Ένα από τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα που περιμέναμε να έρθουν στην Ελλάδα είναι το Suzuki Swift Sport και σήμερα η εισαγωγική εταιρία ανακοίνωσε την τιμή της τρίτης γενιάς του μοντέλου. Αυτό προσφέρεται σε ένα –υπερπλούσιο– επίπεδο εξοπλισμού, και η τιμή του ορίζεται στα €19.670.

1Το αυτοκίνητο

Το Swift Sport έχει ένα εντελώς νέο, μοναδικό σχεδιασμό στο εμπρός μέρος. Η εμπρός μάσκα και προφυλακτήρας επεκτείνουν τη «μύτη» του αυτοκινήτου περισσότερο από αυτή του συμβατικού Swift, αποπνέοντας την αίσθηση της έντασης και της επικείμενης κίνησης. Οι μυώδεις ώμοι του αμαξώματος, οι μαύρες εμπρός κολώνες και τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, όπως τα γνωρίσαμε και στην υπόλοιπη γκάμα του νέου Swift, έρχονται να δέσουν εξαιρετικά με τα μαύρα αεροδυναμικά βοηθήματα που κοσμούν χαμηλά το εμπρός, τα πλαϊνά και το πίσω μέρος και με την αεροτομή οροφής, συνδυάζοντας αρμονικά το λειτουργικό και αεροδυναμικό πλεονέκτημα με τη σπορ αισθητική.

Το μεταξόνιο είναι κατά 20 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο Swift Sport, ενώ το μετατρόχιο είναι κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο τόσο εμπρός όσο και πίσω, ευνοώντας τη σταθερότητα στην ευθεία. Σε συνέπεια με την πρόθεση ο σχεδιασμός να ακολουθεί τη σύνδεση συναισθήματος και απόδοσης, το αμάξωμα είναι κατά 15 χιλιοστά χαμηλότερο και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, συνθέτοντας μια πιο στιβαρή, αθλητική εικόνα. Πίσω βρίσκουμε διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ πατάει σε 17άρες ζάντες με ελαστικά 195/45.

Το αποκλειστικό Champion Yellow προέρχεται από το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Suzuki Works που συμμετείχε στο Junior World Rally Championship. Συνολικά επτά χρώματα θα είναι διαθέσιμα, ανάμεσά τους τα νέα Burning Red Pearl Metallic και Speedy Blue Metallic που γνωρίσαμε από τη γκάμα του νέου Swift.

2Εσωτερικό

Στο εσωτερικό διακρίνουμε τον κοντό λεβιέ ταχυτήτων, τα σπορ ημι-bucket εμπρός καθίσματα, το κοφτό τιμόνι, ενώ θα δεις και το σπορ πίνακα οργάνων, ο οποίος κοκκινίζει στον κόφτη, με το ταχύμετρο να είναι γκρι. Στο κέντρο υπάρχει η οθόνη αφής 7-ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με 3D σύστημα πλοήγησης.

Το νέο Swift Sport εξοπλίζεται επίσης με ηχοσύστημα πολλαπλών λειτουργιών, συμβατό με Bluetooth Smartphone Linkage με οθόνη αφής 7 ιντσών, και με τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης με κάρτα Secure Digital.

3Κινητήρας

Με το νέο Swift Sport, η ιαπωνική εταιρία πραγματοποιεί την μεγαλύτερη αλλαγή, καθώς για πρώτη φορά διαθέτει έναν turbo κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό του μικρού hothatch υπάρχει ο 1.400αρης Boosterjet, προερχόμενος από το Vitara S, με την απόδοση του να μην αλλάζει και να ανέρχεται στα 140 άλογα με 230 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην αίσθηση, στην ταχύτητα, και στην ομαλότητα.

Η κίνηση στέλνεται στον εμπρός άξονα, ενώ εξίσου σημαντική είναι η μείωση του βάρους του κατά 80 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό βάρος της γρήγορης έκδοσης του νέου Swift φτάνει τα 970 κιλά. Έτσι, για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,1 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.

4Πλατφόρμα

Η μείωση του βάρους έρχεται χάρη στη νέα πλατφόρμα που βασίζεται η τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία παράλληλα είναι πολύ πιο στιβαρή, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με το παρελθόν. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν αμορτισέρ της Monroe, ενώ υπάρχει νέα -πιο παχιά- αντιστρεπτική ράβδος. Ακόμα οι πλήμνες των τροχών και τα έδρανα αυτών είναι συνδυασμένα σε μια μόνο μονάδα, για μεγαλύτερη σταθερότητα και στιβαρότητα.

Η πίσω ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί αποκλειστικά για το Swift Sport, με την ακαμψία του ημιάκαμπτου άξονα να έχει βελτιωθεί κατά 1,4 φορές σε σχέση με τον προκάτοχό της, και το camber rigidity να είναι τρεις φορές καλύτερο. Ακόμα, η Suzuki αναφέρει ότι έχει βελτιώσει τα στοιχεία που το καθιστούν πρακτικό καθημερινά, όπως την αίσθηση του συμπλέκτη, την αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων, τα καθίσματα και το τιμόνι.