναι μια επιθετικού σχεδιασμού εμπρός γρίλια, η προέκτασή της οποίας συνεχίζει στον προφυλακτήρα, και τα τονισμένα φτερά να εκφράζουν δυναμισμό. Πίσω τα φωτιστικά σώματα εξέχουν ελαφρώς από το αμάξωμα, ενώ υπάρχει και μια διακριτική αεροτομή. Συνολικά έχει μια συμπαγής, χαμηλή μορφή, με επιβλητική εμπρός μάσκα και έντονες πλευρικές γραμμές, που συνδυάζονται αρμονικά, ενώ παράλληλα είναι 8% πιο αεροδυναμικό.

Το μήκος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 10 χλστ., σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. Πιο συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 3.840 χλστ., το πλάτος τα 1.735 χλστ., το ύψος τα 1.495 χλστ. (+25 χλστ η τετρακίνητη έκδοση), κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, τονίζοντας έτσι τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.450 χλστ., με το σημαντικότερο στοιχείο να είναι ότι, χάρη στη νέα πλατφόρμα, ο εμπρός πρόβολος έχει μειωθεί κατά 75 χλστ., δίνοντας την δυνατότητα να αυξηθεί ο πίσω κατά 50 χλστ., κάτι που έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τον χώρο αποσκευών και τους πίσω επιβάτες.

Το νέο Swift πλέον παράγεται στην Ιαπωνία, και όχι στην Ουγγαρία ή στην Ινδία απ’όπου και ερχόταν το προηγούμενο, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που πατάει σε μιας νέας γενιάς πλατφόρμα, την Heartect, η οποία μόνο αυτή είναι 30 κιλά ελαφρύτερη και προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, καθώς είναι ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη. Η ολική αναδιάρθρωση της δομής του πατώματος και της διαμόρφωσης των τμημάτων αυτού, είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση ενός πλαισίου υψηλής ακαμψίας που βελτιώνει την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και έχει μια συνεχή, ομαλή και καμπυλωτή μορφή που βοηθά στην απορρόφηση της ενέργειας.

Αυτό οδήγησε στη μείωση των απαραίτητων ενισχύσεων, γεγονός που κάνει το αμάξωμα να ζυγίζει 120 κιλά λιγότερα, σε σχέση με το υπάρχον Swift, κάτι που συμβάλλει εξαιρετικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιφέρει δραστική βελτίωση στις βασικότερες των λειτουργιών του οχήματος, στην κύλιση, τις στροφές ή στο φρενάρισμα. Επίσης, η συνολική βελτιστοποίηση του πατώματος και των μερών που προσαρτώνται σε αυτό έχει μειώσει το θόρυβο και τις δονήσεις, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο άνετο στο εσωτερικό.

Το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές του οργανισμού EuroNCAP, αλλά διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με βασικότερο το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης Dual Sensor Brake Support (DSBS). Αυτό, αν εντοπίσει πιθανότητα σύγκρουσης με αντικείμενο που βρίσκεται εμπρός, ενεργοποιεί μια ηχητική και μια οπτική ειδοποίηση. Σε περίπτωση που εντοπίσει σημαντικό κίνδυνο και ο οδηγός πραγματοποιήσει φρενάρισμα πανικού, το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση πέδησης, ενισχύοντας το φρενάρισμα. Σε περίπτωση που ο κίνδυνος αυξηθεί ακόμα περισσότερο, το σύστημα ενεργοποιεί ισχυρότερα την αυτόματη πέδηση, σε μια προσπάθεια αποφυγής της σύγκρουσης ή έστω τη μείωσης της ζημιάς. Ακόμα υπάρχουν τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου.

Advertisement

3Εσωτερικό

Η φιλοσοφία της εξέλιξης του DNA του Swift υπάρχει και στο εσωτερικό, και εκφράζεται μέσω τεσσάρων χαρακτηριστικών: της σπορτίφ εμφάνισης, της ποιότητας, της καινοτομίες και της λειτουργικότητας. Έτσι, σε αρμονία με το μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό, ο εσωτερικός προσφέρει μια εξίσου σύγχρονη καμπίνα.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι εντελώς νέος και ο πιο οδηγοκεντρικός σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Έτσι, αυτή έχει κλίση 5 μοιρών προς τον οδηγό, με τις λευκές λεπτομέρειες και το σατινέ χρώμιο στο ταμπλό, σε συνδυασμό με το μαύρο χρώμα του πίνακα οργάνων να δημιουργούν μια έντονη αντίθεση στο εσωτερικό. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διαθέτει οθόνη αφής με διαγώνιο 7 ίντσες, με την οθόνη να είναι χωρισμένη σε τέσσερα τεταρτημόρια και να περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την σύνδεση με smartphones, ενώ χρησιμοποιείται για την κάμερα οπισθοπορείας, υποστηρίζοντας Apple CarPlay και Android Auto.

Ο πολλαπλών πληροφοριών πίνακας οργάνων διαθέτει όμορφη σχεδίαση με αίσθηση ρολογιού χρονογράφου, και είναι φωτιζόμενος στα άκρα, δίνοντας την αίσθηση του πλάτους. Ανάμεσα στα αναλογικά όργανα υπάρχει μια έγχρωμη LCD οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών, ενώ ο πιο σπορ προσανατολισμός του Swift υπογραμμίζεται και από το “κοφτό” κάτω άκρο του τιμονιού. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παντού σκληρά, χωρίς ωστόσο να δείχνουν φθηνά, αν και αυτά στα πάνελ των θυρών θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Επίσης, η συναρμογή του και το feedback από τα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας, δείχνουν ίσως το μοναδικό σημείο που έχει γίνει περιορισμός του κόστους από την Suzuki.

Τα εμπρός καθίσματα έχουν βελτιστοποιημένο σχήμα και προσφέρουν καλύτερη άνεση, καθώς και υπερυψωμένα πλαϊνά στηρίγματα. Κατά την σύντομη επαφή, το Swift έδειξε ότι θα φιλοξενήσει με χαρακτηριστική ευκολία 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, καθώς χαμηλώνοντας τις βάσεις των καθισμάτων εξασφαλίστηκε επαρκέστατος χώρος για τα κεφάλια, διατηρώντας τον ίδιο με αυτό που έχει το υπάρχον Swift για τις εμπρός θέσεις, αλλά προσθέτοντας 23 επιπλέον χιλιοστά κάθετο και οριζόντιο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ακόμα, τα εμπρός καθίσματα έχουν μετακινηθεί κατά 10 χιλιοστά προς τα έξω, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ τους κατά 20 χιλιοστά.

Τέλος, αξιοποιώντας την νέα πλατφόρμα, το νέο Swift έχει μεγαλύτερο κατά 54 λίτρα χώρο αποσκευών, καθώς αυτός πλέον φτάνει τα 265 λίτρα. Είναι κατά 75 χιλιοστά μακρύτερος με ιδανική διαμόρφωση του σχήματός του σε κάθε λεπτομέρεια, κάτι που επιτρέπει διευρυμένη χωρητικότητα, χωρίς να θυσιάζεται η εξωτερική εμφάνιση.

Advertisement

4Κινητήρες

Τα μηχανικά σύνολα δεν είναι καινούρια, αλλά σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου πραγματικά δείχνουν να έχουν νέα -καλύτερα- χαρακτηριστικά. Το νέο Suzuki Swift προσφέρεται αποκλειστικά με δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1,0-λιτρου και έναν ατμοσφαιρικό 1,2 λίτρων, με το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε για τα λίγα αυτά χλμ. να διαθέτει τον πρώτο.

Πιο συγκεκριμένα, ο 998 κ.εκ. BoosterJet είναι ένας turbo βενζινοκινητήρας, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χάρη στον έλεγχο της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης turbo (wastegate), η οποία κλείνει για να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κατά τη λειτουργία σε υψηλό φορτίο και παραμένει ανοιχτή κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης, μειώνει τις απώλειες, πετυχαίνοντας έτσι εξαιρετική επίδοση, τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Έχει μέγιστη απόδοση 112 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα επιταχύνει σε 10,6 δευτ. με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και 10 δευτ. με το 6-τάχυτο αυτόματο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,6 λίτρα/100 χλμ, με το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτή πέφτει στα 4,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 104 και 97 γρ./χλμ. αντίστοιχα. To βάρος με αυτόν τον κινητήρα ξεκινάει από τα 865 κιλά και φτάνει μέχρι τα 925 κιλά, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού καθώς και το αν εφοδιάζεται με το SHVS υβριδικό σύστημα.

Από την άλλη, υπάρχει ο 1,2-λίτρων DualJet ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας. Έχει χωρητικότητα 1.242 κ.εκ., διαθέτει δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο, και παρέχει βελτιωμένη θερμική απόδοση, και επιτυγχάνει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Όσον αφορά στη μετάδοση, συνδυάζεται με ένα ιδανικά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Έχει μέγιστη απόδοση 90 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 120 Nm, διαθέσιμη από τις 4.400. Για τα 0-100 χλμ/ώρα επιταχύνει σε 11,9 δευτ. με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και 11 δευτ. με το CVT αυτόματο κιβώτιο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. (175 χλμ/ώρα το CVT). Μόνο με τον συγκεκριμένο κινητήρα διατίθεται και το σύστημα τετρακίνησης, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 12,6 δευτ. Με το ήπιο υβριδικό σύστημα οι τιμές επιτάχυνσης δεν αλλάζουν σε σχέση με την απλή έκδοση, ενώ με αυτό δεν διατίθεται το σύστημα τετρακίνησης.

Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ, (4,6 λίτρα/100 χλμ το CVT και 4,9 λίτρα/100 χλμ. το τετρακίνητο). Με το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτή πέφτει στα 4,0 λίτρα/100 χλμ για το χειροκίνητο και 4,5 λίτρα/100 χλμ. για το αυτόματο. Οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται από 90 μέχρι 110 γρ./χλμ. αντίστοιχα, ενώ αντίστοιχα το βάρος με αυτόν τον κινητήρα ξεκινάει από τα 840 κιλά και φτάνει μέχρι τα 980, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, την τετρακίνηση και το αν εφοδιάζεται με το SHVS υβριδικό σύστημα. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να τα δεις εδώ.

Advertisement

5Τιμές – Εξοπλισμός

Όπως έγραψα στην εισαγωγή, το νέο Suzuki Swift θα ξεκινήσει επίσημα την εμπορική του πορεία σε σχεδόν 2 εβδομάδες, και θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το GL, το GL+ και το GLX. H βασική τιμή του με τον 1,2-λίτρων DualJet ξεκινά από €11.680, το επίπεδο GL+ κοστίζει €1.000 επιπλέον, ενώ το αυτόματο CVT κιβώτιο σε αυτό το επίπεδο χρεώνεται €1.400. Η ακριβότερη GLX έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα, και ξεκινάει από τα €15.080, ενώ το αυτόματο CVT χρεώνεται €1.000 επιπλέον, χωρίς το αυτοκίνητο να διαθέτει το SHVS. Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο και μόνο στο GL+ και GLX επίπεδο εξοπλισμού, με την χρέωση της να φτάνει τα €1.500 επιπλέον.

Από την άλλη, ο 1.000άρης BoosterJet είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το GL+ και το GLX, με την τιμή του πρώτο να ξεκινάει από τα €13.380. Αν θες το GLX επίπεδο με χειροκίνητο κιβώτιο, και εδώ προσφέρεται αποκλειστικά με το SHVS υβριδικό σύστημα, με το κόστος να ανέρχεται στα €16.380. Τέλος, η GLX έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, η οποία δεν διαθέτει το SHVS υβριδικό σύστημα κοστίζει από €16.880. Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

Advertisement

6Στον δρόμο

Σίγουρα τα 50 χλμ. που γράψαμε σήμερα δεν ήταν ικανά για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά τα πρώτα δείγματα γραφής ήταν αρκετά καλά. Το νέο Swift πατάει πολύ σταθερά στον δρόμο, χάρη στη νέα πλατφόρμα αλλά και στα φαρδύτερα μετατρόχια, και συνολικά φάνηκε να προσφέρει βελτιωμένη στιβαρότητα, άνεση, και ευελιξία.

Κατά την διάρκεια εξέλιξης του νέου Swift, η Suzuki δεν έκανε δοκιμές μόνο στην Ιαπωνία, καθώς για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού έπρεπε να πατήσει και τους δρόμους της ηπείρου μας. Οι “εδώ” ομάδες μηχανικών της εταιρίας βοήθησαν δραστικά στη δημιουργία του νέου Swift, με το βασικό κομμάτι εξέλιξης του να ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016 στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία. Καλύπτοντας συνολικά περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα, οι ομάδες δοκίμασαν περίπου 90 διαφορετικά πρωτότυπα ανάρτησης, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν την ανάγκη για εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ευέλικτη και κοφτερή οδηγική συμπεριφορά, στους απαιτητικούς δρόμους με στροφές της Γερμανίας και στον υψηλής ταχύτητας αυτοκινητόδρομο.

Έτσι, το αυτοκίνητο πατάει σε μια νέου σχεδιασμού, ελαφριά και υψηλής ακαμψίας ανάρτηση, που διατηρεί τη χαρακτηριστική για Swift αμεσότητα στο στρίψιμο. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτο άξονα, με τις αντιστρεπτικές να είναι κούφιες. Οι αναθεωρημένες βάσεις της ανάρτησης βελτιώνουν την οδηγική απόλαυση και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Συγκριτικά με το υπάρχον Swift, το κράτημα και η απόκριση στην είσοδο της στροφής, καθώς και η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιείται το έντονο στρίψιμο του τιμονιού, έχουν επίσης βελτιωθεί.

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε ήταν ο 1.000άρης κινητήρας, καθώς φάνηκε να έχει πολύ πλούσια δύναμη, με την γεμάτη ροπή του να είναι σύμμαχος για αβίαστες προσπεράσεις. Εμφανίζει πιο ζωηρή συμπεριφορά σε σχέση με το Baleno, και δείχνει να διαθέτει ελαστικότητα από χαμηλά, και μεγάλο εύρος λειτουργίας, μέχρι να πιάσει τον κόφτη λίγο πριν τις 6.000 σ.α.λ. Παράλληλα είναι εξαιρετικά ομαλός στην λειτουργία του, καθώς δεν εμφανίζει πουθενά σκαλοπάτι στην απόδοση του.

Advertisement
  • cfu

    απο την πρωτη γενια το αγαπαω το swift και αυτο δεν αποτελει εξαιρέσει!!!
    παμε ρε Swiftara μου

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πάντα ήταν και είναι αγαπημένο μου το Swift και το νέο είναι ωραίο, πιο νεανικό και μοντέρνο. Μου άρεσε ειδικά το εσωτερικό. Θα παίξει πολύ καλά στην κατηγορία και στην αγορά. Το Sport που θα είναι τόσο ελαφρύ και γρήγορο μας ελκυσε περισσότερο. Μπράβο στη Suzuki και σε σας για τη δοκιμή.

  • SAMURAI-66

    Βελτιωμενο σε ολα τα σημεια του δεν βλεπω γιατι να μην συνεχιση την πορεια προς την κορυφη των προκατοχων του.
    Δεν το βρισκω ασχημο εξωτερικα διατηρωντας την χαρακτηριστικη φινετσα του για να μοιαζει κοντα στης προηγουμενες γενιες και να ισορροπει το νιωθω ομως λιγοτερο εντυπωσιακο απο οσο πρεπει.
    Το σαλονι εχει επιτυχια σαν εικονα και η βελτιωση στο βαρος ειναι επιτυχια,λογικες και οι τιμες του ολοκληρωνουν το συνολο που ριχνεται στην μαχη σε δυσκολους καιρους.

  • ομορφο και μεσα και εξω … ελπιζω να ειναι αξιοπιστο οπως ολα τα σουζουκι .. θα παει καλα πιστευω …

  • ομορφο και μεσα και εξω … ελπιζω να ειναι αξιοπιστο οπως ολα τα σουζουκι .. θα παει καλα πιστευω …

  • xtra

    θα σκισει στην Ελλαδα!
    ειδικα στο κοκκινο που δεν φαινονται πολυ τα πισω φωτα , ειναι και κουκλι !

  • giannis1304

    δεν μου αρέσει απ’ έξω, το θεωρώ φλ@ρικο πολύ, γυναικείο. ίσως εκει να απευθύνεται και αυτό. Με τους κινητήρες λίγο τα έχουν μπερδεψει. η απουσία μικρού Diesel στην δική μας αγορά θα του κόψουν πωλήσεις. ακριβό. Δεν θα το εκτιμήσουν πολλοί πελάτες ότι έχει πλούσιο εξοπλισμό. το ότι κατασκευάζεται στην ιαπωνία θα σημαίνει αυτόματα πιο ακριβα ανταλλακτικά. οι κάτοxoι swift 2 γενιές πίσω καταλαβαίνουν τι θελω να πω

  • Anestis Genk

    Αίσθηση τιμονιού, φρένων, επιλογέα;

    Βλέπω το μέγιστο βάρος του Boosterjet GLX(όνομα παπιού), είναι 875 με τον βασικό και 925 με τον πλήρη εξοπλισμό. Τι εξοπλισμό περιλαμβάνουν αυτά τα 50 έξτρα κιλά;

    Σε χρυσό όπως το Ignis δεν θα διατεθεί;

    Αρνητικό το ότι δεν βλέπω μπούκες!

    • Mika

      Το υβριδικο συστημα ρε συ εχει το GLX, στανταρτ..Συν τον πλουσιοτερο εξοπλισμο.

    • Anestis Genk

      Ναι άρα τι σημαίνει το 875 στο Boosterjet GLΧ;

    • Mika

      Ξερω εγω, κοιτωντας στο φυλλαδιο, λεει με πληρη εξοπλισμο!

    • Anestis Genk

      Τέσπα είμαι περίεργος να δω τι είναι τα 50 κιλά εξοπλισμού επιπλέον :)

    • Mika

      Tο ρεζερβουαρ γεματο!
      :p :p

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Ακριβό,εκτός συναγωνισμού,πολύ συντηρητικό σχεδιασμό και με ανύπαρκτα οφέλη στα περί μείωσης βάρους.
    Για εμένα υπάρχουν πολύ πιο ποιοτικές προτάσεις στην κατηγορία του.
    Η Suzuki έπρεπε να το τιμολογήσει τουλάχιστον 2 χιλιάρικα κάτω από άλλα οχήματα.
    Μόνο τότε θα είχε κάποια τύχη με το συγκεκριμένο μοντέλο.
    Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία έχει ξεφύγει κατά πολύ.

    • tetos

      Ναι περιμενα καλυτερη τιμη.1400€ παραπανω ρε γαμωτο για ενα κωλο CVT

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Φίλε μου είναι λίγο δύσκολη η περίπτωση σου.
      Η εξίσωση σου είναι:
      Aτμοσφαιρικό-Αυτόματο-Ιαπωνικό ή Κορεάτικο εώς 13χιλ.
      Σε αυτή την εξίσωση μπαίνουν επίσης και οι ανάγκες οικογενειακού,
      μιας και με το καλό θα πάτε για οικογένεια.

      Oι επιλογές σου είναι: Kia Pikanto,Nέο Kia Rio, Hyundai i10,
      Hyundai i20, Suzuki Swift, Suzuki Baleno.
      Kάποιο από αυτά τα μοντέλα, νομίζω μπορείς να το πάρεις
      στα 12.500 με 13.500.
      Πήγαινε με ηρεμία στις αντιπροσωπείες, δες τα και πίεσε τους όπου μπορούν να στα ρίξουν με τις προσφορές που κάνουν.

      Πρόσεξε 3 σημαντικά πράγματα.
      1) Δείτε το ΑΝ σας βολεύει, να πάρετε λίγο μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα όπως τα Κia Rio, Hyundai i20, Suzuki Baleno, έχουν μεγαλύτερους χώρους για την οικογένεια σου.

      2)Τα Suzuki έχουν ακριβά εώς πανάκριβα ανταλλακτικά.
      Στις τιμές που θες να κυμανθείς,τα Κορεατικά είναι πιο πιο φθηνά στην συντήρηση.

      3) Πρόσεξε τι θα επιλέξεις και να ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΑΝ το όχημα,
      σας καλύπτει σε ανάγκες σας 10ΕΤΙΑΣ+….
      Στην σοβιεμπανανία Χώρα μας με τους υπερφόρους, είναι πλέον πολύ δύσκολη η αλλαγή οχήματος.

    • tetos

      Νικο εχω toyota Auris για τα χοντρα.Θελω απλα ενα καινουργιο και ασφαλες μικρο για να μπορεις να πας ρε αδερφε ενα ταξιδι και να χωρανε 5 πραγματα με ασφαλεια.Οποτε θα δω και το Picanto.Το καινουργιο RIO εχει μεγαλωσει αρκετα και δεν χρειαζομαι τοσο μεγαλο.Ιδωμεν…

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Άαα τότε μια χαρά!Μικρότερο θα σας βολέψει τέλεια για μέσα στην πόλη.
      Τα i10 και νέο Kia Picanto έχουν γίνει πολύ καλά.
      Το i10 αυτόματο,το έχει αγοράσει η αδελφή του γαμπρού μου.
      4χρόνια τώρα με εντατική χρήση, τα παιδιά
      σχολείο-ποδόσφαιρο-ψώνια-εκδρομούλες, κανένα πρόβλημα.
      Ο άνδρας της το βρήκε δε τόσο άνετο, που το χρησιμοποιεί και ο ίδιος σε επαγγελματικά ραντεβού του,παρόλο που έχουν και άλλο λίγο μεγαλύτερο.

    • DJ_D

      Δηλαδή αν θες να πας ταξίδι δεν θα παίρνεις το Auris αλλά το Swift διότι…;

    • tetos

      Δεν λεω οτι θελω να κανω αυτο συνεχεια.Αλλα οσο να πεις τωρα πια τα λεγομενα μικρα κανουν ανετοτατα ενα ταξιδι με ασφαλεια.Το υπαρχον 1ης γενιας Aygo για μενα ειναι ανεπαρκεστατο.Και λογω οικονομιας επισης αφου εγω εχω το 1.6.Για μεγαλα ταξιδια δεν το συζητω.Αλλα για το χωριο στο Ναυπλιο θελω να μπορω να πεταγομαι οικονομικα και με ασφαλεια

    • tabasco

      Aygo μαλλον ηθελε να γραψει

    • Ψυχίατρος

      Νίκο είσαι εσύ;
      Πάντως σε αυτό ότι η μείωση βάρους δεν έχει οφέλη συμφωνώ απόλυτα!

  • gv

    ευχαριστο αυτοκινητο με πολυ ενδιαφεροντα χαρακτηριστικα αλλα εγω απορω αυτη την αναθεωρηση της δομης του αμαξωματος μονο η σουζουκι τη σκέφτηκε και κανεις αλλος?
    120 κιλα πιο λιγα?!
    μηπως ειναι σε βαρος της στιβαροτητας?
    πουθενα δεν αναφερθηκε ποσοστο αυξημενης ακαμψιας οπως κανουν συνηθως..
    αν και δεν ειναι απολυτο κριτηριο αγορας κατι μου λέει οτι οπως το ignis δε θα πιανει 5 αστερια στα crash tests..

  • Φωτόνιον

    Πολύ όμορφο εσωτερικό, μου αρέσει ιδιαίτερα η έγχρωμη οθόνη ανάμεσα σε ταχύμετρο-στροφόμετρο και το νέο τιμόνι. Εξωτερικά ωστόσο το θεωρώ ασχημότερο απ τις προηγούμενες γενιές. Περιμένω με αγωνία την παρουσίαση απ το Autoblog για να δούμε πραγματικές τιμές επιταχύνσεων και καταναλώσεων. Ελπίζω το 7.6 λίτρα/100χλμ στη φωτογραφία να είναι με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα, αλλιώς ξέρω 2λιτρα SUV που καίνε λιγότερο :-)
    Τέλος, οι τιμές είναι λίγο απογοητευτικές. Περιμένα η αρχική του έκδοση να τιμολογηθεί τουλάχιστον 1 χιλιάρικο πιο κάτω απ το Ignis, αλλά ξεκινάνε πρακτικά με την ίδια τιμή. Τις πταίει;;; Οι δασμοί του made in Japan? Στα 10 χιλιάρικα θα έκανε περίπατο, αλλά στα 12 υπάρχει πολύ ψωμί στην κατηγορία, οπότε μένει να δούμε. Και όπως είπε κι ο φίλος πιο πάνω αυτό το made in japan μπορεί να κρύβει και δυσάρεστες εκπλήξεις στα ανταλλακτικά (όπως λ.χ. ένα χιλιάρικο για φανάρι LED, κι όποιος νομίζει ότι υπερβάλλω ας ρωτήσει πόσο κάνει το LED φανάρι του Ignis).
    Όπως και με το νέο Micra έτσι κι εδώ φαίνεται ότι ανοδική πορεία τιμών δεν θα σταματήσει. Μοντέλα που είχαν αρχική 10k στην προηγούμενη γενιά πήγαν στα 12k. Στο τέλος εάν θέλω 16 χιλιάρικα για supermini, προτιμώ να μαζέψω κι άλλα και να πάρω κάτι άλλο (ή να πάω Αμερική και να πάρω ένα Leaf με 20k δολλάρια και να είμαι ευτυχισμένος που χώρισα το βενζινά)…

  • Rebel

    Γιώργο καλημέρα.
    Σε παρακαλώ πολύ, μιας και ενδιαφέρομαι για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ένα σχόλιο για το κιβώτιο. Στο προηγούμενο μοντέλο το κιβώτιο ήταν σχετικά κοντό, ειδικά η 5η του ήταν 4000 στροφές στα 120χλμ/ώρα.
    Συμβαίνει κάτι αντίστοιχο στο νέο μοντέλο; Κρίνεις πως χρειάζεται η 6η;

    • Thanos

      Στα 120 χλμ/ωρα θελεις 3000 στροφες/λεπτο για τα 120 χλμ/ωρα για το προηγουμενο μοντελο.

    • Rebel

      Αν αναφέρεσαι στο 1.3, δε βάζω το χέρι μου στη φωτιά, μπορεί να μη θυμάμαι καλά. Για το 1.6 ειμαι σίγουρος, απίστευτα κοντό κιβώριο και κλιμάκωση, με κατανάλωση & θόρυβο που έσπαγε κόκκαλα και νεύρα σε ταξίδι.

    • Thanos

      Μιλαω για το 1.2άρη που βαζει και στο καινουριο με τα 92 αλογα.Στο λεω επειδη το εχω το αυτοκινητο.Και η καταναλωση ειναι στα 6,1 λιτρα/100χλμ και οχι 4,3 οπως λεει η suzuki. Μονο στην αρχη καταφεερα να το φτασω στα 5,1 και σχεδον δεν πατουσα γκαζι! Οπως και να εχει το καινουριο μαρεσει πολυ σαν αυτοκινητο!

    • Rebel

      Σύμφωνοι, σε πιστεύω για το δικό σου. Κάτσε να δούμε τι θα απαντήσει και ο ειδικός για το καινούριο όταν δει τα σχόλια. Και μένα μου αρέσει πολύ, χαίρομαι που μεγάλωσε λιγο, ειδικα στο χώρο αποσκευών!

  • ZafMio

    Τελικά, είναι συμπαθητικό και ωραίο!! Θα το σκεφτόμουν για αγορά!!

  • george

    Ανετα το μπερδευεις και με το προηγούμενο Swift.. Πάλι καλά που υπάρχουν και οι Γαλλικές εταιρίες γιατι όλες οι άλλες έχουν μ@μηθεί στο Copy paste

  • To Made in Japan αντικατοπτρίζεται και στην τιμή, κοντά 17000 για το χιλιάρι τούρμπο με το αυτόματο. Στα λεφτά των ανταγωνιστών δηλαδή, clio, polo, fiesta κ.α.
    Οπότε η συμφέρουσα πρόταση είναι το απλό με το χαμηλό επίπεδο εξοπλισμού, στα 12 χιλιάρικα. Αν έχει την παροιμιώδη αντοχή των προηγούμενων swift τότε είναι μία λογική σχέση κόστους/διάρκειας. Εμείς δεν έχουμε λεφτά, δεν είναι αυτά ακριβά.

  • Mika

    Το χιλιαρι Turbo GL+ φαινεται καλο σαν πακετο,γιατι με τις αλλες εκδοσεις ανεβαινει σε τιμη και σε κανει να σκεφτεσαι κι αλλες εναλλακτικες..
    Πιστευω θα μπορουσε να εχει ενα εξαρι κιβωτιο, οχι μονο σ αυτοματο…Μαλλον το φυλανε για το καλο 1.4 Τ.

  • mb190rules

    Εχουν γινει τοσο ωραια τα αυτοκινητα στο εωτερικο, με την οθονουλα τους, με τα ολα τους. Αυτοκινητο μιας δεκαετιας πισω φανταζει δεινοσαυρος

  • MitsosDaBest

    Με εξαίρεση τη μούρη, όλο το υπόλοιπο είναι πολύ άσχημο… Σαν κουτί μοιάζει.

  • Κυριακος

    Η μείωση βάρους δεν είναι πλεονέκτημα;; εννοείται ότι το αυτοκίνητο έχει προδιαγραφές ασφαλείας. Δεν κάνανε περιορισμό βάρους από κει. Το μειωμένο βάρος έχει θετικές επιπτώσεις σε όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και για μένα είναι η καλύτερη βελτίωση που μπορεί να γίνει.

    • Anestis Genk

      Η μείωση του βάρους έρχεται με “έξυπνο” σχεδιασμό και με ελαφρύτερα υλικά. Εδώ για τον χάλυβα υψηλής αντοχής, αν και δεν γνωρίζω τα ακριβή του χαρακτηριστικά σαν υλικό, φοβάμαι πως πρόκειται για κράμα επιρρεπές σε ρωγμές σε βάθος χρόνου.

    • Φωτόνιον

      Η σημαντικότερη βελτίωση και με διαφορά είναι η μείωση του βάρους, δεν το συζητάμε. Εάν κρίνουμε απ το Ignis, δεν βλέπω κανένα λόγο να μην αποσπάσει 5 αστέρια στην έκδοση με τα συστήματα αυτόματης πέδησης και αλλαγής λωρίδας.
      Όσον αφορά το χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, ο Ανέστης έχει δίκιο, δεν γνωρίζουμε πολλά για αυτόν – μπορεί να λαμβάνει τις ιδιότητές του τόσο από τη χημική του σύνθεση όσο κι απ τη μέθοδο παραγωγής/μορφοποίησης, όσο βέβαια κι από το σχεδιασμό των κοιλοδοκών (εξαγωνικά πλέγματα κτλ..). Η πορεία θα δείξει τυχόν τρωτά σημεία, αλλά όπως σε κάθε προϊόν 1ης γενιάς τα μεγαλύτερα πειραματόζωα είναι οι καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωσση είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση κι εύχομαι να ακολουθήσουν κι άλλοι.

  • UltraB

    Παιδιά, κάπως μη σχετικό με το συγκεκριμένο Test Drive αλλά θα ήταν εύκολο να προσθέτεται τα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως κάνατε παλαιότερα;
    Πχ: https://www.autoblog.gr/2014/09/18/test-drive-alfa-romeo-giulietta-16-jtdm-2/8/

  • Sensei Konstantinos

    Να το πω ;;; …. αντε το λεω , δεν μου αρεσει !! το προηγούμενο ηταν πολυ πιο ωραιο