Με αφορμή της ελαφρώς εκτός γραμμών θέσης του Sebastian Vettel στην εκκίνηση του αγώνα της Κίνας, ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, ζήτησε από την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού να ξεκαθαρίσει τον κανονισμό, ο οποίος αναφέρει το που μπορούν να κάτσουν οι οδηγοί στο grid.

O Vettel τοποθέτησε σε αυτό το σημείο την SF70H του με σκοπό να μην πατήσει τις άσπρες γραμμές, που στο βρεγμένο οδόστρωμα γίνονται εξαιρετικά ολισθηρές. Οι αγωνοδίκες, προφανώς και είδαν τη θέση του 29-χρονου Γερμανού, αλλά έκριναν ότι δεν χρειάζεται να εξετάσουν περαιτέρω το συμβάν.

Το γράμμα του κανονισμού δεν αναφέρει ότι ο οδηγός πρέπει να τοποθετήσει το μονοθέσιο του ακριβώς μέσα στις άσπρες γραμμές του grid box, παρά μόνο να σταματήσει μέσα στην αντίστοιχη θέση στο grid.

Αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό, καθώς στο περσινό ιαπωνικό Grand Prix, δόθηκε άδεια από τη FIA στον Daniel Ricciardo να ξεκινήσει λίγο έξω από το πλαίσιο, επειδή ήταν βρεγμένο το οδόστρωμα. Αυτό, τότε, προκάλεσε αντίδραση από την Mercedes, καθώς ο Lewis Hamilton ισχυρίστηκε ότι είχε κάνει παρόμοιο αίτημα, αλλά δεν εισακούστηκε.

Αλλά με τη FIA να έχει προηγουμένως αναφέρει ότι η “κοινή λογική” είναι ο κύριος καθοριστικός παράγοντας στο τι επιτρέπεται και τι όχι, με τον Horner να πιστεύει ότι είναι απαραίτητο κάτι πιο σαφές, τονίζοντας:

Είναι προφανές τι προσπαθούσε να κάνει, να πάει προς το στεγνότερο μέρος της πίστας, το οποίο μπορείς να το καταλάβεις. Αλλά θα ήταν καλό να έχουμε σαφήνεια για το αν ο οδηγός πρέπει να ξεκινήσει στη θέση του ή όχι… Είναι απλά μια γραμμή ή είναι ένα κουτί; Θυμάμαι ότι έχει συζητηθεί [μετά την Ιαπωνία το περασμένο έτος]. Δεν είχε κανένα πλεονέκτημα από αυτό, αλλά θα ήταν καλό να έχουμε διαύγεια.

  • Mika
    • Πάνος

      Είναι όμως στην ευθεία…. Χα χα

    • georgekaras

      και ειναι στο ακαθαρτο αχχχαχχααχ

  • Mika

    Σωστα γκρινιαζει αυτη τη φορα η RB..Hταν εμφανως εκτος θεσης. Οι υπολοιποι μια χαρα ειχαν σταματησει και δεν πατησαν τις λευκες γραμμες…

  • εδω 1000 δικια εχει ο Χορνερ !!!!
    εδω μας την εδωσε εμας που το ειδαμε απο τον καναπε !!!!!

    • Christos Protopapas

      o xorner den λεει όμως ακριβως το ιδιο που εκανε περισυ ο ρικαρντο…το ιδιο με τον φετελ..ο κανονισμος δεν λεει ότι το αυτοκινητο πρεπει να ναι μεσα στο box…alla να μην είναι οι μπροστινες ροδες εξβ από την γραμμη….ο φετελ ηταν ακριβως με το γραμμα του νομου

    • νομικα ηταν σωστος..ηθικα οχι !!!

  • George Liverpool

    Και μεις θελουμε εξηγηση,ο τυπος ειχε βγαλει το μισο μονοθεσιο εξω απο τη θεση του και δεν εγινε τιποτα….

  • Βασιλης

    Επρεπε να ειχε γινει ξεκαθαρισμα και η αλλαγη γραμμης κατα το φρεναρισμα που εκανε ο verstappen περσι αλλα η fia εκανε τα στραβα ματια στον κανακαρι σας….τωρα κυριε horner ευχομαι η fia να ξανα κανει τα στραβα ματια ετσι για το γ@μοτο

    • nikos

      καταρχάς συγκρίνεις δύο διαφορετικά πράγματα. στην περίπτωση του φερστάπεν ο μικρός έκανε αυτό που όλοι ουσιστικά ήθελαν. υπερασπιζόταν την θέση του και οι περισσοτεροι τον έκραζαν γιατι μιλούσε πολύ και γιατί αυτό απαγορευόταν από τους κανόνες….κανόνες που έχουν στερήσει την ομορφιά από το άθλημα. χθες ο φετελ προσπάθησε να αποκτήσει πλεονέκτημα να βρεθεί στο στεγνό,όχι επομένως να μην κάνει τα στραβά ματια και ας πάρει επιτέλου μια ξεκάθαρη θέση.

    • Βασιλης

      Μα δεν συγκρινα τα 2 περιστατικα μεταξυ τους απλα δεν μου αρεσε που ο horner ειπε αυτο το πραγμα γιατι και αυτος εχει ευνοηθει απο την αδρανεια της FIA και ειδικα στην περιπτωση του verstappen….σαφως και ο vettel ηταν λαθος αλλα περσι η προπερσι δεν θυμαμαι καλα σε παρομοιο αγωνα ο ricciardo και ο hamilton ειχαν κανει αιτηση για να ειναι εκτος θεσης λογο βροχης διοτι οταν ο οδηγος παταει στην βρεγμενες γραμμες εχει χειροτερη εκκινηση…και μαντεψε….τον εγκρινανε στον ricciardo και οχι στον ham…..βεβαια εγιναν σε διαφορετικο αγωνα αλλα η ουσια ειναι μια…..απλα το να διαμαρτηρεσε για τους κανουνες ενω πολλες φορες εχεις παρανομισει εσυ ο ιδιος ε ειναι τραγικο

    • nikos

      το αστείο ειναι ότι πριν την νεοπλουτη πολλάκις ευνοημενη ήταν η φερράρι. δεν θυμάμαι τα δυο περιστακτικα να σου πω την αλήθεια. αλλά έχουν κουράσει όλοι τους και οι αγωνοδίκες χαρταετο πετάνε… δεν βλέπουμε πλέον αγώνες αλλά σαπουνόπερα.

    • Bill BlackJack

      Δηλαδή η ομορφιά του αθλήματος είναι στο να μιλάνε πολύ οι οδηγοί; Ο Verstappen πέρυσι έκανε μπόλικες αντικανονικές κινήσεις. Και ακριβώς σε μια (ηλίθια κατ’ εμέ) λογική “να μην ευνουχίσουμε το θέαμα”, αντί να επιβάλουν ποινές, πήγαν και του τρίξαν τα δόντια να συμμαζευτεί τουλάχιστον λίγο, κατόπιν εορτής.
      Οι κανόνες είναι για όλους. Όταν κάνεις αντικανονική υπεράσπιση της θέσης σου, αδικείς. Αν στερούν το θέαμα οι κανόνες, τότε να αλλάξουν. Το να τους εφαρμόζεις κατά το δοκούν, δεν είναι λύση.
      Φυσικά, αυτά ξεχνιούνται.. μένει το πόσο μάγκας είναι ο μικρός! (που είναι)
      Ποιος θυμάται τις τσατσιές του Σουμάχερ; Τα πρωταθλήματα όμως τα θυμούνται όλοι :P

    • nikos

      όχι ίσα ισα την γλώσσα να την κόψουνε. συμφωνω ότι οι κανονες είναι για όλους άσχετα αν κόβον το θέαμα. τις τσατσιες του μικαελ προσωπικα από το πρώτο το κάλπικο.:)

  • Akis-F1 FAN

    Ο Σεμπ είναι ο πιο έξυπνος οδηγός του Grid, σε τέτοια λεπτά ζητήματα εκμεταλλεύεται κάθε παραθυράκι των κανονισμών. Το είδαμε και πέρυσι στον ίδιο αγώνα με την διπλή προσπέραση στην είσοδο του pit lane που έμειναν όλοι μ@λακες, αλλά ήταν νόμιμη αλλά και παλαιότερα έχει κάνει τέτοια παράξενα που όμως ήταν νόμιμα. Στον αγώνα έπρεπε αρχικά να δώσουν και δεύτερο γύρο σχηματισμού και έπειτα αν το έκριναν αναγακαίο να πάρει και μια ποινη 5 ή 10 sec. Αφού δεν έκαναν τουλάχιστον το πρώτο που είναι το πιο στανταρ που γίνεται όταν ένα μονοθέσιο τοποθετηθεί λάθος στο γκριντ κακό του κεφαλιού τους. Όπως και να χει τερμάτισε 30+ sec από τον επόμενο οπότε ότι ποινή και να έπαιρνε δεν θα έκανε καμία διαφορά.

  • Akis-F1 FAN

    Ο Σεμπ είναι ο πιο έξυπνος οδηγός του Grid, σε τέτοια λεπτά ζητήματα εκμεταλλεύεται κάθε παραθυράκι των κανονισμών. Το είδαμε και πέρυσι στον ίδιο αγώνα με την διπλή προσπέραση στην είσοδο του pit lane που έμειναν όλοι μ@λακες, αλλά ήταν νόμιμη αλλά και παλαιότερα έχει κάνει τέτοια παράξενα που όμως ήταν νόμιμα. Στον αγώνα έπρεπε αρχικά να δώσουν και δεύτερο γύρο σχηματισμού και έπειτα αν το έκριναν αναγακαίο να πάρει και μια ποινη 5 ή 10 sec. Αφού δεν έκαναν τουλάχιστον το πρώτο που είναι το πιο στανταρ που γίνεται όταν ένα μονοθέσιο τοποθετηθεί λάθος στο γκριντ κακό του κεφαλιού τους. Όπως και να χει τερμάτισε 30+ sec από τον επόμενο οπότε ότι ποινή και να έπαιρνε δεν θα έκανε καμία διαφορά.

    • Βασιλης

      Ακριβως…ο charlie ηταν πανω απο τον seb στην εκκινηση οποτε τον εβλεπε που ειχε στησει το μονοθεσιο και θα μπορουσε να δρασει εκεινη την στιγμη….δεν το εκανε οποτε…..

    • Βασιλης

      Ακριβως…ο charlie ηταν πανω απο τον seb στην εκκινηση οποτε τον εβλεπε που ειχε στησει το μονοθεσιο και θα μπορουσε να δρασει εκεινη την στιγμη….δεν το εκανε οποτε…..

    • επετζικ

      30- θέλεις να πεις μάλλον.

    • Akis-F1 FAN
    • Mitsos Ribopaido

      Aσε τους φίλους ΠΟΝΑΝΕ!!

    • Mitsos Ribopaido

      Aσε τους φίλους ΠΟΝΑΝΕ!!

    • Mitsos Ribopaido

      Aσε τους φίλους ΠΟΝΑΝΕ!!

    • επετζικ

      Μάλλον δεν ξέρεις τι λες.

    • Mitsos Ribopaido

      Να Σαι σίγουρος….

    • επετζικ

      Επιμένω από τον επόμενο τερμάτισε 30- ο Γερμανός.
      Ο επόμενος (που ήταν ο Φερστάπεν) τερμάτισε 30+ από τον Γερμανό.
      Μην μπερδεύεσαι! Φιλικά.

    • Akis-F1 FAN

      Όταν λέω 30+ εννοώ 30 sec και κάτι παρπάνω…σε απόλυτη τιμή ;-D

    • Mitsos Ribopaido

      Ναι μάλλον το λέει σε μετασχηματισμο fourier ο επετζικ λολ

  • Christos Protopapas

    o xorner den λεει όμως ακριβως το ιδιο που εκανε περισυ ο ρικαρντο…το ιδιο με τον φετελ..ο κανονισμος δεν λεει ότι το αυτοκινητο πρεπει να ναι μεσα στο box…alla να μην είναι οι μπροστινες ροδες εξβ από την γραμμη