H Ford πρόσφατα παρουσίασε το Fiesta ST που φορά έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα 200 ίππων, με την Μπλε Οβάλ εταιρία να ετοιμάζει και τη νέα γενιά του Focus αλλά και του Focus ST που θα παρουσιαστεί κάποια στιγμή προς το καλοκαίρι του 2018.

Οι φήμες θέλουν το μοντέλο να μην φορά τον σημερινό 2,0-λιτρο turbo κινητήρα, αλλά έναν τετρακύλινδρο 1.500αρη ο οποίος θα παράγει κοντά στα 280 άλογα, προκειμένου να καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε πραγματικές συνθήκες και να πιάσει τα αυστηρότερα όρια εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021, που θέλουν την κάθε εταιρία να πρέπει να διαθέτει κατά μέσο όρο εκπομπές CO2 της τάξης των 95 γρ/χλμ. Ο 1.500αρης τετρακύλινδρος κινητήρας θα βελτιωθεί από τους ανθρώπους της Ford Performance και θα διαθέτει twin-scroll turbo, τεχνολογία άμεσου ψεκασμού όπως επίσης και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων.

Η Ford θα εξακολουθεί να προσφέρει το Focus ST και σε diesel έκδοση, οι πωλήσεις της οποίας αντιστοιχούν στο 47% του Focus ST στην Ευρώπη. Ωστόσο παραμένει άγνωστο για την ώρα αν το diesel Focus ST θα φορά τον ίδιο 2,0-λιτρο ΤDCi turbodiesel ή θα τον απαρνηθεί για κάποιον μικρότερης χωρητικότητας.

Στη νέα γενιά του Focus η Ford θα εγκαταλείψει την λογική “One Ford” και θα έρθει πιο κοντά στην Ευρωπαϊκή φιλοσοφία, αν και το ίδιο μοντέλο θα συνεχίζει να πωλείται το ίδιο σε όλο τον κόσμο. Υπεύθυνος για το νέο Focus θα είναι ο Darren Palmer, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τα νέα Fiesta και Ka+. Ο Palmer θέλει να κάνει πάλι κορυφαίο το Focus σε οδική συμπεριφορά, για αυτό και το νέο μοντέλο θα έρθει με την ίδια φιλοσοφία των δύο πρώτων γενεών, αφού αυτός ο τομέας έκανε το Focus ξεχωριστό και αρκετά δημοφιλές. Αυτό σημαίνει ότι θα δώσουν βάση στο set-up του τιμονιού, στην γεωμετρία της ανάρτησης σε μια προσπάθεια να κάνει πιο “ζωντανό” τον χειρισμό. Ταυτόχρονα, θα περιμένουμε και μεγαλύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για να καταφέρει να μειώσει και άλλο το βάρος του, ώστε να το βοηθήσει να έχει καλύτερα χαρακτηριστικά.

Το νέο Focus θα βασίζεται στην Global C-car πλατφόρμα του τωρινού μοντέλου, αλλά θα είναι εξελιγμένη και θα διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο για να βελτιωθούν οι εσωτερικοί χώροι, ειδικά οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Το Focus θα ακολουθήσει την λογική του νέου Fiesta και δεν θα διαθέτει κάποια φθηνή βασική έκδοση , ενώ θα διατίθεται στις πιο σπορ εκδόσεις ST-line, την πολυτελέστερη Vignale και την Active που θα διαθέτει κάποια εκτός δρόμου χαρακτηριστικά. Με την τελευταία η Ford θέλει να κερδίσει τους πελάτες του Golf Alltrack αλλά και τους πελάτες που δεν θέλουν κάποιο από τα SUV της εταιρείας όπως το EcoSport ή Kuga. Το Focus Active θα μπορούσε να προσφερθεί με τετρακίνηση αλλά θα είναι προσθιοκίνητο.

Το εσωτερικό αναμένεται να ακολουθήσει τα πρότυπα του Fiesta με λιγότερα κουμπιά και τις περισσότερες λειτουργίες να ελέγχονται από την 8 ιντσών οθόνη αφής. Αυτή η οθόνη θα βρίσκεται από τις βασικές εκδόσεις, με τις ακριβότερες να διαθέτουν ακόμα μεγαλύτερη οθόνη. Στους κινητήρες, στην βάση αναμένουμε τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο 1,0 λίτρου Ecoboost με απόδοση 100, 125 και 140 άλογα. Το μειωμένο βάρους του νέου Focus ίσως του επιτρέψει να τοποθετηθεί και μια entry-level εκδοσή του με 85 άλογα. Στους ντίζελ θα υπάρχει ο νέος 1,5 λίτρων με 85 και 120 άλογα καθώς και ο 2,0 λίτρος TDCI ως ο πιο δυνατός.

Το νέο Focus θα είναι σίγουρα ένα από τα 13 ηλεκτρικά μοντέλα που έχει υποσχεθεί η Ford μέχρι το 2020. Η πλατφόρμα Global C-car έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δεχτεί υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις και με την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην τεχνολογία των μπαταριών είναι πολύ πιθανό να διαθέτει και τις δύο αυτές εκδόσεις.

Η παραγωγή του νέου Focus θα γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας, στο οποίο η εταιρία πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 600 εκατ. ευρώ προκειμένου να αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να κατασκευάσει την τέταρτη γενιά του Focus.

  • jonjon

    Αν καταφέρει και έχει ένα αξιόπιστο σύνολο , μιλάμε για γκολ από τα αποδυτήρια!

  • VictorRav4

    Μηπως τελικα το κανουν τρικυλινδρο στα 1.5??

  • Neos

    το ιδιο θα κανει και η opel με το νεο astra opc.
    θα ηταν καλυτερο να συνεχιζαν με τν διλιτρο για να βγαζει πιο ξεκουραστα τα αλογα

  • gronholm89

    Το ST Diesel θα φοραει ξανα τον ιδιο 2.0 κινητηρα με ισως μια πολυ μικρη αυξηση της ιπποδυναμης του. Μακαρι ο 1.5 να βγαζει σωστα κ αξιοπιστα τα 280 αλογα!!!

  • Tsou Kostas

    έρχεται η ώρα που θα σταματήσουν να φορολογούν τα κυβικα στην μπανανια

    • λες να αρχισουν να φορολογουν τα αλογα ????

    • την ανάσα θα αρχίσουν να φορολογούν. αναπνέετε καθώς οδηγείτε; 500 ευρώ τέλος αναπνοής, έχει τέσσερις τροχούς το όχημα σας; 400 ευρώ τέλος πληρότητας τροχών. θα αρχίσουμε να αγοράζουμε τρίκυκλα για να γλυτώσουμε και θα τα φορολογήσουν και αυτά μετά.

    • την ανάσα θα αρχίσουν να φορολογούν. αναπνέετε καθώς οδηγείτε; 500 ευρώ τέλος αναπνοής, έχει τέσσερις τροχούς το όχημα σας; 400 ευρώ τέλος πληρότητας τροχών. θα αρχίσουμε να αγοράζουμε τρίκυκλα για να γλυτώσουμε και θα τα φορολογήσουν και αυτά μετά.

    • την ανάσα θα αρχίσουν να φορολογούν. αναπνέετε καθώς οδηγείτε; 500 ευρώ τέλος αναπνοής, έχει τέσσερις τροχούς το όχημα σας; 400 ευρώ τέλος πληρότητας τροχών. θα αρχίσουμε να αγοράζουμε τρίκυκλα για να γλυτώσουμε και θα τα φορολογήσουν και αυτά μετά.

  • Mika

    Φανατικα λοιπον στο παιχνιδι του downsize η Ford!

  • gv

    ουαου!
    αν δε χαλαει δηλαδη και αν δε θελει τρελη συντηρηση γιατι αλλιως να το βρασω..
    αλλα δε μπορω να καταλαβω γιατι 4κυλινδρος?
    δε θα βασιζεται στου fiesta st?
    χλωμο το βλεπω να φτιαξαν καινουριο μονο για το focus..
    μηπως κανετε λαθος εσεις?

  • Anestis Genk

    Θα πρέπει να έχει κοντά 2 bar πίεση

    • Spider

      Και αρκετά μεγάλο turbo. Αναρωτιέμαι, πως θα το κάνουν για να μην έχει μεγάλο lag? Εκτός και αν υπάρχει κάποια καινοτομία, που δεν έχουν ανακοινώσει.

    • Spider

      Και αρκετά μεγάλο turbo. Αναρωτιέμαι, πως θα το κάνουν για να μην έχει μεγάλο lag? Εκτός και αν υπάρχει κάποια καινοτομία, που δεν έχουν ανακοινώσει.

    • Spider

      Και αρκετά μεγάλο turbo. Αναρωτιέμαι, πως θα το κάνουν για να μην έχει μεγάλο lag? Εκτός και αν υπάρχει κάποια καινοτομία, που δεν έχουν ανακοινώσει.

    • Hexagon

      twin scroll turbo, λιγότερο lag

    • Spider

      Όταν θέλεις να βγάλεις 280hp από 1500cc, είτε twin scroll turbo,είτε απλή ρουλεμανάτη τουρμπίνα βάλεις,lag θα έχεις.

    • Hexagon

      το μόνο σίγουρο, αλλά με την επιλογή του twin scroll θα έχεις λιγότερο

  • DIETICIAN

    Μετα το 308 gti, megane rs, opc τωρα και το st κατω απο 2000 cc.

  • DIETICIAN

    Μετα το 308 gti, megane rs, opc τωρα και το st κατω απο 2000 cc.

  • DIETICIAN

    Μετα το 308 gti, megane rs, opc τωρα και το st κατω απο 2000 cc.