Το πρωταρχικό μέλημα της FIA είναι η ασφάλεια του οδηγού. Την τελευταία δεκαετία, η ασφάλεια των μονοθεσίων είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, αλλά η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέλει να προστατέψει και το μοναδικό μέρος του ανθρώπινου σώματος που είναι εκτεθειμένο: το κεφάλι. Φυσικά, το κράνος και το σύστημα HANS προσφέρουν ασφάλεια, αλλά ο θάνατος των Jules Bianchi και Justin Wilson έχει θορυβήσει τους υπεύθυνους για την ασφάλεια.

Από το 2018, είναι πολύ πιθανό να έχουμε κάποιο σύστημα για την προστασία του κεφαλιού. Μέχρι στιγμής, το Halo ήταν φαβορί, ενώ υπήρχε και το Aeroscreen της Red Bull. Στα πλαίσια του Κινεζικού Grand Prix, η FIA έδειξε στους οδηγούς ένα νέο σύστημα που ονομάζεται «The Shield», δηλαδή « Η Ασπίδα». Λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο λέγεται ότι θα διαθέτει πιο κομψό σχεδιασμό, θυσιάζοντας ένα κομμάτι της προστασίας που παρέχει.

Το Aeroscreen της Red Bull, που δοκιμάστηκε πέρυσι

Φαίνεται πως η συγκεκριμένη προστασία εκτείνεται πολύ πιο μπροστά απ’ ό,τι το Halo ή το Aeroscreen, αλλά αρκετοί οδηγοί εξακολουθούν να μη θέλουν καμία προστασία για το κεφάλι, υποστηρίζοντας πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να παραμείνουν απαράλλαχτα στο θέμα αυτό. Παρ’ όλα αυτά, αν η FIA θέλει, μπορεί να επιβάλει το σύστημα, ισχυριζόμενη λόγους ασφαλείας.