Το πρωταρχικό μέλημα της FIA είναι η ασφάλεια του οδηγού. Την τελευταία δεκαετία, η ασφάλεια των μονοθεσίων είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, αλλά η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέλει να προστατέψει και το μοναδικό μέρος του ανθρώπινου σώματος που είναι εκτεθειμένο: το κεφάλι. Φυσικά, το κράνος και το σύστημα HANS προσφέρουν ασφάλεια, αλλά ο θάνατος των Jules Bianchi και Justin Wilson έχει θορυβήσει τους υπεύθυνους για την ασφάλεια.


Από το 2018, είναι πολύ πιθανό να έχουμε κάποιο σύστημα για την προστασία του κεφαλιού. Μέχρι στιγμής, το Halo ήταν φαβορί, ενώ υπήρχε και το Aeroscreen της Red Bull. Στα πλαίσια του Κινεζικού Grand Prix, η FIA έδειξε στους οδηγούς ένα νέο σύστημα που ονομάζεται «The Shield», δηλαδή « Η Ασπίδα». Λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο λέγεται ότι θα διαθέτει πιο κομψό σχεδιασμό, θυσιάζοντας ένα κομμάτι της προστασίας που παρέχει.

Το Aeroscreen της Red Bull, που δοκιμάστηκε πέρυσι

Φαίνεται πως η συγκεκριμένη προστασία εκτείνεται πολύ πιο μπροστά απ’ ό,τι το Halo ή το Aeroscreen, αλλά αρκετοί οδηγοί εξακολουθούν να μη θέλουν καμία προστασία για το κεφάλι, υποστηρίζοντας πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να παραμείνουν απαράλλαχτα στο θέμα αυτό. Παρ’ όλα αυτά, αν η FIA θέλει, μπορεί να επιβάλει το σύστημα, ισχυριζόμενη λόγους ασφαλείας.

  • Akis-F1 FAN

    Από τη στγμή που μιλάμε για την ασφάλεια των οδηγών αν οι ίδιοι δεν θέλουν το σύστημα δε θα ήταν ηλίθιο να το επιβάλλουν ;;

    • anagnwsths

      Διαφωνώ. Σε θέματα ασφαλείας δεν υπάρχει θέλω ή δε θέλω. Κανένας δεν θέλει να μαζεύει μυαλά απο την άσφαλτο ή μικρά παιδιά να δουν live κάποιο τραυματισμό. Το οτι δεν έγινε κάποιο ατύχημα εως τώρα δεν αποκλείει οτι δεν πρόκειται να γίνει στο μέλλον.

    • Akis-F1 FAN

      Τα μονοθέσια είναι πλέον υπερασφαλή. Είδαμε πέρυσι πόσο βίαιο ήταν το ατύχημα του Αλονσο και δεν έπαθε τίποτα. Επίσης, περισσότερες πιθανότητες έχει ένα παιδί να δει έναν άσχημο τραυματισμό στην πραγματική ζωή, παρά live στην F1. Αλλά, με την ίδια λογκή ,δε νομίζω ότι θα ήθελε κανείς να δει έναν οδηγό να καίγεται ζωντανός επειδή το halo ή οτιδήποτε άλλο σκέφτονται να βάλουν τον εμπόδισε να βγει γρήγορα από το μονοθέσιο μετά από ένα ατύχημα.

    • LJ

      Το βιντεο αυτο προς απαντηση σου…

      https://www.youtube.com/watch?v=JFkw0gxmsUk

    • Akis-F1 FAN

      Απάντηση σε τι ακριβώς ; Στα μονοθέσια της F1 για να αντιμετωπίσουν αυτό ακριβώς το πρόβλημα οι τροχοί είναι δεμένοι στο σασί με συρματόσχοινο, οπότε δύσκολα να γινόταν κάτι τέτοιο. Επίσης ένα σύστημα τύπου Halo μπορεί να βοηθούσε σε αυτό το ατύχημα, αλλά σε δοκιμές που έγιναν από μόνοι τους είπαν οι υπεύθυνοι ότι ο χρόνος που χρειάστηκε ο οδηγός για βγει από το μονοθέσιο δεν ήταν ικανοποιητικός. Αν είναι να λύσουν ένα πρόβλημα και να δημιουργήσουν άλλα 10 καλύτερα να τα αφήσουν όπως είναι

    • anagnwsths

      Τίποτα στον κόσμο μας δεν υπερασφαλές. Οτι η τεχνολογία βελτιώνεται υπέρ της ασφάλειας, δεν θα διαφωνήσω. Πάντως θα ήθελα να δω νέα συστήματα ασφαλείας F1 style που ίσως ορισμένα απο αυτά βρούνε το δρόμο τους σε οχήματα παραγωγής. Να θυμάσαι το καλό πάντα γίνεται καλύτερο.

    • LJ

      Tα ιδια θα ελεγαν και οι οδηγοι πριν 58 χρονια για την ζωνη 3ων σημειων, οτι δεν την θελουν, οτι τους περιοριζει κτλ. Αλλα εδω και χρονια ολοι ξερουμε την αξια της!

    • Akis-F1 FAN

      Δεν πάει έτσι ακριβώς. Η ζώνη είναι άκρως απαραίτητη και βοηθάει σε κάθε είδους ατύχημα. Πριν 60 χρόνια ήταν κινούμενα φέρετρα οπότε κάθε βήμα προς την ασφάλεια ήταν ζωτικής σημασίας…τώρα έχουν φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που η διαφορά θα είναι μικρή.

  • Mrdesperado32

    απ το καλο στο καλυτερο…σα τεραστια ζελατινα απο κρανος με σκιαστρο ειναι…κλειστε το το μαγαζι

  • Κούκος

    Ο θάνατος του Jules δεν ήρθε από τον κακό σχεδιασμό των μονοθεσίων αλλά από την Ιαπωνική βλακεία. Τώρα το έχω ξαναπεί, αυτό το αναθεματισμένο άθλημα είχε 4 πράγματα ταχύτητα, τεχνολογία, ήχο και κίνδυνο. Όποιος προτείνει κάτι διαφορετικό καλύτερα να πάει σπίτι του. Αν είναι κάτι εύκολο και ασφαλές κάτι που μπορώ να το κάνω ακόμα κι εγώ, να χέσω τα εκατομμύρια που δίνουν.

    • Τότε ας επιστρέψουμε στα κράνοι του ’70 και στις παλιές στολές για να σκοτώνονται ποιο εύκολα

    • Κούκος

      Δυστυχώς δε κατάλαβες το σχόλιό μου. Άλλο να επιστρέψουμε στο παρελθόν και άλλο να αποστειρώσουμε την αίγλη και την ουσίας της F1.

  • xtra

    ..βαλτε ρε μπ@γλαμαδες μια καλυπτρα αλά f16 εκτινασσομενη να τελειωνουμε !
    πωωωωω!
    τοσο δυσκολο ειναι ?

  • Nerazzuro21

    Τα έχουμε ξαναπεί. Ή τελείως κλειστό cockpit ή ας το αφήσουν όπως είναι.

  • Mika

    Χωρις να εχουμε δει τη νεα λυση, προτιμω το aeroscreen απο τη διχαλα σαγιοναρας..

  • ThePetrolhead

    Υαλοκαθαριστηρες μην ξεχασουν και πορτ-μπαγκαζ για τα ψωνια του ΣαββατοΚυριακου!!!…